*

Offline cp-freak

• **
  • 4159
  • +2/-0
  • Geslacht: Man
    • TV-Visie - voor méér tv!
Herstructurering bij Center Parcs én uitbesteding catering
« Gepost op: 15 oktober 2009, 11:31:12 »
Herstructurering Centerparcs en Sunparks spaart België

De directie van Centerparcs en Sunparks, zusterbedrijven van de Franse toerismegroep Pierre & Vacances, kondigde een herstructurering aan waarbij 105 bedienden hun baan verliezen in de vestigingen in Duitsland, Frankrijk en Nederland. De herstructurering zou geen gevolgen hebben voor ons land. Daar worden integendeel 17bedienden aangeworven, verklaarde vakbondsafgevaardigde Nicole Houbrechts van het ABVV.

Bij de directie was niemand bereikbaar voor commentaar.

De vakantiegroep wil de komende jaren 4,3 miljoen euro besparen, vooral op personeelskosten, aldus Houbrechts. De herstructurering heeft voornamelijk betrekking op bedienden in de callcenters of bij de boekhouding.

De directie is ook gesprekken begonnen met potentiële partners om een deel van activiteiten, zoals catering, uit te besteden. Dat kan gevolgen hebben voor een niet nader genoemd aantal arbeiders in de diverse vestigingen van de groep, zo luidt het.

Bron: www.standaard.be

*

markieanta

Re: Herstructurering bij Center Parcs én uitbesteding catering
« Reactie #1 Gepost op: 15 oktober 2009, 13:07:51 »
Dit is raar nieuws zeg.
Ik dacht at ik ergens las dat ze dik in de groene cijfers stonden.

*

Anita

« Reactie #2 Gepost op: 15 oktober 2009, 15:26:35 »
het lijkt er niet beter op te worden......

*

Offline Jeroen

• **
  • 13859
  • +39/-0
    • Nog even in aanbouw...
« Reactie #3 Gepost op: 15 oktober 2009, 15:28:14 »
105 werknemers minder en er lijkt naar mijn mening nu al een onderbezetting aan personeel te zijn op de parken. Waar is Center Parcs toch mee bezig?

En dan nog wel schrappen in de callcenters en ondertussen de boekingskosten via internet verhogen. Als je na deze maatregelen belt voor een reservering moet je al twee keer zo lang wachten voordat er eindelijk iemand kan opnemen (moet je zelfs twee keer zo lang dat muziekje aanhoren ;D), enkel omdat Center Parcs er werknemers weghaalt.
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2009, 15:30:21 door Jeroen »

*

Anita

« Reactie #4 Gepost op: 15 oktober 2009, 15:31:16 »
wat ik uit het bericht begreep was dat de klappen onder het personeel voornamelijk onder de callcenters en boekhouding gaan vallen, maar toch......

vervolgens gaan ze op EP het boekingskantoor giga uitbreiden......

*

dani

« Reactie #5 Gepost op: 15 oktober 2009, 15:34:11 »
Ik heb afgelopen week een mailtje naar CP gedaan om enkele dingen bij te boeken voor ons verblijf volgende week op de HH.
Zelfs daar heb ik nog geen reactie op dus vette onderbezetting lijkt mij.
Verder zullen ze wel heel veel met zelfbediening gaan werken wat Anita al beschreef op de Erperheide.
Ben erg benieuwd maar ben bang dat het er idnerdaad niet veel beter op wordt.
De nieuwe bankstellen zullen wel weer terugverdiend moeten worden.
Schijnbaar gaat het toch slechter met CP dan dat men wil doen laten lijken.
En maar uitbreiden in Frankrijk en Duitsland  ten koste van hier.
Aandeelhouders wordt wakker!

Dat men op de EP het beokingcenter gaat uitbreiden zou kloppen met het verhaal dat men in belgie juist personeel nodig heeft.
Vroeger zat het toch ook allemaal op de Erperheide.

*

Offline cp-freak

• **
  • 4159
  • +2/-0
« Reactie #6 Gepost op: 15 oktober 2009, 20:20:22 »
Ik heb het al een paar keer gezegd, maar doe het nogmaals: in plaats van dat Sunparks wordt zoals Center Parcs, wordt Center Parcs zoals Sunparks --> meer self service, mindere openingsuren,...

