*

Offline Janzzen

• *
  • 6
  • +0/-0
  • Geslacht: Man
    • Website van zendamateur PD2RLD
Re: [Historie] De Kempervennen: de PTT-huisjes
« Reactie #150 Gepost op: 28 september 2014, 16:42:07 »
Ik denk dat CP hier weinig meer mee zal doen.
Opknappen kost veel te veel geld. Wellicht zit er asbest in de huisjes verwerkt wat natuurlijk helemaal gigantisch in de papieren gaat lopen. Dan daarbij zullen de huisjes moeten voldoen aan de eisen van deze tijd en aan de eisen van Center Parcs. De kosten die dit met zich meebrengt zijn dermate hoog, dat men ze beter plat kan gooien en er nieuwe kan neerzetten, da's goedkoper.

De enige die er nog van profiteren dat zijn de stagiaires, die kunnen er prima in verblijven en ik neem aan dat de bewoonbare huisjes ook nog wel een beetje onderhouden worden, 't moet natuurlijk wel leefbaar blijven. Dus als stagiair heb je nog de unieke mogelijkheid in zo'n oud huisje te verblijven.

De foto's die ik geplaatst heb blijven beschikbaar, heb ze op een apart 'opslag'-domein gezet waar ik in de toekomst wellicht nog meer gebruik van ga maken, dus het is niet zo dat na een x-aantal dagen de foto's verdwijnen zoals op veel fotoshare websites.

Tja, het blijft voor alsnog een prachtig gebied... wie weet voor hoelang nog...

*

Offline Bazzz

• *
  • 1
  • +0/-0
« Reactie #151 Gepost op: 27 oktober 2014, 22:14:20 »
De eerste week van Maart 2015 ga ik een weekje naar KV.
Mocht het allemaal een beetje mee willen zitten en ik kan wat tijd vrij maken in de meestal vrij drukke week (elk jaar doen we rond de zelfde tijd een ander CP park aan) zal ik ook eens een kijkje nemen bij de PTT huisjes en kijken of ik een foto kan nemen van huisje 1001.

Voor die tijd eerst begin dec. nog een weekendje HH.

Groeten Sebas.

*

Offline cpvm

• **
  • 284
  • +13/-0
    • dagje vossemeren
« Reactie #152 Gepost op: 28 oktober 2014, 11:59:42 »
De vraag had ik nog niet gesteld, maar zou iemand inderdaad een oude plattegrond (met eventueel huisjes) kunnen inscannen en posten? Ben benieuwd of die van mij een beetje overeen komt met de werkelijkheid.

Oude foto's, scans van folders met deze huisjes zijn ook welkom!
Deze heb ik nog gevonden. Weet alleen niet hoe oud ie is, allezins nog ten tijde van het oude cp logo.
Volg De Vossemeren via Facebook: www.facebook.com/centerparcsdevossemeren.

*

Offline geenenniki

• *
  • 2
  • +0/-0
« Reactie #153 Gepost op: 8 september 2015, 13:45:16 »
De PTT huisjes staan er nog steeds, toch degene aan het meer.
Daarna heb ik dit topic erover gevonden, had ik het geweten  :-\

Toch spijtig dat ze deze niet opknappen, met een relatief klein budget kunnen ze hiervan zeer luxe bungalows maken.

*

Offline wendy424

• **
  • 160
  • +0/-0
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #154 Gepost op: 19 augustus 2016, 21:04:19 »
Voor mijn vakantie dit topic gelezen en het had toch mijn interesse gewekt en ben afgelopen week gaan kijken. Ik snap niet dat Center Parcs dit zo laat staan, het onkruid en gras staat metershoog, ik ben blij dat ik geen stagiare ben, zou daar voor geen goud willen 'wonen'. Me vder liep met me mee en het eerste wat hij zei was dat al het zwarte aan de buitenkant asbest is, eigenlijk kunnen ze het niet maken dat ze hier nog mensen in laten wonen. Aantal huisjes was ook echt bewoond, er stonden auto's en fietsen voor de deuren.

*

Offline robins81

• *
  • 1
  • +0/-0
  • Vaste Center Parcs bezoeker :-)
« Reactie #155 Gepost op: 28 augustus 2016, 11:02:26 »
Hoi,

Idd zonde van de huisjes, afgelopen week weer eens naar de kempervennen geweest en even hard gelopen, ook door zone 7. In de afgelopen 4 jaar, 3 keer geweest maar er gebeurd weinig mee, behalve dat zone 7 weer aanwezig is met de Eden Cottages. De eerste keer naar de Kempervennen was in 1989, in een houten bungalow gezeten, helaas weinig foto's van, en ook weinig foto's van zone 7 van deze houten bungalows en hoe de infrastructuur en omgeving er toen uit zag.

