*

Online Mariëtte

• 1092
  • +0/-0
  • Van harte welkom op het Centerparcsforum!
[CP] Cottages in Lot-et-Garonne
« Gepost op: 10 november 2018, 20:17:58 »
Comfort cottage.

Pilot comfort cottage.
« Laatst bewerkt op: 10 november 2018, 20:44:45 door Mariëtte »

*

Online Mariëtte

• 1092
  • +0/-0
Re: [CP] Cottages in Lot-et-Garonne
« Reactie #1 Gepost op: 10 november 2018, 20:30:12 »
PILOT COMFORT COTTAGE

(32-75 m2.)

NOVEMBER 2018

Bron: enVisite.

*

Offline Tom...

• **
  • 836
  • +2/-0
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 10 november 2018, 21:21:12 »
Van de ene kant vind ik het heel erg mooi en modern.

Van de andere kant heb ik toch mijn bedenkingen: elk nieuw park lijkt een nieuw concept te hebben. Ook de inrichting van deze cottage is volledig "random" en heeft niks met het Center Parcs concept te maken. Wie verzint zo'n über lelijke eettafel stoelen?! En waar is het idee van "buiten komt binnen", zoals CP altijd heeft gehad. Het lijkt alsof bij elk nieuw park de ramen en het zicht naar buiten minder belangrijk wordt. Vergelijk dit eens met de Eden cottages, dan is het echt erg "binnen" allemaal. Vanuit de zithoek, zie je buiten niet eens volgens mij. Bovendien snap ik niet dat ze in nieuwe cottages de slaapkamers zo enorm krap maken, je kunt echt amper langs die bedden lopen.

De kleuren en aankleding vind ik dan wel weer erg fris en mooi, maar hoe lang blijft zoiets modern vraag ik me af? Leuk detail, zo'n "overkapping" boven de bank, dat maakt het gezellig. Het doet allemaal wat rommelig aan, maar ik vond het ook wel mooi, dat de comfort cottage in dit park meer op een premium cottage lijkt, dat is wel positief  :)

Tof dat er al foto's van een pilot cottage zijn, ik ben benieuwd naar de andere types!
-

*

Offline Saturnus

• 446
  • +3/-0
  • Beheerder CP-Forum
    • De mooiste bungalowparken in Europa
« Reactie #3 Gepost op: 10 november 2018, 22:13:13 »
Van de ene kant vind ik het heel erg mooi en modern.

Van de andere kant heb ik toch mijn bedenkingen: elk nieuw park lijkt een nieuw concept te hebben. Ook de inrichting van deze cottage is volledig "random" en heeft niks met het Center Parcs concept te maken. Wie verzint zo'n über lelijke eettafel stoelen?! En waar is het idee van "buiten komt binnen", zoals CP altijd heeft gehad. Het lijkt alsof bij elk nieuw park de ramen en het zicht naar buiten minder belangrijk wordt. Vergelijk dit eens met de Eden cottages, dan is het echt erg "binnen" allemaal. Vanuit de zithoek, zie je buiten niet eens volgens mij. Bovendien snap ik niet dat ze in nieuwe cottages de slaapkamers zo enorm krap maken, je kunt echt amper langs die bedden lopen.

De kleuren en aankleding vind ik dan wel weer erg fris en mooi, maar hoe lang blijft zoiets modern vraag ik me af? Leuk detail, zo'n "overkapping" boven de bank, dat maakt het gezellig. Het doet allemaal wat rommelig aan, maar ik vond het ook wel mooi, dat de comfort cottage in dit park meer op een premium cottage lijkt, dat is wel positief  :)

Tof dat er al foto's van een pilot cottage zijn, ik ben benieuwd naar de andere types!

Hi Tom,

Ik ben het met je eens maar ik heb ook een verklaring, denk ik.