Wist je trouwens dat op VM afgelopen zomer de Snack & Salads maar open was vanaf 17 uur!
Citaat
Aandeelhouders wordt wakker!
Aandeelhouder(s) = Pierre Et Vacances :D

*

Offline cp-freak

• **
  • 4159
  • +2/-0
« Reactie #7 Gepost op: 15 oktober 2009, 20:22:57 »
 'De online boekingen zijn gestegen met dertig procent.' Het callcenter sluit en wordt verplaatst naar België. 'Omdat de vestigingskosten daar goedkoper zijn en de medewerkers meertalig zijn. Daarentegen krijgt het Nederlandse park de Kempervennen wel ons Shared Service Center.'

Bron: Misset Horeca.

--> Dat moet dan ook het enige zijn dat goedkoper is in België... :)

www.albron.nl zou de voornaamste kandidaat zijn om de catering over te nemen. Om u een idee te geven: albron houdt zich nu voornamelijk bezig met schoolmaaltijden, ziekenhuizen, bedrijven en feestjes. Elke dag een feest dus binnenkort in Center Parcs :) Hopelijk gaat de kwaliteit er op vooruit!
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2009, 20:25:25 door cp-freak »

*

Offline apirama

• **
  • 209
  • +2/-0
« Reactie #8 Gepost op: 15 oktober 2009, 20:59:27 »
Ik hoop dat men via een cateringsbedrijf niet nog meer gaat knibbelen aan de openingstijden. Want cp was zijn eigen klanten altijd een basisservice verplicht. In welke mate zal dit ook met een cateringsbedrijf zo zijn. Ik vrees dat men daar nog meer gaat kijken naar rendabele dagen en sluiten in perioden met minder volk. Ik sta dan ook niet direct te springen voor een uitbesteding.
Bovendien is toch al gebleken dat een uitbesteding vaak voor minder inkomsten zorgt dacht ik zo.

*

dani

« Reactie #9 Gepost op: 15 oktober 2009, 21:22:31 »
Aandeelhouder(s) = Pierre Et Vacances :D

investeerders dan ;)

Ik heb het al een paar keer gezegd, maar doe het nogmaals: in plaats van dat Sunparks wordt zoals Center Parcs, wordt Center Parcs zoals Sunparks --> meer self service, mindere openingsuren,...

als center parcs wordt als sunparks dan zien ze mij niet meer terug :(
DRAMA (vind ik persoonlijk dan..)

Hopelijk wordt het eten niet slechter want ziekenhuis eten daar heb ik geen zin in. :P
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2009, 21:58:44 door dani »

*

Offline Jarne

• **
  • 1824
  • +6/-0
« Reactie #10 Gepost op: 15 oktober 2009, 22:02:07 »
Het grote verschil tussen cp en sp zijn voor mij toch de faciliteiten en niet de openingsuren van de winkels. Het is natuurlijk een verschil, maar de MD en AM zijn toch een heel stuk beter/gezelliger op CP dan op SP. En dat is voor mij wel belangrijk.

Maar we kunnen er jammer genoeg niets aan doen :( (tenzij iemand van jullie genoeg geld heeft om CP over te kopen ;D). We zullen (helaas) moeten afwachten.

*

Offline cp-freak

• **
  • 4159
  • +2/-0
« Reactie #11 Gepost op: 15 oktober 2009, 22:20:08 »
Sunparks was best ook wel gezellig in de jaren '90 hoor. Verschil is dat Center Parcs meegegaan is met zijn tijd en dat er fors werd geïnvesteerd in de market dome. Dat is ook al zowat 10 jaar geleden... Als je snapt wat ik bedoel...

*

dani

« Reactie #12 Gepost op: 15 oktober 2009, 22:21:44 »
Ja. tijd dat P&V ook hier in nederland en belgie zijn portemonnee trekt ;D

*

Offline Remigidius

• **
  • 177
  • +0/-0
« Reactie #13 Gepost op: 19 oktober 2009, 19:53:38 »
Vandaag heeft Pierre & Vacances Center Parcs... jawel, het bedrijf is van naam veranderd met een licht gewijzigd logo, zijn resultaten bekend gemaakt voor de periode 2008-2009

De groep kent een algemene groei van 2,3% tussen 1.10.2008 en 30.09.2009

Opvallend...

De cijfers voor Center Parcs (incl. Sunparks) zijn negatief: -3,5%  en voor de periode 1.07.2009-30.09.2009 -2,7%

De stijging voor de groep is vooral te danken aan hun immobiliën: ca. 16,6% op jaarbasis tegenover -1% minder inkomsten uit het toerisme.

De daling voor Center Parcs is vooral te wijten aan het minder aantal boekingen in Nederland!  Voor Fransen blijft Center Parcs vrij strek (1,7% meer boekingen) en zij doen de daling minder sterk doorwegen.

