*

Offline marloes

• **
  • 724
  • +7/-0
  • Geslacht: Vrouw
[De Eemhof] Vernieuwingen vanaf najaar 2010 (deel 2)
« Gepost op: 23 maart 2011, 16:07:09 »
We gaan vanaf nu verder in deel 2, het vorige deel is hier te vinden.
« Laatst bewerkt op: 26 mei 2011, 16:28:47 door Jeroen »

*

Offline Jeroen

• **
  • 13859
  • +39/-0
  • Geslacht: Man
    • Nog even in aanbouw...
Re: [De Eemhof] Vernieuwingen vanaf najaar 2010 (deel 2)
« Reactie #1 Gepost op: 26 maart 2011, 12:00:32 »
Foto's van sjorstukker uit Het Fotoboek:

Hier mijn foto's van de renovaties tijdens weekend 18-21 maart:

Foto's genomen in zone 9 in het rijtje: 930-940

*

Offline sjorstukker2

• **
  • 673
  • +3/-0
« Reactie #2 Gepost op: 26 maart 2011, 12:10:34 »
bedankt Jeroen, voor het plaatsen hier!
'Werkt bij groendienst Park Zandvoort'

*

Offline Jeroen

• **
  • 13859
  • +39/-0
    • Nog even in aanbouw...
« Reactie #3 Gepost op: 26 maart 2011, 12:18:14 »
Geen dank, ik vond het wat vreemd dat ik ze wel in het Eemhof-fototopic ontdekte, maar hier in dit topic niet zag, dus heb ze maar even gekopieerd/geciteerd, dan zijn ze op beide plaatsen te bewonderen. :)

*

Offline sjorstukker2

• **
  • 673
  • +3/-0
« Reactie #4 Gepost op: 31 maart 2011, 11:27:52 »
Ik lees net op de (vernieuwde) Centerparcs site, dat de nieuwe glijbaan start in een toren van 11 meter hoog!

*

Offline centerparcs

• **
  • 665
  • +0/-0
  • dg centerparcs je bent en blijft de beste
    • www.cpenzo.tk
« Reactie #5 Gepost op: 31 maart 2011, 19:07:13 »
ja klopt
Ondek het vernieuwde "Center Parcs & Zo" op www.cpenzo.tk
Center Parcs & Zo Veel Meer!

*

Offline mrs Bibi

• 6081
  • +30/-0
« Reactie #6 Gepost op: 31 maart 2011, 20:17:49 »
Dit staat er op de vernieuwde site van CP over de kinder cottage:

NIEUW: Kindercottages als speelparadijs

De Eemhof beleeft met de introductie van het nieuwe concept van de Kindercottage een primeur. Deze cottages bieden ruimte aan een echt speelparadijs waarin kinderen zich naar hartenlust kunnen vermaken. De woonkamer is voorzien van kindvriendelijk meubilair in vrolijke kleuren. Verder is er een gezellige speelkamer met allerlei speelgoed. Vanuit deze ruimte biedt een luik toegang tot een speciale afgesloten buitenspeelruimte. Deze speelhut biedt onderdak aan een glijbaan, klimwand, sterrenwacht en speelkeukentje. De tuin is volledig afgescheiden met een hek, zodat de kinderen veilig kunnen spelen.
Groetjes, Bibi
Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.

*

Offline Jeroen

• **
  • 13859
  • +39/-0
    • Nog even in aanbouw...
« Reactie #7 Gepost op: 31 maart 2011, 22:07:56 »
Center Parcs De Eemhof volledig vernieuwd

Rotterdam, 31 maart 2011 - Center Parcs opent op 1 juli de deuren van het volledig vernieuwde De Eemhof. 700 cottages hebben een ingrijpende metamorfose ondergaan. Deze zomer worden in samenwerking met Albron ook alle horeca- en retail food-formules vernieuwd en gebaseerd op de laatste internationale trends. Bovendien is de Aqua Mundo met een nieuwe spectaculaire glijbaan een topattractie rijker. Verder staat op 1 oktober de opening van het luxueuze vakantiecomplex Marina-De Eemhof - een havenstadje geïnspireerd op Port Grimaud aan de Côte d'Azur - op het programma. Hiervoor wordt Center Parcs De Eemhof eenmalig uitgebreid met 100 luxueuze vakantiewoningen.

