*

Offline Jeroen

• **
  • 13859
  • +39/-0
  • Geslacht: Man
    • Nog even in aanbouw...
[Center Parcs Mystery-boekingen] Veelgestelde vragen
« Gepost op: 23 augustus 2009, 21:12:36 »
    Veelgestelde vragen over Mystery-boekingen

Omdat er in het topic "Mystery-boeking bij Center Parcs" nogal eens dezelfde vragen worden gesteld, is besloten om een topic in het leven te roepen, waarin de meestgestelde vragen bij elkaar gezet zijn.
    Lees dit topic dus eerst, vóórdat je een vraag post in het hoofdtopic.
    Dit topic met veelgestelde vragen zal, indien nodig, telkens geactualiseerd worden.

• Hoe doe ik een Mystery-boeking?

Dit kan alleen via www.bungalows.nl. Bij 'Park' kies je voor 'Center Parcs Mystery Park'. Vervolgens kies je het gewenste type cottage. Hierna zie je de beschikbare data. Meestal betreft dit data tot ongeveer twee maanden vooruit.

• Wat zijn de voordelen van een Mystery-boeking?

Het grootste voordeel is de prijs. Deze ligt vrijwel altijd veel lager dan de normale prijs. Daarnaast bestaat de kans dat je in een grotere cottage of een luxer type terecht komt dan je geboekt hebt. Stel: je boekt een 4-persoons Comfort-cottage. Dan zou het kunnen dat je in een 6-persoons Premium-cottage terecht komt.

• Welke cottagetypen zijn beschikbaar?

Je kunt kiezen voor 2-persoons, 4-persoons, 6-persoons en 8-persoons cottages. Als je een 2-persoons cottage boekt, kun je óók in een hotelappartement terecht komen. Houd hier dus rekening mee!

• In welke parken kan ik terecht komen?

De parken die meedoen, zijn allen in Nederland en België gelegen. Het betreft de parken:

De Eemhof, Het Heijderbos, De Kempervennen, De Huttenheugte, Het Meerdal, Port Zélande, De Vossemeren en Erperheide.

Limburgse Peel, Park Zandvoort, Sandur en Park De Haan doen momenteel (nog) niet (meer) mee.

Bij Center Parcs Mystery Park Duitsland zijn alle parken in Duitsland gelegen. Het betreft de parken:

Bispinger Heide, Park Hochsauerland, Park Eifel en Park Nordseeküste.

• Zijn de Sunparks-parken ook onderdeel van de Mystery-boekingen?

Vooralsnog maken de drie Sunparks-parken in België géén deel uit van de Mystery-boekingen.

• Gelden de Friendsvoordelen bij een Mystery-boeking?

In principe niet, maar sommige forumleden hebben toch al eens hun Friendsvoordelen ontvangen.

• Wat zijn de bijkomende kosten bij een Mystery-boeking?

De huurprijs is altijd exclusief bedlinnen (verplichte toeslag), opgemaakte bedden, handdoeken, ontbijt of andere VIP-services die door Center Parcs worden aangeboden.

• Hoe lang duurt het voordat de betaling aan Bungalows.nl van je rekening is afgeschreven?

Dit kan variëren. Bij de één is het geld na twee dagen afgeschreven, bij de ander duurt het een week.

• Bungalows.nl heeft het geld al van mijn rekening gehaald, maar op 'Mijn Center Parcs' staat dat ik nog niet betaald heb.

Bungalows.nl maakt periodiek geld over naar Center Parcs. Voor zover bekend, is dit ongeveer éénmaal per twee weken. Mocht je twee dagen voor vertrek nog steeds op 'Mijn Center Parcs' zien staan dat er nog een bedrag open staat, dan kun je het beste even bellen met Center Parcs.

• Hoe lang van tevoren weet ik naar welk park ik ga?