Deze gegevens lijken mij logisch... Center Parcs investeert nog enkel in Frankrijk, terwijl de BeNe-parken om een verdere upgrade en renovatie smeken. Ook in de toekomst blijven ze vooral in Frankrijk investeren, zo'n 256 miljoen euro waarvan 77% voor de nieuwbouwprojecten en 23% voor de renovatie van P&V in Frankrijk (dus niet voor Center Parcs !!)

Nog een opvallend gegeven... 48% van de boekingen gebeurt via internet tgo 45% vorig jaar en de boekingen met één of andere vorm van korting zijn met 1,1% gestegen.

Bron:Croissance du chiffre d’affaires 2008/2009 du Groupe de 2,3% à données comparables (19.10.2009)

*

Offline Jeroen

• **
  • 13859
  • +39/-0
    • Nog even in aanbouw...
« Reactie #14 Gepost op: 19 oktober 2009, 20:15:54 »
Pierre & Vacances Center Parcs... jawel, het bedrijf is van naam veranderd met een licht gewijzigd logo

Ik snap het niet precies: is P&V van naam en logo veranderd of is de naam en het logo van Center Parcs zo aangetast? Ik mag toch hopen op het eerste. :-\

*

Offline cp-freak

• **
  • 4159
  • +2/-0
« Reactie #15 Gepost op: 19 oktober 2009, 20:18:26 »
Pierre Et vacances Center Parcs zal enkel de nieuwe naam zijn voor het voormalige 'Center Parcs Europe'. Wat ik al een rare naam vond, want G-B ligt toch evenzeer in Europa? :-)

*

Offline Shoppie

• **
  • 3278
  • +4/-0
« Reactie #16 Gepost op: 19 oktober 2009, 20:22:56 »
Ik snap het niet precies: is P&V van naam en logo veranderd of is de naam en het logo van Center Parcs zo aangetast? Ik mag toch hopen op het eerste. :-\

Laten we maar hopen dat de naam Center Parcs nu niet in de verdrukking komt, iedereen kent die naam en ze zullen toch niet eraan wagen om het te veranderen, naam veranderen kost alleen maar geld namelijk.

Als cp europe alleen wijzigt van naam op papier dan zal het niet zo opvallen voor de meeste.
Pluk de dag!!

*

Offline cp-freak

• **
  • 4159
  • +2/-0
« Reactie #17 Gepost op: 19 oktober 2009, 20:32:06 »
Ik zie dan ook niet het nut in om de naam "pierre et vacance center parcs" te gebruiken. Behoorlijk ongemakkelijk, zeker in Nederland. Tenzij het een eerste stap is om Center Parcs in de toekomst te vervangen door Pierre Et Vacances.

Wie weet komen de Franse parken in de toekomst wel bij Pierre Et Vacances, zoals ze daar investeren... Wie weet verkopen ze de BENE-parken wel in de toekomst...

Tot zover mijn bijdrage tot de speculatie :-)

*

Offline Jarne

• **
  • 1824
  • +6/-0
« Reactie #18 Gepost op: 19 oktober 2009, 20:36:52 »
Ik vind het wel erg hoe ze soms de zorgvuldig opgeboude naam/reputatie van CP afbreken door dit soort "ondernemingen". Maar goed, ze zullen wel een uitleg klaar hebben (na 3 weken wachten op antwoord op je mailtje  ;))

*

Hmn

« Reactie #19 Gepost op: 19 oktober 2009, 21:45:52 »
Zeker weten dat het een nieuwe naam is? Er wordt verder namelijk overal nog steeds gesproken over "Center Parcs Europe".

Is dat verslag overigens ergens na te lezen?

Ik blijf er overigens bij, dat de namen van de Franse parken vééééél te lang zijn.

*

dani

« Reactie #20 Gepost op: 19 oktober 2009, 22:09:59 »
Men gebruikt de naam Center parcs volgens mij alleen maar om Pierre et vacances bekender te maken.
Straks laten ze het nedelandse deel vallen als een baksteen en gaat Frankrijk verder onder de naam center parcs.
Er wordt nu al voor geen meter meer geinvesteerd in Nederland, af en toe een zoethoudertje door op enkele parken Pilots te plaatsen.
ik wil wel eens zien of er meer nieuwe huisjes komen.
Geloof er nl. geen klap van. Alleen al de bezuinigingen die overal doorgevoerd worden terwijl er al zoveel klachten zijn.
Dan denk ik werkelijk :"Begrijpen jullie geen nederlands? Een beter tolk nodig misschien ? ".
Kom uit je ivoren toren en kijk !
Zeer frustrerend lijkt mij dit voor het original deel van Center parcs.
Allerlei vernieuwingen in het buitenland maar hier komt niets meer van de grond.
Gaat men nieuwe huisjes (eden ) bouwen. Heel leuk maar de rest staat te verpauperen.
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2009, 22:21:44 door dani »