De viering van het 30-jarig jubileum van De Eemhof - dat in 1980 voor het eerst de deuren opende - markeerde vorig jaar het startsein voor een omvangrijk vernieuwingsprogramma. Het overgrote deel van de cottages van De Eemhof is inmiddels volledig vernieuwd. "Deze grootschalige vernieuwing markeert een belangrijke mijlpaal in het bestaan van Center Parcs De Eemhof. De nieuwe entourage vormt óók 30 jaar na dato een vakantiepark dat nog steeds uniek is in Europa", vertelt Robert Visser, Operations Director van Center Parcs Europe. "Door deze vernieuwing sluit De Eemhof dankzij de diversiteit en uitstraling ook in de toekomst aan bij de wensen van onze gasten."

Cottages met karakter
De cottages hebben een bijzonder design waardoor elke type cottage zijn eigen uitstraling heeft. Zo vallen de Comfort Cottages op door de heldere, diepe kleuren die in het interieur als accenten zijn gebruikt en de cottages een kleurrijk en eigentijds karakter geven. Bovendien zijn deze cottages nu ook voorzien van een vaatwasmachine en een combi-oven. Het interieur van de Premium Cottages heeft ook een heel eigen karakter, met nog meer comfort en een moderne inrichting. Ook hier is de keuken uitgebreid met een combi-oven en de luxueuze badkamer met onder meer een nieuwe rainshower. Deze cottages hebben een heel eigen uitstraling door de prachtige wanddecoraties in de vorm van een natuurfoto over een volledige wand, waardoor je je middenin de natuur waant. De nieuwe VIP-cottages beschikken over al het comfort van de Comfort en Premium Cottages, maar zijn uitgebreid met talrijke extra's. Wat in de VIP Cottages het meeste in het oog springt, is de zeer ruime badkamer. Deze is in omvang verdubbeld en van alle luxe voorzien, zoals een sauna, een inloopdouche met rainshower en een whirlpool.

Kindercottages als speelparadijs
De Eemhof beleeft met de introductie van het nieuwe concept van de Kindercottage een primeur. Deze cottages bieden ruimte aan een echt speelparadijs waarin kinderen zich naar hartenlust kunnen vermaken. De woonkamer is voorzien van kindvriendelijk meubilair in vrolijke kleuren. Verder is er een gezellige speelkamer met allerlei speelgoed. Vanuit deze ruimte biedt een luik toegang tot een speciale afgesloten buitenspeelruimte. Deze speelhut biedt onderdak aan een glijbaan, klimwand, sterrenwacht en speelkeukentje. De tuin is volledig afgescheiden met een hek, zodat de kinderen veilig kunnen spelen.

Cottages voor mindervaliden en COPD-patiënten
In Center Parcs De Eemhof is ook gedacht aan mindervaliden gasten en COPD-patiënten (mensen met longklachten). In samenwerking met de Chronisch Zieken en Gehandicapten Raad zijn verschillende cottages aangepast. Zo is de slaapkamer vergroot, het keukenblad in hoogte verstelbaar en de badkamer voorzien van een verhoogd toilet, een instapbad, extra handgrepen en leuningen. Bij deze cottages hebben alle gasten bovendien een eigen parkeerplaats. Ook zijn er speciale cottages voor mensen met een aandoening aan de luchtwegen. Deze kwamen tot stand in samenwerking met Stiching Serena Zuiver Vakantie. Alle ruimten hebben extra ventilatie, zijn voorzien van hypo-allergene materialen en er is een speciaal schoonmaakplan.

Nieuwe spectaculaire glijbaan in Aqua Mundo
Met de nieuwe spectaculaire glijbaan is de Aqua Mundo een wel heel bijzondere topattractie rijker. Deze duizelingwekkende glijbaan is het allernieuwste op het gebied van zweminnovaties en de enige in zijn soort in Europa. Zo ligt het startpunt in een toren van maar liefst 11 meter ofwel vijf etages hoog. Bovendien is de glijbaan maar liefst 154 meter lang en gaat er per uur een enorme watermassa doorheen: ruim 680 m³. Waaghalzen nemen alleen of met iemand anders plaats op een opblaasband. De band verandert verschillende keren van richting en snelheid en beweging wisselen elkaar in hoog tempo af. Zo bestaat de glijbaan uit drie kegelvormige delen. Na de eerste spectaculaire afdaling schiet je in de eerste kegel plotseling een stuk omhoog om daarna kort tot stilstand te komen en vervolgens in een razende vaart achteruit te suizen. Tot de opblaasband weer omhoog wordt gestuwd, draait en naar beneden schiet en het laatste stuk achterstevoren wordt afgelegd.

