*

Offline maria

• **
  • 1584
  • +4/-0
Re: Naar welk park moeten we toe als we sneeuw willen?
« Reactie #540 Gepost op: 7 januari 2019, 15:45:48 »
Hochsauerland, daar heeft u in november goede kans op sneeuw en ook park Allgau. Beide in Duitsland.

*

Offline maria

• **
  • 1584
  • +4/-0
Re: Het -Welk CP-park is wat voor mij?- topic (deel 3)
« Reactie #541 Gepost op: 7 januari 2019, 16:13:38 »
Wij vinden Bostalsee een echte aanrader, het park heeft een prachtig kinderbad en leuk buitenbad, dat heel ruim is. Ook de kinderboerderij van Bostalsee is erg leuk en ruim. Mooie buitenspeeltuin.
Het park ligt aan een meer met een mooi zandstrandje waar je met kids ook heerlijk in het zand kunt spelen.
Om het meer kun je prachtig fietsen en halverwege het meer rond ligt een mooie buitenspeeltuin (gratis)waar je kunt zitten als ouders en ook wat kunt eten in de omliggende restaurantjes en ook een binnenspeeltuin (tegen betaling).
Op het park kun je heerlijk eten en in de omgeving van het park ligt het dorp Idar Oberstein. Erg mooi waar je een edelsteenmijn kunt bezoeken, ook leuk voor kleine kinderen. In de omgeving van de mijn kun je ook prachtig wandelen en het dorp heeft een heel leuk centrum. Succes met uw keuze.

*

Offline Mariëtte

• 1100
  • +0/-0
  • Van harte welkom op het Centerparcsforum!
Re: Naar welk park moeten we toe als we sneeuw willen?
« Reactie #542 Gepost op: 8 januari 2019, 07:48:55 »
Wij willen graag in november naar een cp park. Het lijkt mij ontzettend leuk om ons dochtertje kennis te laten maken met een pak sneeuw. Kunnen jullie parken aan raden waar dan ook met zekerheid sneeuw ligt. We hoeven niet te skieen, alleen lekker sneeuwpoppen bouwen, sleeen enz. Bedankt!

Zekerheid op sneeuw is niet te geven ;).

Vlakbij De Kempervennen ligt het Montana Snowcenter. Daar heb je wel de zekerheid op sneeuw ;).

*

Offline Garnaal

• *
  • 3
  • +0/-0
Re: Het -Welk CP-park is wat voor mij?- topic (deel 3)
« Reactie #543 Gepost op: 15 januari 2019, 19:10:45 »
Hoi Nele,

Allgau is wel echt van een andere orde. Ik ben er nog niet geweest, maar het is veel groter dan Bostalsee, met meer activiteiten. Echter, met een kindje van 2 zou ik mij afvragen of je al die voorzieningen nodig hebt. Zaken als een grote Baluba of een wildwaterbaan zal je niet of nauwelijks gebruiken met een kleintje, tenzij je het zelf natuurlijk graag wilt ;-). Op de kleinere parken van CP zie je daarom altijd meer gezinnen met kleine kinderen dan op de grote parken. Vergis je niet in de aqua mundo van Bostalsee: het kinderdeel is hier groter dan op de Vossemeren, Erperheide etc. In de market dome is een klein speeltuintje.

Vlakbij Bostalsee zit trouwens een grote overdekte speeltuin. Hier moet je wel voor betalen, maar aangezien dit park vééél goedkoper is dan Allgau, kun je eerder zoiets doen. Allgau ligt ook 3 uur rijden verder. Ik zou het wel weten ;-). Maar nogmaals: als jullie zelf graag meer uitgebreide voorzieningen willen, kun je beter naar Allgau gaan.

Willen jullie trouwens buiten een schoolvakantie gaan? Bispinger heide ligt namelijk ongeveer even ver als Bostalsee, is een uitgebreid park met een Baluba, grote aqua mundo een fantastisch kinderbad (drakenrots). Wij hebben daar buiten de schoolavakanrie voor 300 euro een eden premium cottage gehuurd. Deze zijn relatief nieuw en ENORM groot.

Je hebt ons overtuigd - bedankt voor de hulp! Wij boekten vorige week een weekje Park Bostalsee ;) Benieuwd of we jouw ervaringen zullen delen!