*

Offline Jarne

• **
  • 1824
  • +6/-0
« Reactie #21 Gepost op: 19 oktober 2009, 22:22:34 »
Ik heb het al eens is gezegd, maar (ik denk dat) we alleen maar kunnen afwachten. Ik heb de laatste tijd (kan ook faut zijn hoor) de indruk dat ze toch weer iets meer bezig zijn met BG en NL, zoals de opknapping van de cottages etc.

*

dani

« Reactie #22 Gepost op: 19 oktober 2009, 22:24:00 »
wel zéér mondjesmaat...
1 of 2 huisjes per park.

*

Offline cp-freak

• **
  • 4159
  • +2/-0
« Reactie #23 Gepost op: 20 oktober 2009, 11:09:13 »
Heel leuk dat ze de huisjes aanpakken, maar de centrale faciliteiten hebben zeker zoveel investering nodig. Alleen nog maar om het dak te dichten van lekken, die bij iedere regenbui de market dome onder water zetten...

*

Offline GJ75

• **
  • 729
  • +1/-0
« Reactie #24 Gepost op: 20 oktober 2009, 13:11:28 »
Eén positief puntje in dit geheel; het mogelijk uitbesteden van de catering.
Alhoewel mijn ervaringen met het genoemde Albron ook wisselend zijn (hangt erg af vand e locatie en de mensen die er werken), kan het volgens mij niet veel minder goed zijn dan wat CP zelf nu aanbiedt.

*

Anita

« Reactie #25 Gepost op: 20 oktober 2009, 13:15:57 »
het aanbod qua eten is inderdaad niet van hoogstaand kwaliteit, wij gaan niet eens meer eten in het market restaurant, en niet eens omdat ik 23.50 euro teveel vind voor een lopend buffet, want er is keus in overvloed, maar wel omdat ik de kwaliteit van het eten ver onder de maat vind.
Nu ook al de P&P  die ze in buffetvorm aanbieden op EP (en dus kleffe en kauwgum-achtige substanties te eten krijgt) dus wat mij betreft mag er wel eens een frisse wind doorheen waaien.....

*

Offline GJ75

• **
  • 729
  • +1/-0
« Reactie #26 Gepost op: 20 oktober 2009, 13:30:54 »
Inderdaad jamemr van de P&P op EP. Ik was al geen echt grote fan van P&P, maar onder een warme lamp zal de kwaliteit vast niet omhoog gaan.....

We zullen het gaan beleven....of niet

*

Elisa

« Reactie #27 Gepost op: 20 oktober 2009, 15:23:38 »
Center Parcs-woordvoerder Monique Dekking geeft aan dat de cateringactiviteiten (lees: de restaurants op de parken) uitbesteed worden. Het zou zo goed als rond zijn met contractcateraar Albron. Maar daar wil Dekking niet op in gaan.

Bron: Misset Horeca

Het zal dus toch wel... Enerzijds vind ik het jammer, anderzijds kan de kwaliteit er in elk geval niet op achteruit gaan. We´ll see...

*

Offline cp-freak

• **
  • 4159
  • +2/-0
« Reactie #28 Gepost op: 20 oktober 2009, 16:07:03 »
Center Parcs-woordvoerder Monique Dekking geeft aan dat de cateringactiviteiten (lees: de restaurants op de parken) uitbesteed worden. Het zou zo goed als rond zijn met contractcateraar Albron. Maar daar wil Dekking niet op in gaan.

Bron: Misset Horeca

Het zal dus toch wel... Enerzijds vind ik het jammer, anderzijds kan de kwaliteit er in elk geval niet op achteruit gaan. We´ll see...
Zoals hierboven al eerder vermeld trouwens. De catering is er de laatste jaren op Center Parcs inderdaad op achteruit gegaan, dit terwijl de prijs er op is vooruitgegaan. Tijd voor een frisse wind? Zeker! Zolang we maar geen McDonnald's, Subway, Super De Boer (moest het nog bestaan),... emblemen in de market dome krijgen ben ik al lang tevreden!

*

Offline A3N

• **
  • 333
  • +0/-0
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #29 Gepost op: 21 oktober 2009, 22:20:30 »
Nou, ik denk dat Mac Donalds het bij een heleboel jeugdige bezoekers zeer in de smaak zou vallen!