*

Offline Clown

• **
  • 313
  • +0/-0
Re: [Ervaringen & Vragen] Bispinger Heide
« Reactie #60 Gepost op: 8 juli 2007, 22:50:18 »
Lijkt me niet... Check it and find out!

En vergeet het ons nadien niet te melden!  ;)

*

Offline Jbroeders

• **
  • 4487
  • +26/-3
  • Geslacht: Man
« Reactie #61 Gepost op: 8 juli 2007, 23:09:41 »
Elke cottage is gebouwd uit stenen toch? Wellicht dat die op BH voorzien is van een laagje stuc.

*

Offline Clown

• **
  • 313
  • +0/-0
« Reactie #62 Gepost op: 9 juli 2007, 18:48:21 »
Wijze opmerking van Jbroeders  ;)

Wat misschien bedoeld wordt is een laagje stucwerk, dit zit in de meeste cottages op alle parken wel aan de binnenzijde. Hier zijn de grijze stenen dus niet meer zichtbaar. Aan de buitenzijde heb ik het nog nooit vernomen

*

Offline cp rick

• **
  • 707
  • +0/-0
« Reactie #63 Gepost op: 9 juli 2007, 19:15:36 »
Klopt het dat de cottages op BH niet uit stenen zijn ontrokken,maar uit stuckwerk,Ik kan het niet goed zien op de foto/vituele tour,Ik ga namelijk maandag naar de BH dus,....

Heel veel plezier en vergeet je foto Camera niet! :)
Let's get closer!

*

Offline erik

• **
  • 44
  • +0/-0
« Reactie #64 Gepost op: 9 juli 2007, 19:20:27 »
ja het klopt dat er op de buitenzijde van de huisjes op bispinger heide een stuclaagje zit. dit was al toen het park nieuw was,volgens mij een beetje gele kleur.
ik zal het over 2 maanden nog even controleren want dan ga ik er heen ;D

*

Offline cp rick

• **
  • 707
  • +0/-0
« Reactie #65 Gepost op: 13 juli 2007, 14:50:51 »
ja het klopt dat er op de buitenzijde van de huisjes op bispinger heide een stuclaagje zit. dit was al toen het park nieuw was,volgens mij een beetje gele kleur.
ik zal het over 2 maanden nog even controleren want dan ga ik er heen ;D

Ik controleer ook wel over 2 weken!
Let's get closer!

*

Offline -Martijn-

• **
  • 2479
  • +2/-0
  • Stilstand is achteruitgang
    • Eigen Center Parcs
« Reactie #66 Gepost op: 14 juli 2007, 18:34:58 »
Ja,het klopt van het stuckwerk,a.s maandag zet ik mijn ervaring van Bispinger Heide in dit topic
l Fotoverzoek? Vraag me gerust naar foto's van jouw favoriete locatie(s) binnen Center Parcs!
l We zijn er weer! Bezoek nú het vernieuwde Reclame in de signature is verboden!

*

Offline cp rick

• **
  • 707
  • +0/-0
« Reactie #67 Gepost op: 14 juli 2007, 19:47:53 »
Ja,het klopt van het stuckwerk,a.s maandag zet ik mijn ervaring van Bispinger Heide in dit topic

Ben erg benieuwd naar je ervaringen!, hopelijk heb je ook foto's. Aangezien het met uploaden bij je een keer is mis gegaang geloof ik in een ander topic te hebben gezien kun je ze het beste hosten op www.photobucket.com ;) Ben erg benieuwd!
Let's get closer!

*

Offline -Martijn-

• **
  • 2479
  • +2/-0
    • Eigen Center Parcs
« Reactie #68 Gepost op: 16 juli 2007, 12:26:28 »
Eerste indruk.

Het park lag prachtig verscholen in de bossen,
Het park was super groot,als je op de weg liep kon je de cottage's bijna niet zien staan.

Naar mijn mening is dit het beste original park van Centerparcs.

Het plein voor de receptie,was supergroot,ook het Cycle Center was groter dan normaal.

Market Dome

Shot with Canon DIGITAL IXUS i zoom

Ik wist toevallig dat deze MD de zelfde vorm had als die van de VM,maar als je binnen bent merkt je daar niks van,het enige zelfde is het Sport Center met de bowlingbanen boven,maar daar lees je dadelijk meer over.
De MD was super groot, en prachtig ingericht

De shops:Toys&Souvenirs Just me en de Fashion store lagen aan elkaar verbonden,zo kreeg je ook weer een Eemhof gevoel.