Groetjes,
Nele

*

Offline Timberg

• **
  • 101
  • +0/-0
Re: Welk CP-park past bij mij? (deel 3)
« Reactie #544 Gepost op: 15 januari 2019, 20:41:17 »
Leuk, Nele! Ik ben benieuwd wat jullie van Bostalsee vinden. Welke cottage hebben jullie geboekt?

*

Offline Reginald40

• **
  • 234
  • +0/-0
  • Geslacht: Man
  • 1999 tot 2016 medewerker van CP, nu vaste gast CP
« Reactie #545 Gepost op: 16 januari 2019, 10:03:54 »
Ik ga deze zomer naar Bostalsee dus ben benieuwd hoe die park is.
1x VB 1x HB 1x PZ 1x KV 4x EH 3x LB 1X BSH 1x LF 1x EF 1x BH

*

Offline Rikken

• *
  • 9
  • +0/-0
« Reactie #546 Gepost op: 20 januari 2019, 11:28:00 »
Sinds eeb paar jaar gaan we steeds naar Erperheide met de kerstperiode. Kinderen (8 en 10) vinden het daar super vanwege het zwembad en de Baluba binnenspeeltuin.
Eigenlijk hebben we zin om eens een ander park te bezoeken tijdens deze periode. Afstand speelt geen rol. Welke kunnen jullie aanraden. Liefst wel een gelijkaardig zwembad en Baluba speeltuin.

*

Offline JokeV

• **
  • 186
  • +0/-0
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #547 Gepost op: 20 januari 2019, 13:28:22 »
Misschien is Vossemeren iets voor jullie? Geen Baluba maar wel de Discovery bay. Indoor Minigolf ook. Vorig jaar zijn wij voor de eerste keer naar daar geweest ipv Erperheide. Onze meiden waren toen 8 en 11, dus vergelijkbare leeftijd. Ze waren direct verkocht. Dit jaar gaan we terug naar VM maar gaan we wel eens langs naar EP om te zwemmen en naar de Baluba. Ze liggen op een half uurtje van elkaar en met je zwembadkaartjes van VM kun je ook gewoon naar EP (wel even laten omwisselen aan het onthaal)
1 x Meerdal, veel Erperheide :-) en 1 x Vossemeren

*

Offline Rikken

• *
  • 9
  • +0/-0
« Reactie #548 Gepost op: 31 januari 2019, 11:19:15 »
Misschien is Vossemeren iets voor jullie? Geen Baluba maar wel de Discovery bay. Indoor Minigolf ook. Vorig jaar zijn wij voor de eerste keer naar daar geweest ipv Erperheide. Onze meiden waren toen 8 en 11, dus vergelijkbare leeftijd. Ze waren direct verkocht. Dit jaar gaan we terug naar VM maar gaan we wel eens langs naar EP om te zwemmen en naar de Baluba. Ze liggen op een half uurtje van elkaar en met je zwembadkaartjes van VM kun je ook gewoon naar EP (wel even laten omwisselen aan het onthaal)

Vossemeren zijn we ook al geweest. Is inderdaad ook heel erg goed, maar vind dit meer een park voor in de zomer of bij warmer weer. Zoeken echt iets met een gezellige wintersfeer en een goede Baluba

*

Offline A.G.E

• *
  • 1
  • +0/-0
« Reactie #549 Gepost op: 31 januari 2019, 20:28:04 »
In september wil ik samen met mijn partner en 18 maand dochtertje naar CP.
Maar ik weet niet welk park ik moet kiezen.
Volgende zaken vinden we belangrijk
- mooie, vernieuwde cottage
- mooie natuur
- leuke speeltuin voor ons dochtertje (indoor en buiten)
- zwembad met heerlijk warm water

Welk park kunnen jullie mij aanbevelen?

*

Offline weegschaaltje

• **
  • 665
  • +0/-0
« Reactie #550 Gepost op: 1 februari 2019, 10:28:19 »
In september wil ik samen met mijn partner en 18 maand dochtertje naar CP.
Maar ik weet niet welk park ik moet kiezen.
Volgende zaken vinden we belangrijk
- mooie, vernieuwde cottage
- mooie natuur
- leuke speeltuin voor ons dochtertje (indoor en buiten)
- zwembad met heerlijk warm water

Welk park kunnen jullie mij aanbevelen?