Franse allure in de Flevopolder
Ook de mondaine jachthaven Marina-De Eemhof krijgt steeds meer vorm. De contouren van het luxueuze appartementencomplex op de locatie van de bestaande jachthaven De Eemhof tekenen zich steeds scherper af. In totaal worden 100 luxueuze VIP woningen gerealiseerd die bestaan uit 2-, 3-, 4- en 6-persoonsappartementen. Om de mondaine leefstijl van de Franse Rivièra zo goed mogelijk na te bootsen, is aan alle luxe gedacht. De appartementen zijn voorzien van de modernste gemakken. Zo heeft elk appartement een sauna, een whirlpool en een zeer ruim terras of balkon en bieden uitzicht op de nieuwe aan te leggen tweede jachthaven.

Over Center Parcs Europe
Center Parcs Europe bestaat uit Center Parcs en Sunparks en is onderdeel van de Pierre & Vacances Center Parcs Groep. Center Parcs Europe telt 24 parken (21 parken van Center Parcs en 3 parken van Sunparks) in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. In 2010 boekten circa 3,9 miljoen gasten ruim vijftien miljoen overnachtingen. De omzet van Center Parcs Europe over het boekjaar 2009-2010 bedroeg 599,6 miljoen euro.

Bron: Center Parcs

*

Offline sjorstukker2

• **
  • 673
  • +3/-0
« Reactie #8 Gepost op: 31 maart 2011, 23:21:38 »
Mooi verhaal ;)

*

Offline Jeroen

• **
  • 13859
  • +39/-0
    • Nog even in aanbouw...
« Reactie #9 Gepost op: 1 april 2011, 09:16:43 »
Inderdaad mooi persbericht en leuk dat Center Parcs zo ontzettend veel vernieuwd heeft op De Eemhof en nog gaat vernieuwen, goed dat er zoveel geïnvesteerd is. Maar wat mij betreft, is er op De Eemhof nu wel genoeg gedaan, er zijn nog 20 andere parken te gaan. ;)
« Laatst bewerkt op: 1 april 2011, 11:18:49 door Jeroen »

*

Offline Jeroen

• **
  • 13859
  • +39/-0
    • Nog even in aanbouw...
« Reactie #10 Gepost op: 1 april 2011, 09:25:33 »
Ik vind het overigens wel merkwaardig, dat men op 1 juli een volledig vernieuwde Eemhof kan openen, terwijl de formules van Albron "deze zomer" pas worden ingebouwd. 'Volledig vernieuwd' vind ik dan niet de juiste term.

*

Offline thamarty79

• **
  • 110
  • +1/-0
« Reactie #11 Gepost op: 1 april 2011, 09:41:33 »
@Jeroen wat zijn de formules van Albron?

*

Offline Jeroen

• **
  • 13859
  • +39/-0
    • Nog even in aanbouw...
« Reactie #12 Gepost op: 1 april 2011, 11:19:47 »
@Jeroen wat zijn de formules van Albron?

Zoals in de tekst staat, gaat het daarbij om de horeca en retail food, dus zo ik verwacht, zijn dat dan de formules als Pizza e Pasta, The Grill, Grand Café, The Market Restaurant en Daily Food Store, zoals ze op Het Heijderbos al werden gerealiseerd.

*

Offline mrs Bibi

• 6081
  • +30/-0
« Reactie #13 Gepost op: 1 april 2011, 11:32:05 »
Zou de glijbaan echt af zijn op 1 juli?
Ik hoop stiekem op iets eerder, want wil eigenlijk in juni nog proberen een weekend te gaan.
Groetjes, Bibi

*

Offline Jeroen

• **
  • 13859
  • +39/-0
    • Nog even in aanbouw...
« Reactie #14 Gepost op: 1 april 2011, 11:58:22 »
Ik hoop in ieder geval voor je dat de glijbaan al eerder klaar is, maar ik vraag me af of men dat gaat redden in 3 maandjes tijd. Weet verder niet hoe snel zo'n ding gebouwd wordt, maar ik denk dat het ook veel tijd gaat kosten om die toren van vijf etages te bouwen.