De Aquatique lag wel appart tegenover de Aqua Mundo wat ook begrijpelijk is,wat het raare was dat ze bij de Aquatique de volgende spullen verkochten naast badkleding:

-Diddle tekenspullen.
-en verstuurkaarten

ik vind dit toch wel raar dat dit niet in de Toys&Souvenirs wordt verkocht.

De restaurants lagen alsware bijelkaar aan een soort pleintje,Serafin,Market Restaurant,Market Café,harrison's

Serafin:was een prachtig restaurant,dat alleen op wisseldagen niet open was,mooie stoelen,planten enz,hier hebben we alleen niet gegeten,omdat het elke avond stamvol zat.

Market Restaurant:was in afrikaanse stijl, :o super mooi,super groot,wij hebben hier een onbijtje genomen,en dat was perfect,alles naar keuze spek,eieren,broodje's,drinken en ga zo maar door,Het was perfect.

Harrison's Familie restaurant:was prachtig ingericht,en had een terrasje boven het water op vlonders,wat me wel opviel was dat je hier friet kreeg uit een krant,heel appart,paste wel bij het thema van het restaurant.
Harrison's had een mooi,maar die  was niet alte groot buitenterrasje.

Market café:was vormgegeven als een parron,binnen stonden oude treinbanken,waar in de baggagerekken koffers lagen:alles klopte gewoon,prachtig.Het Market Café had ook een buiten terras,maar deze was wel groot,voor dit terras lag een prachtig vijvertje met een brugje erover.

Shot with Canon DIGITAL IXUS i zoom at 2007-07-17

Snack Corner/Fresh market: had een groot terras,wat prachtig op vlonders op het water dreef/stond.

De Foodstore kun je qua inrichting vergelijken met de Vossmeren alleen ontbreekt hier de groente afdeling en de boulangerie,

De boulangerie:was redelijk groot en had ons 1-jaar A State of Happiness taartje al klaar liggen

Tussen de Foodstore en Boulangerie bevondt zich het Ice Café/eiscafé,daar kon je heerlijke ijscoupes bestellen,en over heelijke koffie was ook verkrijgbaar.

Langs de Boulangerie bevondt zich de Fresh market,wat voor mij nieuw was,en ze naar mijn mening op elk park mogen toepassen,

De Sweetshop verkocht bolletje's ijs en snoep niet te vergeten,en was redelijk groot.

Mijn mening over de MD was:Super groot,mooie indeling en de mooiste MD van de CP parken in NL,D,BE naar mijn mening.

Sport Center

bevond zich net als bij de Vossmeren aan de Market Dome,
Ze waren er een Baluba aan het bouwen

,overigens is de Sporthal van Bispinger heide veel mooier vormgegeven als die van de VM.De Aqua Sana en de Kapper bevonden zich achter in de sporthal ontrokken in grieks aandoenende huisjes.De bowlingbanen. bevonden zich ook boven,maar die hadden jammergenoeg niet zo'n mooi thema als bij de Vossmeren,Boven bevondt zich ook de House of Games en de Bowlingbar.

Aqua Mundo

Had opzich de zelfde atracttie's als de VM,al was de Bispringerse versie een tikkeltje grooter en zeker veel mooier.

De stoomversnelling had hier plaats gemaakt voor een lagunebad
en het Koraalbad voor het Kinderbad Drakenrots

Shot with Canon DIGITAL IXUS i zoom at 2007-07-17

Boven het golfslagbad zweef als waren een groot balinees terras,dat was een prachtig gezicht.

Drakenrots zag er prachtig uit,ook al was het voor kinderen,een heel stuk AquaMundo in de zelfde mooie stijl,prachtig zeker al het weer wat donkerder was en de lampje's aan gingen.

Activiteiten

De activiteiten zijn op BispingerHeide als op iederander CP park al waren de tennisbanen overdekt in een soort van opblaaskoepel,avonds leek het net een ufo,ook was er een wanabee indianentent aanwezig met een heel themaparkje er om heen.