- Meerdal: geen pas vernieuwde cottages maar de nieuw generatie kindercottage (4 p) of 6 pers. Premium zijn wel mooie cottages, alsook de ponycottages en de vips.  Dit park is super voor de leeftijd van je dochter: hertjes die vrij op het park lopen, leuk zwembad (onze kids waren al groter dus niet specifiek op peuter/kleuterbad gelet) en kleine binnenspeeltuin.  MD ligt vlakbij een mooi natuurgebied en heeft verschillende wandeluitgangen.

- Erperheide: dit zijn wel oudere cottages maar als je een vip neemt zit je wel ok.  Fijn zwembad met apart kleuter- en peuterbad.  Heel grote binnenspeeltuin met apart peutergedeelte.

-Park Sandur: allemaal vernieuwde cottages, liggen bijna allemaal prachtig aan het water.  Ook ruimere cottages.  De kindercottages hebben een afgesloten tuintje met speelhuisje.  Er is een kleine binnenspeeltuin, groot genoeg voor een 18-maandertje en er zijn 2 leuke buitenspeeltuinen.  Qua natuur is dit park het mooiste, het is wel maar een 3-birdies park dus minder faciliteiten/entertainment en dit park heeft het eenvoudigste zwembad van alle CP's (groot bad - peuterbad - 1 glijbaan).

sinds 2012:
10 x Erperheide * 6 x Vossenmeren * 3 x Kempervennen (2 x myst) * 3 x Eemhof (1 x myst) * 5 x Port Zélande * 3 x Sandur * 1 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 1 x Limburgse Peel * 1 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Les Ardennes * 1 x Zandvoort

*

Offline jolanda66

• **
  • 110
  • +0/-0
« Reactie #551 Gepost op: 11 maart 2019, 12:10:02 »
hoi wij willen in mei een weekje naar bostalsee 4 pers. premium. niet te hoog ivm met buggy en liefst met uitzicht op het meer iemand een idee welke cottage nr het beste is
2xMeerdal
6x de Eifel, 4x Loohorst, 2xVennenbos, 3x Hochsauerland ,1x Bispinger heide, 2xVossemeren, 1xErperheide, 1xLac 'd Ailette, 1xPort Zelande, 3xHuttenheugte, 2xHeiderbos 1xZandvoort, 2xKempervennen, 1x Eemhof, 1x Parc Sandur, 1x Les Ardennes,

*

Offline Binnie

• *
  • 1
  • +0/-0
« Reactie #552 Gepost op: 11 maart 2019, 17:24:37 »
Beste

Ik wil graag in augustus naar centerparcs met mijn 2 zonen van 8 en 10 jaar. Vossemeren net gedaan en de aquamundo, pirate bay en minigolf vinden ze tof. Ze gaan daar in de AM alleen in alle glijbanen. Die wildwaterbaan vonden ze geweldig, in heiyderbos vond ik deze iets te wild voor de jongste alleen daarentegen. Enkel deze 2 parken deed ik al. Ik twijfelde nu tussen Port zelande, erperheide of terug vossemeren.  Kempervennen meer voor jongere Kids?  Het mag niet te ver rijden zijn dus liefst België of Nederland aangezien ik ook alleen met hen op de baan ben. Grtjs

« Reactie #553 Gepost op: 11 maart 2019, 17:48:02 »
Beste

Ik wil graag in augustus naar centerparcs met mijn 2 zonen van 8 en 10 jaar. Vossemeren net gedaan en de aquamundo, pirate bay en minigolf vinden ze tof. Ze gaan daar in de AM alleen in alle glijbanen. Die wildwaterbaan vonden ze geweldig, in heiyderbos vond ik deze iets te wild voor de jongste alleen daarentegen. Enkel deze 2 parken deed ik al. Ik twijfelde nu tussen Port zelande, erperheide of terug vossemeren.  Kempervennen meer voor jongere Kids?  Het mag niet te ver rijden zijn dus liefst België of Nederland aangezien ik ook alleen met hen op de baan ben. Grtjs

Ik zou dan voor Kempervennen gaan: veel activiteiten voor alle leeftijden en een heerlijk strand voor tijdens mooi weer in de zomervakantie.

