*

Offline Jeroen

• **
  • 14011
  • +39/-0
  • Geslacht: Man
    • Nog even in aanbouw...
[Ervaringen & Vragen] Limburgse Peel (deel 2)
« Gepost op: 13 december 2010, 21:59:22 »
Een nieuw topic voor alle ervaringen, vragen en nieuwtjes over Limburgse Peel.

Op Sunparks Forum zijn de volgende archieftopics te vinden:

« Laatst bewerkt op: 28 januari 2012, 00:58:07 door Jeroen »

*

Offline Jolanda1969

• **
  • 67
  • +0/-0
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Ervaringen & Vragen] Limburgse Peel (deel 2)
« Reactie #1 Gepost op: 3 januari 2011, 12:37:49 »
Wat ik nog weet is verouderde bungalows en een klein zwembadje. Het Meerdal ligt er zo´n beetje gelijk tegenover. Daar is het zwemmen wel leuk.
Verder een behoorlijk verouderd park.

*

Offline Bouwman

• **
  • 1904
  • +1/-0
« Reactie #2 Gepost op: 3 januari 2011, 18:17:18 »
Kun je met je badkaartje van LP naar de AM van het Meerdal? Als bezoeker van de KV kun je ook naar de baden van EP en VM.
Als dat zo is, is het voor CP dan niet makkelijker om LP bij het Meerdal te voegen en samen één groot park te vormen?
2 x de Huttenheugte,  2 x het Meerdal, 4 x de Kempervennen, 3 x de Eemhof, 1 x de Vossemeren, 1 x Bostalsee, 2 x Erperheide
Héél veel dagjes naar de Eemhof, het Heijderbos, Port Zelande, het Meerdal en de Kempervennen

*

Hmn

« Reactie #3 Gepost op: 3 januari 2011, 18:59:07 »
Toen het de eerste keer CP was, kon je met je MD kaartje geloof ik wel naar LH, maar andersom niet.

Over die samenvoeging van LH en MD is overigens al eens eerder gesproken. Staat, dacht ik, een topic van in Center Parcs Algemeen.

*

Offline Bouwman

• **
  • 1904
  • +1/-0
« Reactie #4 Gepost op: 4 januari 2011, 00:10:04 »
Is dat in de praktijk te realiseren? Ik heb de situatie nooit echt kunnen bekijken, hoeveel onderlinge ruimte er is, of het wordt gescheiden dmv openbare wegen etc. Als ze dat doen zou de de huidige AM van het Meerdal een serieuze uitbreiding moeten krijgen en zou het potentieel van de voorzieningen op LP moeten worden bekeken. (vrees het ergste  :'()
2 x de Huttenheugte,  2 x het Meerdal, 4 x de Kempervennen, 3 x de Eemhof, 1 x de Vossemeren, 1 x Bostalsee, 2 x Erperheide
Héél veel dagjes naar de Eemhof, het Heijderbos, Port Zelande, het Meerdal en de Kempervennen

*

Hmn

« Reactie #5 Gepost op: 4 januari 2011, 09:35:33 »
geloof niet dat het mogelijk was. Dacht gelezen te hebben, dat er een stukje beschermd natuur tussen ligt.

*

Pim1984

« Reactie #6 Gepost op: 4 januari 2011, 11:43:51 »
Het zou inderdaad erg moeilijk worden en bovendien krijg je dan te maken met vragen als: wat doen we met het centrum van LP en MD?

*

dani

« Reactie #7 Gepost op: 4 januari 2011, 13:59:06 »
gewoon van het centrum van de Loohorst een supergrote baluba maken ;D

*

Offline Bram.

• **
  • 536
  • +3/-0
    • Aqua Mundo Forum
« Reactie #8 Gepost op: 4 januari 2011, 14:05:25 »
Maar gaat het dan niet te veel op Het Meerdal lijken? Die heeft toch al een soort van Baluba? :P. Dan kan je er veel beter een Jungle Dome weg zetten, want daar heb ik ook nog plezier van, en van een Baluba niet (meer) ;D

*

dani

« Reactie #9 Gepost op: 4 januari 2011, 14:08:49 »
Op het Meerdal staat een groot klimtoestel maar CP noemt tegenwoordig geloof ik alles een baluba.

*

Offline Bram.

• **
  • 536
  • +3/-0
    • Aqua Mundo Forum
« Reactie #10 Gepost op: 4 januari 2011, 14:13:10 »
Ja, op de site staat een filmpje van De Baluba van Het Meerdal, en dan staat er bij de virituele tour Club-House vermeld :-X. Een echte Baluba staat op EP vind ik ;D.

*

Offline fred_33jr

• **
  • 442
  • +0/-0
« Reactie #11 Gepost op: 5 januari 2011, 11:42:05 »
Ik geloof niet dat er snel een samensmelting komt, de sfeer op de parken is echt verschillend en wat te denken van de kosten!!
Misschien ooit in de verdere toekomst als cottages zo gerenoveerd dienen te worden dat nieuwbouw goedkoper blijkt te zijn.
Mbt natuurgebieden. Ze kunnen met "Limburgs Lanschap" natuurlijk praten over een stuk grondruil.