Ook dit variëert. Soms weet je het al twee of zelfs nog meer weken van tevoren. In ieder geval één week van tevoren hoor je via de e-mail naar welk park je gaat. Bij een last minute-boeking (als je minder dan 14 dagen voor vertrek boekt) hoor je twee dagen van tevoren in welk park je geplaatst bent. Vaak kun je al, voordat je een e-mail ontvangen hebt, op 'Mijn Center Parcs' zien naar welk park je gaat.

• Hoe log ik in op 'Mijn Center Parcs'?

Dit doe je niet met het boekingsnummer van Bungalows.nl, maar met je e-mailadres en het wachtwoord waarmee je bekend bent bij Center Parcs.

• Krijg ik alleen een e-ticket of ontvang ik nog papieren via de post?

Je krijgt alleen een e-ticket. Dit kun je uitprinten en hiermee kun je inchecken.

• Mijn vraag staat hier niet bij. Waar kan ik mijn vraag stellen?

Je kunt je vraag hier op forum stellen in dit topic. Daarnaast kun je natuurlijk altijd contact opnemen met Center Parcs via het telefoonnummer 0900-660 660 0.

Namens het team van Center Parcs Forum,

Marloes & Jeroen

(Met alle eer voor Marloes, die de bovenstaande informatie heeft uitgewerkt. :))[/list]

Bezoek dit overzicht snel en eenvoudig met je smartphone!
    Zorg dat je de App op je smartphone hebt staan en scan onderstaande code!

« Laatst bewerkt op: 18 februari 2012, 12:34:14 door Jeroen »

*

Offline FrancisLex

• **
    • 577
    • +0/-0
    • Geslacht: Vrouw
    • Pinkfloydfans en CenterParcsfreaks
    Re: [Center Parcs Mystery-boekingen] Veelgestelde vragen
    « Reactie #1 Gepost op: 24 augustus 2009, 23:36:17 »

Je krijgt alleen een e-ticket. Dit kun je uitprinten en hiermee kun je inchecken.

Oke,bedankt,dat is allemaal duidelijk.
    Alleen een puntje..(zie boven) ::)
    Wij hebben wel met onze mystery boeking vorige week via de post een bevestiging en plattegrond en nachtregistratie etc gekregen van Centerparcs.
    Dit even voor jullie info ;)

Zorg ervoor dat je nooit spijt krijgt, van de dingen die je nooit hebt gedaan.

*

Offline marloes

• **
    • 724
    • +7/-0
    « Reactie #2 Gepost op: 26 augustus 2009, 11:23:40 »

Oke,bedankt,dat is allemaal duidelijk.
    Alleen een puntje..(zie boven) ::)
    Wij hebben wel met onze mystery boeking vorige week via de post een bevestiging en plattegrond en nachtregistratie etc gekregen van Centerparcs.
    Dit even voor jullie info ;)

Bedankt voor je info! Ik kreeg zelf alleen een e-ticket, vandaar mijn antwoord. jullie waren al wel bekend bij CP, of Friends? Ik kan me voorstellen dat mensen die nog geen account bij CP hebben het wel per post krijgen, maar het kan ook wel zijn dat normaalgesproken iedereen het per post krijgt maar dat ze ons vergeten waren :)

*

Offline FrancisLex

• **
    • 577
    • +0/-0
    • Pinkfloydfans en CenterParcsfreaks
    « Reactie #3 Gepost op: 27 augustus 2009, 21:40:43 »
    Ja,dat is ook raar. ???
    Wij zijn ook al heel lang "Friends"maar toch kregen we deze keer met de mystery ook per post.
    Het is zeker van hoe hun pet staat ofzo,denk ik ;D
    Maar ook wel leuk, want er zat een nieuwe plattegrond en boekje met info bij van het Heijderbos,en die hadden we nog niet. ;)
    Zorg ervoor dat je nooit spijt krijgt, van de dingen die je nooit hebt gedaan.

