*

Offline Partyg

• **
  • 62
  • +0/-0
Re: [Ervaringen & Vragen] Park Bostalsee (Deel 1)
« Reactie #60 Gepost op: 14 juli 2013, 20:04:22 »
Hoi dre,

grappig wij zitten vanaf maandag in de 472 ;-)

*

Offline Leander

• *
  • 18
  • +0/-0
  • Geslacht: Man
« Reactie #61 Gepost op: 15 juli 2013, 01:32:17 »
Wij gaan rond 8 uur die kant op. Hebt er zin an! ;D
In het vooruitzicht: 28-7 t/m 4-8 Sunparks/Centerparcs Ardennen

*

Offline kreeftje

• **
  • 329
  • +1/-0
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #62 Gepost op: 16 juli 2013, 11:43:15 »
Weet je soms de naam van de winkel die morgen opent in de buurt?
Is het warm in de huisjes? of is het te doen?
Wij vertrekken maandag naar daar voor een weekje, het is wel spannend.....

*

Offline Cathrina

• *
  • 19
  • +0/-0
« Reactie #63 Gepost op: 16 juli 2013, 14:32:27 »
Het is nu best warm in de huisjes maar als je alles tegen elkaar open zet is het goed uit te houden.we mogen niet klagen na al dat slechte weer in Nederland. De nieuwe supermarkt heet Edeka Schafer en ligt aan de saarbruckerstrase 2a  in turkischmule dat valt onder gemeente nohfelden.Dat is ongeveer 12 min rijden en het ligt net voorbij een tankstation misschien ook handig om te weten. Fijne vakantie!

*

Offline kreeftje

• **
  • 329
  • +1/-0
« Reactie #64 Gepost op: 16 juli 2013, 14:56:55 »
Bedankt voor het snelle antwoord!

Nog een vraagje, is er daar een looppiste?

*

Offline Leander

• *
  • 18
  • +0/-0
« Reactie #65 Gepost op: 16 juli 2013, 15:56:47 »
Het is nu best warm in de huisjes maar als je alles tegen elkaar open zet is het goed uit te houden.we mogen niet klagen na al dat slechte weer in Nederland. De nieuwe supermarkt heet Edeka Schafer en ligt aan de saarbruckerstrase 2a  in turkischmule dat valt onder gemeente nohfelden.Dat is ongeveer 12 min rijden en het ligt net voorbij een tankstation misschien ook handig om te weten. Fijne vakantie!

Het is idd erg warm. Kwamen net het huisje weer binnen en was er 30 graden. Gister en vandaag even langs de snackcorner geweest, dit kan helaas stukken beter. Langzame afhandeling vd bestelling en er gaat veel verkeerd in de bestelling afleveren helaas. Zwembad is wel erg leuk! Super weer ervoor.
En betreft de supermarkt klopt allemaal,morgen 7uur de opening als ik dit goed gezien had.

Weet iemand trouwens een grotere supermarky in de buurt? (Edeka in Nohfelden was aan de kleinere kant)

*

Offline Cathrina

• *
  • 19
  • +0/-0
« Reactie #66 Gepost op: 16 juli 2013, 16:59:22 »
Leander wij zijn bij een Rewe geweest 22 min rijden de andere kant op maar daar hadden ze niet zoveel meer als in nohfelden ik zou gaan voor de nieuwe supermarkt ik heb hem al gezien en ziet er flink groot uit aan de buitenkant.Kreeftje ik heb gister een wandeling gemaakt en zag inderdaad iets van een looppiste een soort klimduin met allerlei soort houten hindernisbaan achtige toestellen erop.Hij was heel stijl in mijn ogen dus ben er niet op gelopen.

*

Offline Leander

• *
  • 18
  • +0/-0
« Reactie #67 Gepost op: 16 juli 2013, 18:53:10 »
Leander wij zijn bij een Rewe geweest 22 min rijden de andere kant op maar daar hadden ze niet zoveel meer als in nohfelden ik zou gaan voor de nieuwe supermarkt ik heb hem al gezien en ziet er flink groot uit aan de buitenkant.Kreeftje ik heb gister een wandeling gemaakt en zag inderdaad iets van een looppiste een soort klimduin met allerlei soort houten hindernisbaan achtige toestellen erop.Hij was heel stijl in mijn ogen dus ben er niet op gelopen.