*

Offline cp-freak

• **
  • 4191
  • +2/-0
    • TV-Visie - voor méér tv!
« Reactie #12 Gepost op: 5 januari 2011, 12:53:55 »
Er ligt inderdaad een openbare weg tussen beide parken.
De ingang van LP ligt op ongeveer 2 a 300 meter van MD af, gescheiden door een weg en weiland.
Door dat weiland loopt een verlicht pad/weg wat uitkomt bij een poort, waar het MD achterligt.
Het pad tussen Meerdal en Loohorst is niet verlicht hoor. Ik snap niet waarom ze Loohorst eigenlijk nog open houden. Daar loopt geen kat, zit geen kat in het zwembad, de sportwereld is afgezet met linten en de helft van de huisjes staan leeg. Lijkt me enkel omdat ze willen voorkomen dat de concurrentie een park heeft net naast het Meerdal.

*

dani

« Reactie #13 Gepost op: 5 januari 2011, 13:36:49 »
Wij zijn een tijdje terug op een vrijdagavond wezen kijken op het Meerdal en Limb. peel.
Het meerdal was stuiterdruk..overal mensen..terrasjes zaten goed vol.
Komen we op de Loohorst ( is het nog altijd voor mij ;) ) en hier was werkelijk niks te doen.
uitgestorven.
Er was een DJ maar als er 10 mensen ( jongeren)  op het terras zaten dan was dat veel.

*

Hmn

« Reactie #14 Gepost op: 5 januari 2011, 23:36:42 »
Is een beetje afhankelijk van de periode waarin je gaat. Eind april 2009 zaten we in Loohorst en was het enorm druk. Zelfde voor het pinksterweekend van 2007 en de meivakantie van 2008. Het park is vooral geliefd bij gezinnen met jonge kinderen.

*

Offline Vincent

• **
  • 188
  • +1/-0
« Reactie #15 Gepost op: 9 januari 2011, 11:19:31 »
Samenvoegen is inderdaad geen optie, afstand tussen de twee parken is nog erg groot. Als je achterin LP zit en je wilt even naar het market dome van het MD ben je wel eventjes zoet! Daarbij zou het centrum en AM (van MD) te klein zijn voor 'zo'n mega park'!

*

Offline Nick

• **
  • 1626
  • +2/-0
« Reactie #16 Gepost op: 9 januari 2011, 11:28:34 »
Samenvoegen van de parken zou niet eens meer kunnen, tussen de parken ligt nu een natuurparkje.
Wat misschien wel een optie was geweest, nieuwe faciliteiten bouwen op de plek waar nu het natuurparkje ligt.

*

Offline Dirk jan

• **
  • 150
  • +2/-0
  • Mooi!
« Reactie #17 Gepost op: 9 januari 2011, 13:41:28 »
Vraag over iets totaal anders. Ik zag gisteren een aflevering van Bassie en Adriaan en grote reis door America. Ze boekte in bij een hotel maar die zat vol maar gelukkig waren er nog bungalows. Deze zagen tot mijn grote verbazing uit als de bungalows van de Limburgse Peel van uit 1994. Weet iemand of dit klopt? Als ik het goed had was het bungalow 440 of 340 in iedergeval aan de rand van het park.

*

Offline Jeroen

• **
  • 14011
  • +39/-0
    • Nog even in aanbouw...
« Reactie #18 Gepost op: 9 januari 2011, 14:15:44 »
Dat klopt inderdaad, staat volgens mij ook nog ergens in een oud topic. Het was dus letterlijk America. ;)

*

Offline Dirk jan

• **
  • 150
  • +2/-0
  • Mooi!
« Reactie #19 Gepost op: 9 januari 2011, 14:19:06 »
Vond wel grappig. Ik zat al te neuzen in de archieven van het forum maar kon het niet zo gauw vinden. Bedankt voor de bevestiging!

*

Offline Nick

• **
  • 1626
  • +2/-0
« Reactie #20 Gepost op: 9 januari 2011, 20:20:21 »
Grappig feitje, Loohorst had in de grandorado tijd (en volgens mij ook nog in de Freelife tijd) straatnamen op de plattegrond. Ook in Amerikaanse stijl.

*

Offline cp-freak

• **
  • 4191
  • +2/-0
    • TV-Visie - voor méér tv!
« Reactie #21 Gepost op: 9 januari 2011, 21:55:37 »
Nee, in freelife tijd was dat afgeschaft, maar de straatnaambordjes stonden er toen nog. Denk ik.