Uiteindelijk zullen de huisjes wel eens afgebroken moeten gaan worden, vervalt steeds meer uiteindelijk.

Al meer dan 30 keer geweest op de originele CP parken

*

Offline cp-vippie

• **
  • 358
  • +1/-0
  • Sporthuis centrum voor alle zekerheid!!
« Reactie #156 Gepost op: 31 mei 2017, 12:17:37 »
Ik ben toen binnen geweest met een onderhoudsmonteur om foto's te maken en het is binnenin allemaal vrij klein hoor. Zowel beneden als boven hele kleine slaapkamertjes niet meer geschikt voor de huidige tijd om te verhuren hoor.

*

Offline cenparkris

• **
  • 35
  • +0/-0
« Reactie #157 Gepost op: 9 juni 2018, 22:13:30 »
Ik was "blij" verrast om te ontdekken dat ze er nog stonden ; je kan ze ook zien op Google maps. Misschien kunnen ze  deze schoonmaken en verhuren in de categorie "Nostalgie".  De buitenmuren zijn wel lelijk : soortement cellenbeton zonder bepleistering.   
4x PZ 8x EH 4x KV 1x VM

*

Offline cinderella

• **
  • 3020
  • +4/-0
« Reactie #158 Gepost op: 10 juni 2018, 16:23:53 »
Ik was "blij" verrast om te ontdekken dat ze er nog stonden ; je kan ze ook zien op Google maps. Misschien kunnen ze  deze schoonmaken en verhuren in de categorie "Nostalgie".  De buitenmuren zijn wel lelijk : soortement cellenbeton zonder bepleistering.   
Deze worden gebruikt voor huisvesting voor stagiëres, mijn dochter zit op dit moment in één van deze huisjes.
HB 01-'05, EH 08-'05, MD 05-'06, HH 11-'06,EH 05-'07,EH 06-08,KV 01-'08, Myst. KV08-'08, EH 12-'08, myst MD omgeboekt naar EH 07-'09, KV 03-'10, myst. KV 07-'10, MD 08-'11, myst. MD 08-'12, HH 04-'13, HS 08-'13 HS 07-'14, EH 2-'15,HS 5-'15.

*

Offline fred_33jr

• **
  • 406
  • +0/-0
« Reactie #159 Gepost op: 11 juni 2018, 17:09:03 »
Ik heb contact gezocht met CP over deze huisjes; Ze vonden mijn idee erg leuk en konden het waarderen dat ik mee heb gedacht over hun parken.
Mijn idee: Maak een themagebied met deze huisjes. De inrichting qua beplanting, lantaarns, inrichting etc naar flower power, jaren 70. Dan wel goed en geen oude troep maar gestylde cottages. Dan kunnen de huisjes nog wel mee. Dus moderniseren, maak er 2-4 persoons van en echt thema geven.

*

Offline cinderella

• **
  • 3020
  • +4/-0
« Reactie #160 Gepost op: 13 juni 2018, 20:44:10 »
Als je het gaat moderniseren is het geen jaren 70 stijl meer, dat is het nu nog wel. Alles is 35 jaar oud, keuken, badkamer maar ook de ruimte. Er is 1 slaapkamer waar net een 1p bed in past en 1 slaapkamer waar 2 bedden in passen. Dus zeker niet geschikt voor meer dan 3p.
HB 01-'05, EH 08-'05, MD 05-'06, HH 11-'06,EH 05-'07,EH 06-08,KV 01-'08, Myst. KV08-'08, EH 12-'08, myst MD omgeboekt naar EH 07-'09, KV 03-'10, myst. KV 07-'10, MD 08-'11, myst. MD 08-'12, HH 04-'13, HS 08-'13 HS 07-'14, EH 2-'15,HS 5-'15.

*

Offline fred_33jr

• **
  • 406
  • +0/-0
« Reactie #161 Gepost op: 17 juni 2018, 18:45:55 »
Als je het gaat moderniseren is het geen jaren 70 stijl meer, dat is het nu nog wel. Alles is 35 jaar oud, keuken, badkamer maar ook de ruimte. Er is 1 slaapkamer waar net een 1p bed in past en 1 slaapkamer waar 2 bedden in passen. Dus zeker niet geschikt voor meer dan 3p.

Ik ben het niet met je eens mbt moderniseren. Ik heb het over thematiseren. Dat doe je dmv behang, gordijnen, alles een look en gevoel meegeven. Dus je kunt het modern maken.Een 40-50 oude keuken zal er gewoon uit moeten, maar je kunt er echt wel een jaren 70 gevoel creeren met stoelen, schilderijtjes etc etc. En mbt aantal personen? Daar heb ik geen kijk op.