Ja daar waren wij ook geweest. Dacht alleen dat er nog iets groters in de buurt zou zitten,maar kon nieta vinden. Zag er idd van de buitenkant wel redelijk groot uit. Zie t morgen of overmorgen wel hoe die eruit ziet. Dankje

*

Offline Buzzz

• **
  • 127
  • +0/-0
« Reactie #68 Gepost op: 16 juli 2013, 20:55:18 »
Wij zijn richting Sankt Wendel gereden en kwamen daar een Edeka, Lidl en Aldi tegen, ook een Kik voor goedkope kleding (als je geluk hebt zit er wel wat tussen)

Die hindernisbaan hebben wij van boven naar beneden gedaan, idd erg stijl maar dochterlief vond het wel leuk.
2004 SL LH 2005 SL HE 2007 SL 2008 HB 2009 SL HE EH 2010 HE 2011 VM TF KV 2012 HH BS 2013 KV HE BT 2014 KV SL KV SL

*

Offline Esther

• *
  • 10
  • +0/-0
« Reactie #69 Gepost op: 16 juli 2013, 21:29:15 »
Waar in de buurt kun je leuk winkelen? (moeders wil ook wat he..;-) )
En kan iemand mij iets vertellen over het dinocentrum in Schiffweiler? Is het iets voor jongeren van 10 en 14 jaar?

*

Offline Partyg

• **
  • 62
  • +0/-0
« Reactie #70 Gepost op: 16 juli 2013, 21:46:36 »
Bedankt voor het snelle antwoord!

Nog een vraagje, is er daar een looppiste?

je kan rond het meer lopen , das op zich redelijk vlak hoewel ik me de vraag stel of je helemaal rond mag.. want op een bepaald moment bots je op een club van watersport met een bareel? misschien mag je er als voetganger ofzo wel voorbij maar met die golfcar toch niet , zonde,..

*

Offline Partyg

• **
  • 62
  • +0/-0
« Reactie #71 Gepost op: 16 juli 2013, 22:10:00 »
Even een korte beschrijving van onze aankomst.
Bij het ingeven in de GPS, kende die de straat niet. Vermoedelijk omdat deze straat eigenlijk op grondgebied Eckelhausen ligt en niet Nohfelden zoals ze opgeven.Maar eens je van de snelweg komt wordt het goed aangegeven! Zowel Bostalsee als Center Parcs.

Eens je aankomt aan het domein is het eerlijk gezegd wel iets anders dan je gewend bent. Je komt op een rondpunt en rechts zou je moeten binnen rijden. Maar rechtdoor staat het bord ‘Welkom’, dus denk je: ik rij rechtdoor. Dat loopt dan dood en zo kom je gelijk aan het strand/Cycle Center. Daar dan maar op de parking gaan staan en even snel de golf car gehuurd voor ze voor onze neus weggekaapt werden ;-)

Dan zijn we iets gaan eten: een pizza op het terras van de market en ik moet zeggen de smaak was ok , maar het deeg was nog niet volledig krokant. Het midden leek dus eerder op een pannenkoek dan op een pizza. Zonde, maar goed, niet muggenziften.