Cottages

Waren prachtig verscholen in het groen,de meeste zag je vanaf de weg niet eens liggen.De cottages zagen er als gebruikenlijk uit alwaren ze flink grooter,zeker de 4-pers vip

http://img463.imageshack.us/my.php?image=img6065ld1.jpg      (4-pers Vip)

http://img455.imageshack.us/my.php?image=img6071kh5.jpg

Wij hedden een 4-pers Luxe en die zag er perfect uit,groote ruime keuken,ruime keuken,ruime wc.
Eingenlijk was allesgrooter dan normaal behalve de hal,slaapkamers,badkamer.
Je kon wel zien dat dit park er nog niet zolang staat,ze hebben hier gekozen voor spuitwerk,wat ze wat mij betreft op elk park mogen invoeren,
En de kozijnen en verwarmingen waren wit i.pv. bruin,zwart,groen dat gaf een frisse,modernere look,Ook dit moesten ze naar mijn betreft bij alle parken invoeren.

Natuur

Er was volop natuur als bij elk Original-park van CP,maar die was het geloof ik zelf nog beboster,de cottages kon je bijna niet zien als je vanaf de weg keek,prachtige natuur in en rondom het park

Omgeving:

Lüneburg is een prachtige historische stad die maar 40km van het park verwijderd ligt,zeker de moeite waard om te bezoken.
Ook het plaatsje Bispingen is een leuk dorpje met een wat winkeltjes,Tankstation,apotheek enz,ook was er een Landschapspark te vinden.
Vanuit het park werden ook excursies georganiseerd naar Hamburg per bus.
Heide Park met de grootste achtbaan van Europa is ook leuk om te bezoeken.

Er is genoeg te doen in de omgeving.

Conculsie:
Het is een prachtig park,zeker de moeite waard om dit laatste park in orgineele stijl de bezoeken,Mega groot park,onze cottage lag redelijk ver van de MD enz af maar ik vind wandelen persoonlijk niet erg.De park-trein rijd om 10 voor het uur en 10 voor half,een treinritje duurt rond het hele park ongeveer 30 min,de halte lag van onze cottage 100/200m verderop dus dat
was wel handig als het regent.

Het park krijgt vanmij een dikke 10.

Het park BispingerHeide is zeker de moeite waard om eens te bezoeken

Nog meer foto's op aanvraag.[b/]

Foto's van voorplein MD komen ook zo!!.
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2007, 13:29:26 door tijn_boy »
l Fotoverzoek? Vraag me gerust naar foto's van jouw favoriete locatie(s) binnen Center Parcs!
l We zijn er weer! Bezoek nú het vernieuwde Reclame in de signature is verboden!

*

Offline cp rick

• **
  • 707
  • +0/-0
« Reactie #69 Gepost op: 16 juli 2007, 13:45:39 »
Erg leuk!, maar kreeg je ook de twee gratis activiteiten die bij de friends voordelen zitten?

Oh ja, omdat het onder nog al een paar spatie's zijn betekent dat dat daar de foto's moeten komen? of staan die er al en zie ik ze niet. Ik ben erg benieuwd naar de foto's!
Let's get closer!

*

Offline -Martijn-

• **
  • 2479
  • +2/-0
    • Eigen Center Parcs
« Reactie #70 Gepost op: 16 juli 2007, 14:19:25 »
Ja,de 2de activiteit kreeg je ook,De foto's staan er nog niet,maar komen zo.!

*

Offline Nick

• **
  • 1603
  • +2/-0
« Reactie #71 Gepost op: 16 juli 2007, 21:34:52 »
Ik zou gewoon even geduldig afwachten, al is dat soms moeilijk :)

Mensen hebben vaak ook wat anders te doen naast het forum.

*

Offline cp rick

• **
  • 707
  • +0/-0
« Reactie #72 Gepost op: 17 juli 2007, 11:00:42 »
Ja zoals ik al zei post ze op www.photobucket.com! Ja de vip cottage's met Lcd tv :) Best nog een mooie bank voor Centerparcs!! Op die foto een lekker softijs voor €1 vind ik echt niet veel!!, maar natuurlijk weet ik niet wat voor horentje je krijgt.

Op Photobucket kun je er 3 te gelijk hosten en dat duurt zeker niet lang!!

bedankt voor de foto's!

Aanvraag foto :) Heb je ook van de Foodstore, Aqua Mondo en receptie?