Sommige nieuwe parken worden niet ontwikkeld door CenterParcs maar door andere (externe) partijen. Vanwege de expertise van CP wordt hen toch gevraagd om mee te denken in de exploitatie en deze te verzorgen.

Dit soort parken hebben wél een CenterParcs sausje, maar behoren eigenlijk niet tot de groep.
Eigenlijk net zoals het gaat bij Landal: Zij bezitten nog een aantal parken vanuit het verleden, maar de meeste parken worden geëxploiteerd op verzoek van de investeerders.
De mooiste bungalowparken in Europa

*

Offline Tom...

• **
  • 836
  • +2/-0
« Reactie #4 Gepost op: 11 november 2018, 08:51:21 »
Sommige nieuwe parken worden niet ontwikkeld door CenterParcs maar door andere (externe) partijen. Vanwege de expertise van CP wordt hen toch gevraagd om mee te denken in de exploitatie en deze te verzorgen.

Och, serieus? Dat wist ik niet! Ik dacht dat dit alleen het geval was bij Terhills, omdat dat zo'n bijzonder park is (en ook niet echt volledig CP genoemd gaat worden). Dan heb ik weer wat geleerd.

Wel jammer eigenlijk, zo wordt Center Parcs steeds meer Pierre et Vacances en verdwijnt het concept steeds een beetje meer naar de achtergrond. En ze hadden met de 2 laatste Franse parken, zo'n mooi nieuw concept te pakken.

Dit nieuwe park zal zeker wel mooi worden, ik ben benieuwd naar andere informatie over het park. Het is in ieder geval een leuk nieuw project om te volgen.
-

*

Online Mariëtte

• 1092
  • +0/-0
« Reactie #5 Gepost op: 11 november 2018, 09:17:07 »

Zoals het er nu naar uitziet komen er 2 type cottages: Comfort en VIP.

Foto's van de Pilot VIP cottage ga ik ook nog hier plaatsen.

*

Offline Tom...

• **
  • 836
  • +2/-0
« Reactie #6 Gepost op: 11 november 2018, 10:40:05 »
Serieus?! Dan wordt dit park wel heel wat anders zeg.

Dat verklaart misschien waarom de comfort zo op de premium lijkt.
Hopelijk gewoon met opgemaakte bedden, dat zou mooi zijn.

Bijzonder, dat ze eerst een nieuw, 4e cottagetype introduceren en dan een nieuw park bouwen met maar 2 types.
Niet dat ik het erg vind hoor, het verschil tussen premium en comfort is sowieso erg klein tegenwoordig.
Kiezen tussen Comfort en VIP vind ik meer dan genoeg eigenlijk.
-

*

Offline fred_33jr

• **
  • 470
  • +0/-0
« Reactie #7 Gepost op: 12 november 2018, 16:01:43 »
Ik vind het vooral voor nu mooi, maar hoe ziet dit er in 2025 uit? Nog geen 10 jaar oud en dan echt te tijdsgebonden. Het was, in mijn ogen, echt veel beter geweest als er een duidelijke lijn in de parken zat. Wat Tom al zegt! Dat er meer partijen zijn zal wel, maar het is onder de naam van CP en ik kan me niet voorstellen dat deze geen invloed hebben op uitstraling: Past dit bij ons?

Ik vind het niets met CP van doen hebben.

*

Offline jürgen

• **
  • 335
  • +0/-0
  • 32 jaar center parcs verzamelaar
« Reactie #8 Gepost op: 4 februari 2019, 20:25:20 »
ziet er mooi uit , op zijn frans
binnen 10 jaar is het toch tijd voor renovatie, zal dan reeds nodig zijn

*

Offline B767-300ER

• **
  • 309
  • +0/-0
« Reactie #9 Gepost op: 8 februari 2019, 19:31:12 »
Het is juist de eenheidsworst die Center Parcs in moeilijk weer bracht eind jaren 90.

En lijkt village nature op de Kempervennen en Allgau op de Huttenheugte?