Dan even gaan informeren en bleek dat helemaal bovenaan de autoparking (heel rare plaats en ook amper zichtbaar) de fast check-in was voor mensen met een e ticket. Als je dat dan hebt dan mag je naar de bareel rijden en laten ze je binnen.
Dan even zoeken naar waar onze cottage staat. In mijn ogen mag de bewegwijzering iets duidelijker, maar dat komt wel met de tijd.
Cottage was zuiver! En het mag gezegd worden: hij is helemaal toppie, het beste van alle cottages. De kinderziektes van de vorige generaties hebben ze hier wel weggewerkt en als er iets niet aanwezig was, kwamen ze dit zo snel mogelijk ( en het was snel) bijbrengen, soms zelfs dubbel !
Het enige dat ze nog niet hebben is een map voor gebruikshandleidingen in verschillende talen. Je kan er wel eentje afhalen in het Duits aan de receptie.
Vandaag zijn ze voor ons nog waterkokers komen brengen en een grill voor de BBQ buiten. En ongelooflijk maar waar, maar tegen de avond kwamen ze een verse BBQ brengen en de vuile ophalen, how cool is that ? (buiten het fait da ik er net had op liggen schrobben en hij dus al proper was haha)

Het zwembad! Nou, dat is best gaaf. Hoewel dat zand in dat kinderbad voor mij zeker niet moet, het schuurt en als de kindjes vallen doet het pijn aan hun knieen. Er gaat ook niemand rond met een stofzuiger, dus het blijft zoals het is en word er niet beter op, zonde.
Kinder Water Playhouse! Vindt mijn zoon super. Hij is nog geen 3 en kan nog niet zwemmen, maar hij lacht zich rot :-)
Wat notabene zeker vermeld moet worden, is dat de nieuwe generatie zwemvesten voor kinderen echt super is. Mijn kleine held houdt absoluut niet van dingen rond zijn lichaam klemmen, en deze vest vindt hij ok !
Het buitendeel is ook leuk met een rustige zone, stroomversnelling, rustbankjes, bubbels. Alles mooi, netjes en met een ligweide. De rest van het zwembad zijn we nog niet aan toegeraakt gewoon omdat wij liever bij onze kleine blijven, maar ondanks dat het kleiner is dan LTF vind ik het allesinds zeker evenwaardig, al dan niet beter.Het is maar op welke doelgroep je mikt.

Algemene indruk: wel weinig animo in het park en dat vind ik wat zonde. Er is wel een kinderboerderij maar hier staan enkel wat ezels en geiten: zonde?
Enkele speeltuinen van goeie kwaliteit maar van steen die een hele dag in de zon staat en dan is het gewoonweg overantwoord om je kind in short met blote benen op zo'n glijbaan of iets anders te zetten..
Geen pannekoekenhuis, geen extra animo of schaduwzones. Zonde voor de talrijke grote gezinnen hier aanwezig denk ik dan.

Het valt me gewoon op dat CP slechts een half deel van de Bostalsee ter beschikking heeft en de andere helft prive uitgebaat word door eerder aanwezige clubs/lokale verenigingen. Dit zorgt ook ineens dat je snapt waarom de inkom zo raar is, omdat ook gewoon vreemde niet CP-klanten duidelijk gebruik moeten kunnen maken van de faciliteiten. Een beetje zonde eigenlijk. Niet dat het me echt stoorde maar je merkt dat verschillende lokale mensen toch wel rond het meer komen hangen.

Terug naar het centrum wat in mijn ogen maar klein is: een Bistro, een self service formule en een snack shop.
Er is een golfbaan binnen en eentje buiten, die zijn best cool ! En een automatische bowlingbaan die geregeld word via de informatie desk.
Aan de ingang van de aqua dome vind je ook de fotograaf van dienst.

Onze eerste indruk voor gezinnen: beter dan LTF.
Huisjes:TOP
Personeel : TOP, proberen echt super je tevreden te stellen en proberen ook andere talen ! 10/10
KPN : gratis maar werkt amper , hier is nog werk aan !
Food: kan hier en daar beter maar goed, iedereen moet zich inwerken
Cycle Center, heel druk soms. En ondanks dat het park nieuw is, gaan zaken soms snel defect en hebben ze niet onmiddelijk vervanging beschikbaar. Zoals 2 van de 4 elektrische boten zijn al defect, enkele zwaantrapboten ook, enz...