*

Offline Nutsu

• *
    • 17
    • +0/-0
    « Reactie #4 Gepost op: 27 augustus 2009, 22:58:38 »
    Heb even een vraag,

Kun je nadat je bij bungalows hebt geboekt en de betaling is gedaan meteen een mijn centerparcs account openen? Zo ja welke gegevens moet ik dan invullen, en zo nee, hoe moet ik dan handelen om mijn centerparcs te kunnen krijgen?

*

Offline mires

• **
    • 43
    • +0/-0
    « Reactie #5 Gepost op: 28 augustus 2009, 11:48:59 »
    Als je bij bungalows.nl boekt duurt het een paar werkdagen voordat het bij centerparcs is verwerkt.Je krijgt dan een mail van centerparcs zelf met de reserveringsgegevens, zodra je die hebt kun je een mijn centerparcs account aanmaken. Dit was bij mij in ieder geval wel zo

*

Offline marloes

• **
    • 724
    • +7/-0
    « Reactie #6 Gepost op: 28 augustus 2009, 18:40:29 »
    Dank jullie voor de aanvullingen, ik zal ze binnenkort verwerken!

*

Offline ederuig

• *
    • 5
    • +0/-0
    « Reactie #7 Gepost op: 6 november 2009, 20:10:07 »
    Beste forum medewerkers,

Helaas kan ik geen antwoord op me vraag vinden mischien dat iemand antwoord op me vraag kan geven.

Mij vraag is ik heb vandaag een boeking gedaan bij  last minute BungalowS.nl reservering bij Center Parcs Mystery Park voor 13 november voor een weekend 6 personen cottage,nou wil ik eigelijk toch liever een luxe cottage boeken (VIP Eden cottage).is er een mogelijkheid nadat er een boeking heeft plaatsgevonden van BungalowS.nl bij centerparcs om daarna contact op te nemen met centerparcs om een upgrade te doen en dan gewoon bij te betalen...

Alvast bedankt voor uw reactie

mvg esther

*

dani

« Reactie #8 Gepost op: 6 november 2009, 20:29:05 »
    Gaat je niet lukken.
    Center parcs heeft als beleid dat men niets wijzigd in de boekingen van bungalows.nl maar dan ook helemaal niets.
    Heb het zelf al een tevergeefs geprobeerd, de laatste keer werd het zelfs al een probleem om handdoekn bij te boeken.
    CP boekt  het per lijst in voor bungalows.nl en later komt men niet meer in de boeking.!!
    Mocht je wat anders willlen dan moet je annuleren maar je bertaald dan 100% annuleringskosten helaas.
    Heel streng dus maar daar is de prijs ook naar.
    « Laatst bewerkt op: 6 november 2009, 20:31:35 door dani »

*

Offline Casper

• **
    • 64
    • +0/-0
    « Reactie #9 Gepost op: 5 februari 2010, 00:38:34 »
    Heb je een auto, dan kan een Mystery-boeking leuk zijn, maar ben je afhankelijk van het openbaar vervoer, dan kan het rampzalig uitpakken.

Een wildwaterbaan is een pré, maar of die op de betreffende parken aanwezig is?

Verder is Centerparcs mij te duur geworden, ik moet rond komen van een Wajong en dan is gokken zonder auto erg link. Kaartjes voor de trein zijn moeilijk te boeken als je te weinig tijd nog hebt en de rit naar en van het park is beperkt, dus ben voor een goedkope midweek vaak 2 reisdagen kwijt.

Ik heb vroeger genoten van Centerparcs, maar ben bang dat ik er nooit meer zal komen, want ik moet het juist van de dikke aanbiedingen hebben, anders is het voor mij onbetaalbaar.
    « Laatst bewerkt op: 5 februari 2010, 01:05:45 door Casper »

*

dani

« Reactie #10 Gepost op: 5 februari 2010, 09:17:32 »
    Nooit meer???
    Dat zou erg jammer zijn...