Echt prachtige foto's dit geeft een super beeld van het park!, Vooral die market dome foto met die bloemen echt toppie! Balluba in Sport Center vind ik een goed idee!!
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2007, 11:54:26 door cp rick »
Let's get closer!

*

Offline cp-freak

• **
  • 4159
  • +2/-0
    • TV-Visie - voor méér tv!
« Reactie #73 Gepost op: 17 juli 2007, 12:52:51 »
Vreemd, die kerstversiering midden de zomer!

*

Offline cp rick

• **
  • 707
  • +0/-0
« Reactie #74 Gepost op: 17 juli 2007, 12:57:11 »
Vreemd, die kerstversiering midden de zomer!

Echt niet!!, dat zijn gewoon sfeerverlichting. Is alleen maar gezellig, wij hebben ook nog hier de takan met lampjes er aan in een vaas staan. Zie het maar als sfeerverlichting. Ik bedoel als je in mei nog op de vossemeren de kerstbomen boven het bord van de ingang hebt staan vind ik dus dat je dat niet kunt doen! Maar dit mag van mij wel hoor :)
Let's get closer!

*

Offline -Martijn-

• **
  • 2479
  • +2/-0
    • Eigen Center Parcs
« Reactie #75 Gepost op: 17 juli 2007, 12:58:56 »
En zo is dat ;)

*

Offline cp rick

• **
  • 707
  • +0/-0
« Reactie #76 Gepost op: 17 juli 2007, 13:25:43 »
Bedankt voor weer nieuwe Foto's!, Ik vind het echt tof van je, elke keer als ik kijk zijn er weer nieuwe, bedankt!!
Let's get closer!

*

Offline Jeroen

• **
  • 13859
  • +39/-0
    • Nog even in aanbouw...
« Reactie #77 Gepost op: 17 juli 2007, 14:52:01 »
Leuk om te lezen, erg positieve review. Dat je een 10 geeft voor dit park, maakt het alleen maar interessanter. :) Wilt dit zeggen, dat echt alles perfect is op Bispinger Heide?

Ik las over die Fresh Market, de Sweetshop en het ijs, zijn dit extra's in de Market Dome, ten opzichte van andere parken? Enkel de Sweetshop was op de andere parken te vinden, maar die hebben ze daar weggehaald. Het snoepscheppen hebben ze maar in de Food Store geplaatst.

Ik las dat je de Market Dome met de Vossemeren kon vergelijken, waarmee kun je eigenlijk het park zelf vergelijken? :)

Citaat
Nog meer foto's op aanvraag.

Nou, als je nog leuke of interessante foto's hebt: ik heb geen bezwaar hoor. ;) :D
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2007, 14:54:31 door Jeroen »

*

Offline Bahamut

• **
  • 51
  • +0/-0
« Reactie #78 Gepost op: 17 juli 2007, 15:16:53 »
Mooie foto's 8)

Maar het valt me wel op hoe rustig het daar is. Er is geen kip te bekennen in de MD en de AM is ook vrij rustig? Of vergis ik me

*

Offline cp rick

• **
  • 707
  • +0/-0
« Reactie #79 Gepost op: 17 juli 2007, 15:32:18 »

Maar het valt me wel op hoe rustig het daar is. Er is geen kip te bekennen in de MD en de AM is ook vrij rustig? Of vergis ik me

Zoals CP freak ook al eens zei denk ik dat dit de reden weer is: Omdat de MD zo groot is valt het niet zo op dat het druk is! Of het park zat gewoon niet zo vol!!
Let's get closer!

*

Offline -Martijn-

• **
  • 2479
  • +2/-0
    • Eigen Center Parcs
« Reactie #80 Gepost op: 17 juli 2007, 21:32:08 »
De foto's zijn op vrijdag om 7:45 uur gemaakt,we moesten namelijk vanuit Eindhoven komen.

*

Offline GJ75

• **
  • 729
  • +1/-0
« Reactie #81 Gepost op: 18 juli 2007, 10:10:25 »
Leuk om eens een review van BH te lezen!

Het lijkt me echt een mooi park. Beetje ver weg alleen....

Dank!