Voor ons zeker een aanrader ! Ik vul nog wel aan als we thuis zijn

Edit: spelling aangepast. Gelieve op de opmaak van je berichten te letten!
« Laatst bewerkt op: 19 juli 2013, 13:02:16 door Birdieken »

*

Offline Buzzz

• **
  • 127
  • +0/-0
« Reactie #72 Gepost op: 16 juli 2013, 22:31:21 »
Er is wel degelijk een speeltuin die bijna geheel in de schaduw ligt. Daar hebben wij de laatste dag die ook heel warm was gezeten. Volgens mij richting zone 6, bij de nu nog afgezette trap omhoog. Moet je maar eens proberen, echt de moeite als het warm is!
2004 SL LH 2005 SL HE 2007 SL 2008 HB 2009 SL HE EH 2010 HE 2011 VM TF KV 2012 HH BS 2013 KV HE BT 2014 KV SL KV SL

*

Offline Esther

• *
  • 10
  • +0/-0
« Reactie #73 Gepost op: 17 juli 2013, 10:04:50 »
Waar in de buurt kun je leuk winkelen? (moeders wil ook wat he..;-) )
En kan iemand mij iets vertellen over het dinocentrum in Schiffweiler? Is het iets voor jongeren van 10 en 14 jaar?
Iemand die hier antwoord op heeft? ;)

*

Offline Cathrina

• *
  • 19
  • +0/-0
« Reactie #74 Gepost op: 17 juli 2013, 10:50:54 »
Esther er zijn wat kleine plaatsjes in de buurt maar ik heb geen winkels kunnen ontdekken.
Waar je wel heerlijk kunt winkelen is in Trier dat is ongeveer 45 min rijden maar dan heb je ook wat.
Trier is een stad met veel winkels en kaufhausen.Over het dinocentrum weet ik niets sorry.

*

Offline isabel

• **
  • 903
  • +9/-0
« Reactie #75 Gepost op: 17 juli 2013, 11:20:35 »
Trier is erg de moeite waard om te bezoeken. Heel gezellig centrum.
Je auto kun je makkelijk parkeren tegenover de Porta Nigra in de parkeergarage.
(bordje Porta Nigra parkeren volgen)

*

Offline Esther

• *
  • 10
  • +0/-0
« Reactie #76 Gepost op: 17 juli 2013, 17:22:55 »
Oke! Bedankt voor jullie antwoorden!!

*

Offline Leander

• *
  • 18
  • +0/-0
« Reactie #77 Gepost op: 18 juli 2013, 16:27:19 »
Zojuist geweest bij de nieuwe Edaka supermarkt in Nohfelden. Ziet er super uit,erg groot en een uitgebreidt assortiment! Een aanrader om je boodschappen te gaan doen! Ook naar Idar Oberstein geweest(dorp/stad), leuk om een keer naar toe te gaan, leuk kerkje(felsen kirche) in de rotsen en veel te zien qua edelstenen uit de mijnen daar.

*

Offline kreeftje

• **
  • 329
  • +1/-0
« Reactie #78 Gepost op: 18 juli 2013, 16:46:46 »
Nog een vraagje....
Is er op het terras een buitenstopcontact aanwezig? Zijn er veel muggen in de huisjes?

Leuk dat de supermarkt een groot assortiment heeft....

Iemand al gebruik gemaakt van het Market buffet? Indien ja, is er veel variatie?

Alvast bedankt

*

Offline Cathrina

• *
  • 19
  • +0/-0
« Reactie #79 Gepost op: 18 juli 2013, 17:45:47 »
Er is een buitenstopcontact maar toen wij hem gebruikte om te gourmetten werd de plaat niet warm.
Gelukkig hadden we een verlengsnoer  meegenomen vanuit binnen werd de plaat wel warm.
Wij zijn ook in de nieuwe supermarkt geweest echt een aanrader alles te krijgen daar!
Het buffet hebben we 3 keer gedaan onze ervaring is dat de bediening voor het drinken sneller kan.
Het eten is goed alle keren waren er andere gerechten een kleine greep van wat wij gezien hebben:soep,salade,koude voorgerechten,anti pasta,hamburgers waar je zelf het broodje kan warmen in een apparaat,varkenshaas,beef,pizza,worstjes,friet,frikandelballen,sparerib,groentes,gebakken uiringen,spaghetti,rijst,aardappelpartjes,mouse,ijs,pudding,chocoladefontijn,fruit,pancake.