Erperheide is meer iets voor de kleinere kinderen, al zullen kinderen van 8 en 10 zich ook prima vermaken!

*

Offline weegschaaltje

• **
  • 665
  • +0/-0
« Reactie #554 Gepost op: 12 maart 2019, 08:36:37 »
Beste

Mijn kids zijn 9,9 en 10, zelfde leeftijdscategorie dus. 

Kempervennen heel leuk p
sinds 2012:
10 x Erperheide * 6 x Vossenmeren * 3 x Kempervennen (2 x myst) * 3 x Eemhof (1 x myst) * 5 x Port Zélande * 3 x Sandur * 1 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 1 x Limburgse Peel * 1 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Les Ardennes * 1 x Zandvoort

*

Offline weegschaaltje

• **
  • 665
  • +0/-0
« Reactie #555 Gepost op: 12 maart 2019, 08:45:18 »
Beste

Mijn kids zijn 9,9 en 10, zelfde leeftijdscategorie dus.

Kempervennen heel leuk park voor die leeftijd met veel activiteiten (Cool factor, ...).  Geen binnenspeeltuin maar in de zomer mss niet nodig, er ligt dan een leuk avonturenparcours op het water.
Port Zélande kleiner park maar heel leuk in de zomer, onze kids genieten daar veel van het strand.  Fijn zwembad met leuke wildwaterbaan.  Ook geen binnenspeeltuin maar klein strand op het park en groot strand op wandelafstand van het park.
Erperheide richt zich eerder tot jongere kids (4-8) maar die van ons blijven het daar ook top vinden, zwembad is plezant en de grote binnenspeeltuin Baluba is super.
Vossemeren ken je natuurlijk al maar blijft ook topper, deze is trouwens ook makkelijk bereikbaar met de trein, mocht je niet graag met de auto rijden (als mijn man er niet bij is, doe ik deze altijd met de trein, samen een spelletje spelen, picknicken in de trein, ... )

Persoonlijk zou ik de prijs de doorslag laten geven, allevier de parken gaan je kids wel leuk vinden.
sinds 2012:

*

Offline Gouwtje

• **
  • 70
  • +2/-0
« Reactie #556 Gepost op: 16 april 2019, 13:43:55 »
Goedemiddag,

Wij willen in het najaar weer naar Centerparcs gaan.
Echter ben ik op zoek naar een 5 of 6 pers. premium huisje met een DOUCHE erin.
Dus niet in bad douchen.
Het liefst in 1 van de volgende parken Huttenheugte, Meerdal, Kempervennen, Erperheide.

Weet iemand of dit bestaat?
Planning: 2016 HB 4P VIP
Bezocht: 2014 LTF 4p VIP, 2013 HH 2p PRE, 2012 KV 8p PRE, 2012 EH 2p VIP, 2012 KV 8p PRE, 2012 HB 2p VIP, 2011 VM 6p PRE, 2011 MD 6p PRE, 2010 KV 6p PRE, 2009 VM 8p PRE, 2007 HB 8p PRE, 2006 VB 5p

*

Offline B767-300ER

• **
  • 315
  • +0/-0
« Reactie #557 Gepost op: 16 april 2019, 15:15:12 »
Succes met zoeken.
Zover ik weet onvindbaar.

Is mijn grootste CP ergernis.

*

Offline Chatzmann

• *
  • 17
  • +0/-0
« Reactie #558 Gepost op: 16 april 2019, 16:06:19 »
Goedemiddag,

Dus niet in bad douchen.
Het liefst in 1 van de volgende parken Huttenheugte, Meerdal, Kempervennen, Erperheide.

De 6 persoons VIP op de Huttenheugte en de Kempervennen hebben een badkamer met douche en de Eden Premium op de Kempervennen heeft ook naast het bad een losse douche. Dus alleen een douche in het VIP of EDEN segment
8xEH - 6xHB - 3xKV - 12xMD - 3xHH - 2xLH - 2xZV - 3xBH - 3xSL - 2xHE - 1xBT - 1xVM - 4xEP

*

Offline Mariëtte

• 1100
  • +0/-0
« Reactie #559 Gepost op: 16 april 2019, 16:49:24 »
Goedemiddag,

Dus niet in bad douchen.