*

Offline cp rick

• **
  • 707
  • +0/-0
« Reactie #82 Gepost op: 3 augustus 2007, 16:48:18 »
Bispingerheide algemeen

Bispingerheide is een van de grotere en mooiere Centerparcs parken. Het park is mijn ontzettend goed bevallen, de cottage was schoon en mooi. De omgeving (Tja zoals de meeste Centerparcs parken) In The Midle Of No Ware!Ik bedoel hier mee op het plaatsje na eerst een flink stuk rijden om goedkope activiteiten te doen!

Eerste indruk

Om 8 uur in de ochtend vertrokken en om half 3 (na 5 Files) werden we welkom geheten door de Centerparcs medewerker!. Op de routeplanner stonf 4 uur maar door de files in de soep gelopen (Sorry centerparcs voor early check in!!) Park ligt echt in de bossen met mooie bomen!
Het park is groot, mooi ook wel nog niet zo oud en mooi aangelegd!
De eerste indruk van het park was goed!

Market Dome

Als je er op gaat kijken dan lijkt ie heel veel op Vossemeren!. Maar de marketdome was groot en mooi. De fashion store op te beginnen zit een een ruimte samen met Toys en Just Me. Echt Mega groot voor een Fashion store. Op heel veel was 50% dat leide al snel tot veel merken voor lage prijzen! Top. Verder was het personeel hier iets minder maar de inrichting was top. Food Store erg mooi ingericht en ook niet zo heel duur. Market Cafe goedkoop en lekker eten! Aquatique ruim gesorteerd en soms nog goedkoop ook!. Verder was het erg mooi aangelegd. De bowling banen waren dan wel niet zo heel mooi aan gekleed!. De Baluba was af en was nog best leuk voor kinderen. Sport Center is een leuke toevoeging op de Market Dome!

Aqua Mundo

Echt ongeloof lijk hoe dit lijkt op de Vossemeren. Golfbad bijna hetzelfde maar leuk!. Glijbanen op zelfde plek maar de 84 m glijbaan was sneller (veel sneller dan op de vossemeren). Wildwaterbaan middel tempo maar op zich erg goed (vooral op einde). Lagune bad is weer eens iets anders dan een Stroomversnelling en de Drakenrots is voor kinderen erg leuk!. Kleedhokjes zeer schoon en de rots bij binnenkomst is een leuke toevoeging!

Activiteiten

Bowlen: Leuk dat dit gratis is voor Friends toch een uurtje goed geamuseerd, aankleding kon beter en personeel van Sport baar was nog al overdreven en had het vooral op cocktails maken voor de meisjes ( zo werden de mensen van 4 bestellingen ervoor vaak gewoon genegeerd!

Waterfietsen: Leuk en best wel goedkoop voor Centerparcs, ook hier een uur leuk geamuseerd.

Hans en Grietje golf: Gewoon eens anders midgetgolfen dan gewend. Dat was erg leuk op Bispingerheide. Ook voor Friends Gratis.

Abseilen: Begeleider sproken hier Nederlands en voor 2 sprongen € 8.95 valt nog overheen te komen! :)

Cottages

We overnachte in een 4 vip (NR.422) . Bij aankomst zeer schoon, bungalow verzien van Flats Screen, Sauna, Stoomdouche, Bad, Hifiset met boksen door hele Cottage. In de ochten werden 10 broodjes bezorgt ( 2 kampioentjes, 2 sesambollen, 4 witte broodjes en 2 bruine bollen) er zat wel hier tijdens alle dagen geen afwisseling in! Maar de foodstore bon van 2 x 12.50 maakte dat goed. Ook werd de krant al meteen elke ochten mee bezorgd aan de deur. Bedden lagen lekker en een heerlijk zittende bank. Enkel als ik andere Vips op andere parken zag vind ik voor een laatst gebouwd Orginal parken de vips wat te min.

Natuur

Veel bossen, Bossen. Luneburg is leuk, heide park te veel entree en natuur op park was erg mooi. Zelfs mooier als buiten het park. Sergentiepark was 1 uur langzaam rijden op binnen te komen veel te druk daar!!. Voor de rest goed!

Conclusie

Mooi park voor als je op het park wilt blijven de hele vakantie (er is genoeg te doen op het park). Prijzen vielen reuze mee overal op het park. Mooi angelegd goed zwembad en genoeg te doen.

Het park scoort bij mij een: 8.2

Hellaas scoorde Hochsauerland voor mij beter! Volgende jaar toch maar weer Nederland  (Port Zelande of Texel)

Foto's volgende in de loop van het weekend/week
« Laatst bewerkt op: 20 juli 2008, 16:40:35 door cp rick »
Let's get closer!