Wajong is inderdaad geen vetpot maar wie weet hoe de toekomst er nog uitziet, die is toch onvoorspelbaar....
    « Laatst bewerkt op: 5 februari 2010, 09:21:22 door Bayanca »

*

Offline sweet73

• *
    • 9
    • +0/-0
    « Reactie #11 Gepost op: 9 februari 2010, 12:34:47 »
    Kan iemand me melden of je als niet-Nederlander ook een mysterie-boeking kan doen bij bungalows.nl?
    Thx

*

Offline stijnvw

• **
    • 168
    • +1/-0
    « Reactie #12 Gepost op: 9 februari 2010, 15:05:53 »
    Kan iemand me melden of je als niet-Nederlander ook een mysterie-boeking kan doen bij bungalows.nl?
    Thx
    ik denk dat dit wel mogelijk moet zijn. Misschien dat dit enkel telefonisch gereseveerd kan worden. Ik zou er even voor bellen.

*

Offline Casper

• **
    • 64
    • +0/-0
    « Reactie #13 Gepost op: 12 februari 2010, 01:05:25 »
    Nooit meer???
    Dat zou erg jammer zijn...

Wajong is inderdaad geen vetpot maar wie weet hoe de toekomst er nog uitziet, die is toch onvoorspelbaar....

Mijn toekomst is inderdaad onvoorspelbaar, maar mijn kansen in deze maatschappij zijn verder afgenomen dan die al waren.

Deze Mystery boekingen zijn wel leuk voor mij, maar door het openbaar vervoer is het vaak moeilijk er te komen.

Het boeken van een reisarrangement moet minimaal 3 weken van te voren, dat is volgens mij niet haalbaar.

Het lastige van bijvoorbeeld de Eemhof is dat er slechts 1 bus laat naar het park gaat en 1 bus vroeg van het park af, dus daar gaan 2 dagen verloren, want ik kan geen andere weg vinden om er te komen.

Het zou fijn zijn als je weet naar welk park je gaat voor je boekt, anders is voor mij het te veel risico.

Een wildwaterbaan is een pré voor mij, want daar kom ik voor, het huisje maakt mij niets uit en de rest kan ik in het recreatiegebied bij mij om de hoek vinden als ik daar zin in heb.

*

Anita

« Reactie #14 Gepost op: 12 februari 2010, 09:42:52 »
    maar als je een last minute boekt dan ben je toch ook over het algemeen nog redelijk goedkoper uit dan met een normale boeking, en dan kun je een park naar keuze nemen.
    Ik weet niet zeker met hoeveel personen je gaat (je klonk een beetje als dat je alleen zou gaan) maar dan is een twee persoons app. vaak nog redelijk goedkoop.

*

Offline Eveliefje

• **
    • 549
    • +1/-0
    « Reactie #15 Gepost op: 12 februari 2010, 12:22:59 »
    Citaat
    Het lastige van bijvoorbeeld de Eemhof is dat er slechts 1 bus laat naar het park gaat en 1 bus vroeg van het park af, dus daar gaan 2 dagen verloren, want ik kan geen andere weg vinden om er te komen.

Er gaan toch ook taxi's?? trein/regiotaxi weet ik veel...
    Groetjes, Evelien

*

Offline *Tanja*

• **
    • 91
    • +0/-0
    « Reactie #16 Gepost op: 23 februari 2010, 18:20:22 »
    maar als je een last minute boekt dan ben je toch ook over het algemeen nog redelijk goedkoper uit dan met een normale boeking, en dan kun je een park naar keuze nemen.
    Ik weet niet zeker met hoeveel personen je gaat (je klonk een beetje als dat je alleen zou gaan) maar dan is een twee persoons app. vaak nog redelijk goedkoop.

Dat klopt inderdaad, maar weet je wat ik altijd zo'n tegevaller vind? Dan zie je een last minute of andere aanbieding waarvan je denkt: "da's niet te duur.."en dan vul je je gegevens in en dan komt er uiteindelojk toch nog bijna 100 euro bovenop de prijs door de reservering, anuleringsverz., lakens, etc.... Ze zouden dat inclusief moeten maken, dan weet je dat de prijs die geboden wordt ook de prijs is die je betaald, komt wat vriendelijker over.