Port Zélande, Les Ardennes, Park Hochsauerland en Park Allgäu beschikken
over premium cottages met een douche.

*

Offline jeroom

• 2977
  • +8/-0
    • Mijn mooie plekje op aarde
« Reactie #560 Gepost op: 16 april 2019, 19:40:38 »
Succes met zoeken.
Zover ik weet onvindbaar.

Is mijn grootste CP ergernis.

Je grootste ergernis is het alleszins niet meer nu en ik citeer : "De 6 persoons VIP op de Huttenheugte en de Kempervennen hebben een badkamer met douche en de Eden Premium op de Kempervennen heeft ook naast het bad een losse douche. Dus alleen een douche in het VIP of EDEN segment"

Tot zover de ergernis

*

Offline jeroom

• 2977
  • +8/-0
« Reactie #561 Gepost op: 16 april 2019, 19:48:30 »
Goedemiddag,

Dus niet in bad douchen.

Als je naar Frankrijk wil heb ik volgende parken gevonden :

Villages Nature – 6 persoons premium – met aparte douche

Les Trois Forets – 6 persoons premium – met aparte douche

*

Offline B767-300ER

• **
  • 315
  • +0/-0
« Reactie #562 Gepost op: 16 april 2019, 19:58:46 »
Je grootste ergernis is het alleszins niet meer nu en ik citeer : "De 6 persoons VIP op de Huttenheugte en de Kempervennen hebben een badkamer met douche en de Eden Premium op de Kempervennen heeft ook naast het bad een losse douche. Dus alleen een douche in het VIP of EDEN segment"

Tot zover de ergernis
Lezen is duidelijk niet je allersterkste kant. Maar bedankt voor je nutteloze toevoeging.

Vraagsteller vraagt of er PREMIUM cottages zijn met een losse douche op bijvoorkeur het Meerdal, Erperheide, Kempervennen en Huttenheugte.

Zoals je zelf al citeert was het antwoord van Mariette duidelijk. Deze zitten alleen in VIP en EDEN cottages. Niet in de standaard PREMIUM cottages

Voor een losse douche ben ik op de genoemde parken nog steeds verplicht een VIP of EDEN te boeken. Mijn ergernis zit er dus nog steeds dat dat niet in Premium of nog beter Comfort zit.
Een ligbad is prima, maar douchen in een ligbad is in de huidige tijd not done anymore.

“Tot zover mijn ergernis”? Nee dus. En Jij bepaalt niet of mijn ergernis over is of biet.

“Tot zover mijn uitleg.”

*

Offline jeroom

• 2977
  • +8/-0
« Reactie #563 Gepost op: 16 april 2019, 20:41:12 »
Lezen is duidelijk niet je allersterkste kant.
.....

Kan het aub wat beleefder ?

Dank je wel

EDIT: inhoud aangepast.
Niet gepast om dit hier de bespreken.
Aangepast door Mrs. Bibi
« Laatst bewerkt op: 16 april 2019, 20:48:49 door mrs Bibi »

*

Offline B767-300ER

• **
  • 315
  • +0/-0
« Reactie #564 Gepost op: 16 april 2019, 20:52:45 »

Kan het aub wat beleefder?

Wie kaatst....  8)

*

Offline loulou

• 251
  • +0/-0
  • Altijd tekort aan vitamine CP
    • facebook
« Reactie #565 Gepost op: 16 april 2019, 20:54:49 »
MODBREAK: Respecteer elkaar op het forum- Marlou

Een discussie of een meningsverschil in een topic kan gebeuren, je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn maar dan alsnog is de bedoeling een reactie te plaatsen waarin we elkaar respecteren en berichten te plaatsen op een vriendelijke toon om zo miscommunicatie te vermijden. We willen het graag gezellig houden op het forum.

Hierbij is de discussie gesloten en gaan we verder in het topic daar waar het voor bestemd is.

« Laatst bewerkt op: 16 april 2019, 21:08:38 door loulou »
Groetjes,
Loulou