Verder heeft Center Parcs volgens mij goed gekeken naar de discussie hier op het forum over auto's op het park, want er staat dat er nu parkeervakken bij de cottages zijn gemaakt voor de mindervalide mensen die met de auto op het park mogen. Hopelijk voorkomt het dat andere mensen een auto zien staan op een straatje en daarom ook maar de auto erbij parkeren.

Ten slotte staat er dat er in de Comfort-cottages nu ook een vaatwasmachine staat. Ik hoop dan wel dat men dat op andere parken ook standaard gaat invoeren, anders ontstaat er weer een scheef aanbod binnen de Comfort-categorie van Center Parcs.

*

Offline Tom...

• **
  • 908
  • +2/-0
« Reactie #15 Gepost op: 1 april 2011, 19:41:37 »
anders ontstaat er weer een scheef aanbod binnen de Comfort-categorie van Center Parcs.

Center Parcs bestaat tegenwoordig uit niets anders dan een scheef aanbod, dus verwacht niet te veel ;)
-

*

Offline Menno.

• 8110
  • +36/-0
  • Het logo uit de goede oude tijd.
« Reactie #16 Gepost op: 2 april 2011, 16:50:46 »
Zoals in de tekst staat, gaat het daarbij om de horeca en retail food, dus zo ik verwacht, zijn dat dan de formules als Pizza e Pasta, The Grill, Grand Café, The Market Restaurant en Daily Food Store, zoals ze op Het Heijderbos al werden gerealiseerd.
mij hebben ze op de EH verteld dat alles wat je maar kan eten en drinken op cp voortaan van albron is
VM'03 - EP'04/'08/'11/'12/'12/'13/'13/'14/'15/'16 - VB'05/'16/'17 - KV'06/'08/'14 - LB'07/'13 - HB'08/'09/'14/'16 - HH'10/'13 - EH'11/'11/'12/'14/'15 - MD'11 - LTF'13

*

Offline thamarty79

• **
  • 110
  • +1/-0
« Reactie #17 Gepost op: 2 april 2011, 22:01:50 »

Bedankt voor de info  :)

*

Offline Jeroen

• **
  • 13859
  • +39/-0
    • Nog even in aanbouw...
« Reactie #18 Gepost op: 7 april 2011, 22:41:20 »
Vanaf 23 mei 2011 tot 1 juli 2011 wordt er in onze Aqua Mundo gebouwd aan een nieuwe spectaculaire glijbaan.

Bron: Dagje Eemhof.nl

Ben benieuwd hoe Center Parcs in nog geen anderhalve maand een glijbaan kan bouwen, in de Aqua Mundo moet men toch ook verschillende zaken als vloeren en muuropeningen aanpassen?

*

Offline Vincent

• **
  • 186
  • +1/-0
« Reactie #19 Gepost op: 7 april 2011, 23:17:27 »
Vanaf 23 mei 2011 tot 1 juli 2011 wordt er in onze Aqua Mundo gebouwd aan een nieuwe spectaculaire glijbaan.

Bron: Dagje Eemhof.nl

Ben benieuwd hoe Center Parcs in nog geen anderhalve maand een glijbaan kan bouwen, in de Aqua Mundo moet men toch ook verschillende zaken als vloeren en muuropeningen aanpassen?

Maar dit bad is nog niet zo oud, is er misschien bij de bouw geen rekening mee gehouden dat er op 'die plek' een glijbaan zou kunnen komen in de toekomst? Erg snel is het zeker! Ik ben benieuwd!

*

Offline Menno.