*

markieanta

« Reactie #17 Gepost op: 24 februari 2010, 08:46:29 »
    Annuleringsverzekering en dergelijke zijn niet verplicht hoor.

*

Offline debster29

• *
    • 9
    • +0/-0
    « Reactie #18 Gepost op: 17 april 2010, 08:41:40 »
    wij hebben al  4 wkn geleden geboekt bij bungalows .nl
    maar ik lees hier dat je dan via mijn center parcs kan kijken dat je hiervan een email krijgt als dit verwerkt is...
    nu is t alweer lange tijd geleden maar heb nog steeds geen email ontvangen over mijn center parcs...want volgende week gaan we al..dus dat vind ik dan vreemd???hoe zit dit nu dan??

*

Offline Yopper

• **
    • 713
    • +3/-0
    « Reactie #19 Gepost op: 17 april 2010, 08:50:21 »
    Je krijgt een mail van Bungalows.nl waar je heen gaat, maar je kunt op Mijn Center Parcs meestal al zien waar je heen gaat. Ga naar de site van Center Parcs en dan naar Mijn Center Parcs. Maak een account aan als je nog niet bekend bent. Als het goed is kun je dan alles zien.
    HH 3x, MD 3x, apr 09 Aelderholt,  okt 09 EH, apr 10 MD,  mei 11 VM, Nov 11  Vennebos, mei 12 MD, okt 12 PZ, dec 12 PZ, mei 13 HH, dec 13 KV, mei 14 PZ, mei 15 MD, aug 15 EP

*

Offline Olger

• *
    • 5
    • +0/-0
    « Reactie #20 Gepost op: 17 april 2010, 09:58:04 »
    Je krijgt een mail van Bungalows.nl waar je heen gaat, maar je kunt op Mijn Center Parcs meestal al zien waar je heen gaat. Ga naar de site van Center Parcs en dan naar Mijn Center Parcs. Maak een account aan als je nog niet bekend bent. Als het goed is kun je dan alles zien.
    Als je nog geen klant bent, of niet eerder geboekt hebt, kan je geen account aanmaken.
    Je kan stap 2 (verificatie) niet invullen omdat je geen boekingsnummer of klantnummer hebt en niet eerder geboekt hebt bij CP.

Tegen dat probleem loop ik nu dus ook aan.

Ik heb 2 dagen geleden geboekt, en ik ga er (vooralsnog) van uit dat de vriendelijke postbode mij een brief van CP gaat brengen met bevestiging en dan dus ook een klantnummer waarmee ik een account kan openen.

*

Offline debster29

• *
    • 9
    • +0/-0
    « Reactie #21 Gepost op: 17 april 2010, 10:50:12 »
    idd heb namelijk niks van cente rparcs zelf niks ontvangen...
    geen inlogcodes nog en we zijn toch al 4 wkn verder...dat maakt het best vervelend.
    en dan vraag ik me af of het wel goed is gegaan zeg maar.
    maar goed moet ff afw8 tot de brief binnekomt 5 dgn van te voren zowiezo..

*

Offline Yopper

• **
    • 713
    • +3/-0
    « Reactie #22 Gepost op: 17 april 2010, 14:12:25 »
    Wij hadden al een login, vandaar dat ik dat niet wist. Wij hebben 12 maart al geboekt voor 30 april, het geld was 3 dagen later al afgeschreven,  en we hebben ook nog niets gehoord (ook niet op mijn CP), maar dat komt echt wel.  Het is voor ons al de 4e keer en het is altijd nog goed gegaan.
    HH 3x, MD 3x, apr 09 Aelderholt,  okt 09 EH, apr 10 MD,  mei 11 VM, Nov 11  Vennebos, mei 12 MD, okt 12 PZ, dec 12 PZ, mei 13 HH, dec 13 KV, mei 14 PZ, mei 15 MD, aug 15 EP

*

Offline AirtjE

• *
    • 4
    • +0/-0
    « Reactie #23 Gepost op: 27 juli 2010, 09:30:30 »
    Beste luitjes hier,
    Ik heb alles doorgelezen en even gezocht, maar kon het niet vinden. Wellicht dat jullie het weten:

Heb gelezen over Mystery boekingen en klinkt goed! Weet iemand wat er gebeurd als ik 2 of 3 bungalows gelijktijdig in een reservering boek? Volgens Bungalows.nl zal dit altijd op hetzelfde park zijn, maar zouden de huisjes dan naast elkaar staan, of van elkaar verwijderd zijn?