*

Offline Esther

• *
  • 10
  • +0/-0
« Reactie #80 Gepost op: 18 juli 2013, 19:08:18 »
De jeugd vraagt hier wanneer/op welke dag de friet en frikandellenballen bij het buffet zitten... :D
Dus wie wil me dat vertellen?

*

Offline Cathrina

• *
  • 19
  • +0/-0
« Reactie #81 Gepost op: 18 juli 2013, 19:34:11 »
Woensdag is het thema mexicaans toen waren de frikandelballen er.Friet is er iedere dag en is ook lekker er zit iets van kruiden op.Net gegeten in marketcafe de bediening was super snel heb gister een serveerster gesproken en die zei dat er nu extra hulp is uit andere parken.
Donderdag is het thema Italiaans.
Zaterdag is het thema Amerikaans.

*

Offline Cathrina

• *
  • 19
  • +0/-0
« Reactie #82 Gepost op: 18 juli 2013, 19:38:53 »
Ik wil ook nog even een heerlijke Italiaans ijs salon promoten.
Als je het park af rijd linksaf 3 min doorrijden zie je het aan de rechterkant van de weg.
Da Re is de naam van de salon.

*

Offline Leander

• *
  • 18
  • +0/-0
« Reactie #83 Gepost op: 21 juli 2013, 12:35:57 »
Vandaag een ijsje gegeten bij het market cafe & bistro, was erg lekker! Alleen helaas weer niet precies wat er op de kaart stond wat het zou zijn.. Ook hier waarschijnlijk weer niet alles op voorraad(net als bij de snackcorner).
Ook wezen bowlen met inlevering van een toppingkaartje. Heeft 15minuten geduur tot ze bij de receptie ern oplossing hadden hoe te reserveren met een toppingkaartje.. al met al is de receptie zeer traag of er moet net niemand staan te wachten. Het bowlen was verder wel leuk! En lekker koel in de gamehal,alleen jammer dat het allemaal zelfservice is(ook met het drinken bestellen).

*

Offline kreeftje

• **
  • 329
  • +1/-0
« Reactie #84 Gepost op: 21 juli 2013, 21:15:50 »
Voila se, alles is klaar om morgenvroeg naar Bostalsee te vertrekken, we kijken er echt wel naar uit!!!!
Het is toch spannend, alhoewel al heel veel informatie hebben, bedankt iedereen...
Onze ervaring pennen we zeker neer!

*

Offline kreeftje

• **
  • 329
  • +1/-0
« Reactie #85 Gepost op: 22 juli 2013, 23:12:07 »
we zijn veilig aangekomen! De eerste indruk is zeer positief! Zwembad is leuk voor de kids....
Wel heel erg warm in huisje, ik hoop straks te kunnen slapen!

*

Offline annemarie

• **
  • 30
  • +0/-0
« Reactie #86 Gepost op: 23 juli 2013, 00:04:24 »
Wij zijn ook vandaag aangekomen. Prachtig park. Wat ik heel erg mooi vind, dat is wanneer je de md uitloopt. Je loopt dan recht op het meer af. Met op de achtergrond de heuvels. Hier krijg je echt het vakantiegevoel bij. Het strand wat daarbij ligt is ook erg leuk. Dit water koelde ons heerlijk af. Zwembad was met dit weer aan de warme kant. Maar we hebben er zeker wel van genoten. Jammer dat een glijbaan het niet deed. Md erg mooi, prachtige details. Alles klopt. Mooie stijl. Mis wel de souvenirshop. Zin in morgen. Als iemand nog iets specifieks wil weten, dan hoor ik dat graag.