*

Offline Vincent

• **
  • 188
  • +1/-0
« Reactie #22 Gepost op: 9 januari 2011, 22:06:24 »
Vraag over iets totaal anders. Ik zag gisteren een aflevering van Bassie en Adriaan en grote reis door America. Ze boekte in bij een hotel maar die zat vol maar gelukkig waren er nog bungalows. Deze zagen tot mijn grote verbazing uit als de bungalows van de Limburgse Peel van uit 1994. Weet iemand of dit klopt? Als ik het goed had was het bungalow 440 of 340 in iedergeval aan de rand van het park.

Zou goed kunnen, veel van de buitenlandse serie is gewoon in Nederland opgenomen (denk bijvoorbeeld aan de binnenscenes in hotelkamers).

*

Offline Jarne

• **
  • 1883
  • +6/-0
« Reactie #23 Gepost op: 10 januari 2011, 00:10:34 »
Vraag over iets totaal anders. Ik zag gisteren een aflevering van Bassie en Adriaan en grote reis door America. Ze boekte in bij een hotel maar die zat vol maar gelukkig waren er nog bungalows. Deze zagen tot mijn grote verbazing uit als de bungalows van de Limburgse Peel van uit 1994. Weet iemand of dit klopt? Als ik het goed had was het bungalow 440 of 340 in ieder geval aan de rand van het park.

Hier het desbetreffende stukje volgens mij

Edit: link uit bericht verwijderd - birdieken
« Laatst bewerkt op: 1 februari 2014, 19:51:31 door Birdieken »

*

Offline Dirk jan

• **
  • 150
  • +2/-0
  • Mooi!
« Reactie #24 Gepost op: 11 januari 2011, 19:49:26 »
Inderdaad  :D zker lollig om te zien

*

Offline Denny

• **
  • 218
  • +1/-0
    • scouts IMPEESA deurne
« Reactie #25 Gepost op: 15 januari 2011, 19:43:38 »
Ik heb er eigenlijk nooit op gelet dat er straatbordjes stonden in de tijd dat wij er gingen onder Vendorado en Gran Dorado, maar op de plattegronden werden de bungalowtypes onderverdeeld. Voor Loohorst waren dit bloemen (Iris, Anjer, Lelie, Klaproos). Op Weerterbergen waren dit bomen (oa Larix, ...) en op Zandvoort vogels (oa Patrijs, Kievit, ...)

*

Offline marloes

• **
  • 746
  • +7/-0
« Reactie #26 Gepost op: 15 januari 2011, 21:55:51 »
Denny, grappig dat je dat zegt, van de huisjestypen met bloemennamen. Ik ben in een ver verleden met mijn ouders naar Loohorst geweest en we zaten toen inderdaad in zo'n huisje met een bloemennaam. Ik was dat al weer helemaal vergeten :).

*

Offline Nicoletje

• **
  • 367
  • +0/-0
  • ~*~ Kempervennen & Meerdal ~*~
« Reactie #27 Gepost op: 16 januari 2011, 20:29:50 »
http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=916223

Hier het desbetreffende stukje volgens mij
Geweldig filmpje, drommels drommels drommels....
Nee, ik ben niet eigenwijs. Ik heb gewoon altijd gelijk!
!*! 2,5 jaar gewerkt op de Kempervennen en 3,5 jaar op het Meerdal !*! Nu als reisleidster aan het werk op het mooie Kos :D

*

Offline Hans33

• **
  • 131
  • +0/-0
    • Drankwinkel
« Reactie #28 Gepost op: 31 januari 2011, 19:36:48 »
Net terug van een weekend LP.

Plus:
- Mooie MD niet veel kleiner dan de overige parken
- Zwembad met warm water en kindvriendelijk
- Soms vrijstaande huisjes
- Gezellig park niet te druk

Min
- Family Grill en Italiaan in het weekend alleen op zaterdag open
- Enkel glas in huisje waardoor erg koud
- Weinig kinder entertaintment
- Geen (wilde) zwembad actracties
- Slecht toezicht in zwembad er werd van de kant afgesprongen (tamelijk hoog) waar dat niet mocht in waar het maar 1.5 diep is. Veelal jonge badmeesters.

Wat vinden jullie moet ik voor het laatste een klacht indienen?

Erperheide 9x, Het Meerdal 7x, Kempervennen 5X, Vossenmeren 7x, Heijderbos 4x, Hoog Sauerland 4x, Huttenheugte 5x, Limburgse Peel 6X, Bispingen 2x, Eemhof 2x, PZ 1x, Park Eifel 1X, Zandvoort 1x .

*

Offline marloes

• **
  • 746
  • +7/-0
« Reactie #29 Gepost op: 31 januari 2011, 20:08:31 »
Een klacht indienen weet ik niet, ik zou het zelf eerder als melding brengen.

Brrr, enkel glas is inderdaad geen pretje met dit weer. De huisjes zijn niet groot dus wel zo warm gestookt, maar als die warmte dan zo weer vervliegt heb je er weinig aan.