*

Offline Jbroeders

• **
  • 4487
  • +26/-3
« Reactie #83 Gepost op: 3 augustus 2007, 16:59:38 »
Prettig dat we in korte tijd twee ervaringen van dit park hebben, maar las ik het nu goed dat er nog een kapper aanwezig is op Bispinger Heide?

*

Offline cp rick

• **
  • 707
  • +0/-0
« Reactie #84 Gepost op: 3 augustus 2007, 17:20:10 »
Prettig dat we in korte tijd twee ervaringen van dit park hebben, maar las ik het nu goed dat er nog een kapper aanwezig is op Bispinger Heide?

Ja! ( Enkel niet op Aankomst dagen geopend dus maandag en vrijdag)
Let's get closer!

*

Offline cp-freak

• **
  • 4159
  • +2/-0
    • TV-Visie - voor méér tv!
« Reactie #85 Gepost op: 3 augustus 2007, 17:20:19 »
Ligt inderdaad in de middle of nowhere, is heel vreemd. Je rijdt door een heide en plots zie je een hele hoop bomen: dat is center parcs ;)

*

Offline cp rick

• **
  • 707
  • +0/-0
« Reactie #86 Gepost op: 4 augustus 2007, 13:02:39 »
Voor heen 1 ervaring nu 3 en 3x foto's. Van mij komen er nu HEEEL veel.
Veel plezier!!

Owja, het is maar een Thrust foto camera dus let maar niet op de kwaliteit maar op wat je ziet. Sommige foto's kunnen slecht zijn of wazig, maar kijk daar maar overheen!!

Veel foto's maar misschien wel voor de meeste een betere indruk van Bispingerheide!.

Let OP deze foto's mogen niet gekopierd worden of gebruikt worden voor iets anders!. De foto's mogen wel in de Beeldbank, zo snel ze daar in staan zullen ze uit dit topic worden weg gehaald!

Rick
« Laatst bewerkt op: 4 augustus 2007, 13:04:16 door cp rick »
Let's get closer!

*

Offline Aquamaniac

• **
  • 28
  • +0/-0
« Reactie #87 Gepost op: 4 augustus 2007, 13:06:59 »
Bij het zien van deze foto's kan ik niet wachten om te gaan boeken!  :) Als ik het dus goed begrijp is Bispinger Heide dus één van de bosrijkste parken van CP?

*

Offline cp rick

• **
  • 707
  • +0/-0
« Reactie #88 Gepost op: 4 augustus 2007, 13:11:22 »
Bij het zien van deze foto's kan ik niet wachten om te gaan boeken!  :) Als ik het dus goed begrijp is Bispinger Heide dus één van de bosrijkste parken van CP?

Vind ik persoonlijk wel, maar ik raad je aan er niet naar toe te gaan als je ook eens een paar dagen van het park af zou willen. Dan is er alleen Heidepark (€29.50 p.p) Sergentiepark (€22.00 p.p) Snow dome ( je moet een lief heber zijn). Wel leuk is hamburg en op excursie met Bispingerheide naar het naast gelegen Iserhatsche!. Lunéburg valt ook tegen en is meer een winkelstad! ( met enkele historische gebouwen)
Let's get closer!

*

Offline Jeroen

• **
  • 13859
  • +39/-0
    • Nog even in aanbouw...
« Reactie #89 Gepost op: 4 augustus 2007, 13:13:47 »
Veel leuke foto's, ze geven een goede indruk. :)

Wat is dit voor gebouwtje, CP Rick? Ikzelf vermoed dat het de receptie zal zijn, maar het ziet er nogal groot uit.

Deze dingen zien er grappig uit, wat zijn het voor iets? :D

Klopt het dat deze foto buiten gemaakt? In eerste instantie leek het alsof het binnen in de Market Dome is, maar toen zag ik pas de naam 'Market Dome' staan op de achtergrond. :P Ik moet zeggen dat het dan erg mooi aangelegd is door CP, zo voor de ingang van de MD.

Die donkergroene kleur in de cottage heeft trouwens een erg sfeervolle uitstraling. :)
« Laatst bewerkt op: 4 augustus 2007, 13:17:58 door Jeroen »