Wat zijn uiteindelijk de totale kosten die er bij komen per... reservering of persoon? Want volgens mij is het genoemde/getoonde bedrag bij Bungalows.nl niet het totaalbedrag...

Alvast bedankt!

*

markieanta

« Reactie #24 Gepost op: 27 juli 2010, 10:02:30 »
    deze cottages kunnen naast elkaar liggen maar ook ver van elkaar verspreid. Is afhankelijk van wat er al verhuurd is en wat voor cottages het betreft. Hier valt dus geen zinnig woord over te zeggen. Er komen reserveringskosten en toeristenbelasting overheen, belasting per persoon, overigens worden de lakens ook in rekening gebracht.

*

dani

« Reactie #25 Gepost op: 27 juli 2010, 12:27:46 »
    Wanneer je het hele boekingsproces doorloopt op bungalows.nl zie je uiteindelijk het totaalbedrag.
    .

*

Offline Mart

• **
    • 93
    • +0/-0
    « Reactie #26 Gepost op: 28 juli 2010, 23:30:20 »
    De informatie in het bovenste bericht is niet meer actueel:

•In welke parken kan ik terecht komen?
    De parken die meedoen, zijn allen in Nederland gelegen. Het betreft de parken:
    De Huttenheugte, De Eemhof, Port Zélande, Het Meerdal, Het Heijderbos en De Kempervennen.

Dit staat in de reserveringsbevestiging die ik vanavond ontving:

Uw bestemming blijft nog even een verrassing!De parken die meedoen met de actie liggen allen in Nederland: het Heijderbos en het Meerdal in Limburg, de Eemhof in Flevoland, Port Zélande aan de kust, de Kempervennen in Brabant, de Huttenheugte in Drente en en net over de belgische grens de Vossemeren (28 km vanaf Eindhoven) en Erperheide (40 km vanaf Eindhoven).
    Historie: Eemhof (3x), Kempervennen (3x), Meerdal (3x), Park Zandvoort (2x), Heijderbos (2x), Erperheide (1x), Port Zelande (1x), Loohorst (2x), Heilbachsee (3x)

*

Offline Mart

• **
    • 93
    • +0/-0
    « Reactie #27 Gepost op: 1 augustus 2010, 08:41:34 »
    Het is in ieder geval tot eind november want dan gaan wij pas.
    Historie: Eemhof (3x), Kempervennen (3x), Meerdal (3x), Park Zandvoort (2x), Heijderbos (2x), Erperheide (1x), Port Zelande (1x), Loohorst (2x), Heilbachsee (3x)

*

Offline Mart

• **
    • 93
    • +0/-0
    « Reactie #28 Gepost op: 1 augustus 2010, 20:31:17 »
    In de reserveringsbevestiging staat dat het NL of België is (zie een paar berichten terug) dus ik ga er vanuit dat het dan nog geldig is. Als dat niet zo is dan is de communicatie hierover niet zuiver. Verder maakt het ons niet veel uit, we wachten rustig af tot we iets horen. En dat duurt nog laaaannggg..... :(

*

Offline Jeroen

• **
    • 13859
    • +39/-0
    • Geslacht: Man
      • Nog even in aanbouw...
    « Reactie #29 Gepost op: 2 augustus 2010, 13:33:11 »
    Bedankt voor het doorgeven, ik heb het aangepast in de veelgestelde vragen.
    « Laatst bewerkt op: 2 augustus 2010, 14:46:44 door Jeroen »