• 8110
  • +36/-0
« Reactie #20 Gepost op: 8 april 2011, 01:21:26 »
geloof nooid dat ze het halen maar we zullen het zien
VM'03 - EP'04/'08/'11/'12/'12/'13/'13/'14/'15/'16 - VB'05/'16/'17 - KV'06/'08/'14 - LB'07/'13 - HB'08/'09/'14/'16 - HH'10/'13 - EH'11/'11/'12/'14/'15 - MD'11 - LTF'13

*

Offline timothy

• **
  • 28
  • +0/-0
« Reactie #21 Gepost op: 8 april 2011, 07:25:28 »
Ze hebben al veel gedaan aan de openingen. De positie van het landingsbad is al helemaal voorbereid. Ben alleen benieuwd hoe ze die toren kunnen bouwen in zo'n korte tijd?? Verder komt de glijbaan al helemaal klaar aan. Simpel gezegd hoeven ze hem alleen maar in elkaar te zetten..

*

Offline Jeroen

• **
  • 13859
  • +39/-0
    • Nog even in aanbouw...
« Reactie #22 Gepost op: 8 april 2011, 11:38:39 »
Ze hebben al veel gedaan aan de openingen. De positie van het landingsbad is al helemaal voorbereid. Ben alleen benieuwd hoe ze die toren kunnen bouwen in zo'n korte tijd?? Verder komt de glijbaan al helemaal klaar aan. Simpel gezegd hoeven ze hem alleen maar in elkaar te zetten..

maar ik vraag me af of men dat gaat redden in 3 maandjes tijd. Weet verder niet hoe snel zo'n ding gebouwd wordt, maar ik denk dat het ook veel tijd gaat kosten om die toren van vijf etages te bouwen.

Als die glijbaan zelf zo eenvoudig is, dan zou de toren inderdaad het grootste probleem kunnen worden. Dat moet toch een flinke constructie worden met vijf etages. Maar ook al is de glijbaan klaar bij aankomst, er moeten met al die rare vormen en kegels ongetwijfeld ook heel wat ondersteunende pilaren geplaatst worden en dan heb je toch ook weer te maken met funderingen e.d.?

*

Offline bommetje

• **
  • 248
  • +4/-0
« Reactie #23 Gepost op: 8 april 2011, 13:37:00 »
Het zou me niks verbazen als zelfs de pilaren voor de toren(s) semi prefab zijn.

*

Offline Menno.

• 8110
  • +36/-0
« Reactie #24 Gepost op: 8 april 2011, 15:50:52 »
ja dat kan ook nog natuurlijk denk dat er niks anders op zit dan afwachten, denk dat niemand weet hoe het presies zit

*

Offline sonja

• **
  • 149
  • +0/-0
« Reactie #25 Gepost op: 8 april 2011, 19:09:57 »
comfort EHO75 4 pers.818
met vaatwasser

en bubbelbad

en mooie openhaard

maar ook dit.zone 9 en 7

*

Offline mrs Bibi

• 6081
  • +30/-0
« Reactie #26 Gepost op: 8 april 2011, 20:53:49 »
Klopt volgens mij niet dat deze al gerenoveerd is.
De kleuren worden anders en er komt een ander bankstel in.
Groetjes, Bibi

*

Offline sonja

• **
  • 149
  • +0/-0
« Reactie #27 Gepost op: 8 april 2011, 21:15:57 »
Klopt volgens mij niet dat deze al gerenoveerd is.
De kleuren worden anders en er komt een ander bankstel in.

Volgens de schoonmaakster wel, en aan de behoorlijke nieuw uitziende inrichting geloof ik dat ook wel.
De buitenkant was zeker nog niet erg lang geleden geverfd.

*

Offline mrs Bibi

• 6081
  • +30/-0
« Reactie #28 Gepost op: 8 april 2011, 21:18:57 »
Eerlijk gezegd zou ik het een slechte zaak vinden als het zo is. Ze promoten met 3 soorten renovatie van comfort tot vip. En de blauwe stoeltjes is toch echt een oude versie inrichting van de cottage's.
Groetjes, Bibi

*

Offline isabel

• **
  • 903
  • +9/-0
« Reactie #29 Gepost op: 9 april 2011, 10:18:48 »
Volgens mij is de 818 ook niet gerenoveerd, die inrichting heb ik een aantal jaar geleden ook al op foto's
gezien, alleen de slaapkamermeubels lijken wel nieuw. Maar die bank, salontafel, die blauwe stoelen,
de schilderijen zijn oud.(niet gerenoveerd bedoel ik).