*

Offline Edith

• **
  • 191
  • +2/-0
« Reactie #87 Gepost op: 23 juli 2013, 09:13:41 »
Wij zijn ook vandaag aangekomen. Prachtig park. Wat ik heel erg mooi vind, dat is wanneer je de md uitloopt. Je loopt dan recht op het meer af. Met op de achtergrond de heuvels. Hier krijg je echt het vakantiegevoel bij. Het strand wat daarbij ligt is ook erg leuk. Dit water koelde ons heerlijk af. Zwembad was met dit weer aan de warme kant. Maar we hebben er zeker wel van genoten. Jammer dat een glijbaan het niet deed. Md erg mooi, prachtige details. Alles klopt. Mooie stijl. Mis wel de souvenirshop. Zin in morgen. Als iemand nog iets specifieks wil weten, dan hoor ik dat graag.

Hoi,

Is er 1 ingang voor de MD of aan voor-en achterzijde?

Fijn verblijf toegewenst!

*

Offline Legiestje

• *
  • 1
  • +0/-0
« Reactie #88 Gepost op: 28 juli 2013, 18:01:05 »
Net terug van een midweekje Centerparcs Bostalsee. Genoten onder de stralende zon van een gloednieuwe cottage, een mooi binnen- en buitenzwembad, een superlekker ontbijt- en avondetenbuffet.... Kortom, een reis om niet meer te vergeten en voor herhaling vatbaar ! Waar je wel rekening moet mee houden is de ligging van de cottages.... hoe hoger gelegen, hoe stijler omhoog om er te geraken.... Voor jonge mensen geen probleem, voor oudere mensen of mensen die slecht te been zijn een hele opgave !

Edit: bericht verplaatst naar juist topic
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2013, 20:59:22 door Birdieken »

*

Offline Esther

• *
  • 10
  • +0/-0
« Reactie #89 Gepost op: 29 juli 2013, 10:16:32 »
Wij zijn gisteren terug gekomen van onze vakantie aan de Bostalsee.
Sommige dingen vielen tegen en sommige dingen waren geweldig!
Tegen viel; Bij aankomst was het huisje nog niet schoon, om half 4 konden we er in...
De afstand tot de MD en de hoogte. Misschien dat het ook door de hitte zo tegen viel hoor, maar die afstand afleggen, een paar keer per dag, was niks voor ons!!
We hebben de auto bij het huisje gelaten overdag, zodat we er mee naar de (geweldige EDEKA- in Turkischmuhle) winkel konden en er mee naar het zwembad konden. 's avonds brachten we hem naar de ver gelegen parkeerplaats...Om hem 's morgens weer op te halen....
De eerste nacht hebben we hem bij het huisje laten staan en hadden we een rode kaart onder de ruitenwisser! ;-)
Op ons terras lag vol met zwarte hondeharen.....
In de omgeving géén leuke dorpjes, wij hebben ze in ieder geval niet gevonden.
Sommig personeel was raar bezig...Zo sloot ik in de MD bij de receptie achter de rij aan. Toen ik aan de beurt was ging de med. naar een andere balie en zei boos tegen mij dat er aan mijn balie niemand werkte dat ik bij haar in de rij moest gaan staan...tja...daar snap ik dan niks van! Ook toen ik een internetkaart ging kopen; alles geregeld, al mijn klein geld op de balie gelegd, ging de med. naar een andere balie en moest ik ook naar de andere balie...kon ik mijn klein geld weer bij elkaar rapen....
Zo waren er meer voorvallen, het voelde in iedergeval niet als "de klant is koning"...
Geweldig waren het zwembad! Heerlijk om er iedere dag even af te koelen!
Onze jongens vonden het biljart ook geweldig leuk!
Het huisje is ook super! Goede bedden!! 's avonds koelde het heerlijk af, dus we konden goed slapen.
De winkel op t park heeft veel, maar die in Turkischmuhle..! Dat was ons dagelijkse uitstapje! ;-))
Het eten in de Bistro was erg lekker!
Al met al een heerlijke vakantie!
Volgend jaar weer een camping/stacaravan. Het viel ons op dat men op een bungalowpark veel meer op zichzelf is. Op een camping heb je veel meer contact met je buurtjes...en dat hebben we gemist.