Zelfde bij andere grote bungalow en hotelketens. Je ziet per plek enkele overeenkomsten waardoor je de keten herkent, maar ook enkele verschillen die een plek weer uniek maken.
De overenkomsten zorgen voor het vertrouwde gevoel, de verschillen zorgen voor de keuze van de klant. En dat maakt juist jouw beslissing waarom het ene park je meer ligt dan het andere.

Overal wordt geroepen dat CP moet veranderen willen ze meekomen. Nu gaan ze veranderen, maar dan moet het wel allemaal blijven zoals het was.
Veel van hetzelfde.

I don’t get it.
23x Center Parcs:1x PZ ('99), 2x EH ('86/'19) 4x KV ('87/'02/'03/'19), 4x MD ('88/'97/'02/'03), 4x HB ('87/'04/'05/'18), 3x HH ('87/'90/'18), 2x VM ('08/'18) 1x BH ('07) Tevens: LB (‘88) VB (‘94).
Planning: HB ('19), KV ('19)

*

Offline Reginald40

• **
  • 233
  • +0/-0
  • 1999 tot 2016 medewerker van CP, nu vaste gast CP
« Reactie #10 Gepost op: 8 februari 2019, 20:04:20 »
Als ik zo lees is verandering nooit goed. Center Parcs moet toch met de tijd meegaan, je wilt toch niet oude cottages hebben zoals Het Meerdal of zo? Moderne concept vind ik prima en nieuwe inrichtingen wat er gaat komen vind ik heel geweldig. Pak eens een boek van Center Parcs en je ziet hoe vaak van woonkamer, keuken, slaapkamer en badkamer inrichting is veranderd afgelopen jaren.
1x VB 1x HB 1x PZ 1x KV 4x EH 3x LB 1X BSH 1x LF 1x EF 1x BH

*

Offline Tom...

• **
  • 836
  • +2/-0
« Reactie #11 Gepost op: 9 februari 2019, 16:39:04 »
I don’t get it.

Dat moge duidelijk zijn  ;) Er is namelijk verschil tussen een concept van een keten en de uitwerking daarvan en iets volledig anders doen. Als je in bepaalde cottages het Center Parcs concept totaal niet meer ziet, dan kun je wel een bord "Center Parcs" voor de ingang zetten, maar daar houdt het dan ook bij op.

Ik heb het in de eerste plaats niet over inrichting van de cottage, maar de bouw: het zitgedeelte is heel erg inpandig, terwijl het concept van CP net is, dat je vanuit het leefgedeelte van je cottage, de natuur buiten ziet. Dat is een van de redenen, dat bijvoorbeeld de meeste oud-Gran Dorado huisjes nu ook best binnen het CP concept vallen. Deze cottages zien erg "random" uit, dat had ook door bijvoorbeeld Landal gebouwd kunnen worden, geen mens ziet het verschil. En dat vind ik jammer, naar mijn mening wordt hier geen rekening gehouden met de basis van Center Parcs, hoe mooi de huisjes straks ook zijn...
-

*

Offline Reginald40

• **
  • 233
  • +0/-0
  • 1999 tot 2016 medewerker van CP, nu vaste gast CP
« Reactie #12 Gepost op: 9 februari 2019, 16:45:28 »
Dat moge duidelijk zijn  ;) Er is namelijk verschil tussen een concept van een keten en de uitwerking daarvan en iets volledig anders doen. Als je in bepaalde cottages het Center Parcs concept totaal niet meer ziet, dan kun je wel een bord "Center Parcs" voor de ingang zetten, maar daar houdt het dan ook bij op.

Ik heb het in de eerste plaats niet over inrichting van de cottage, maar de bouw: het zitgedeelte is heel erg inpandig, terwijl het concept van CP net is, dat je vanuit het leefgedeelte van je cottage, de natuur buiten ziet. Dat is een van de redenen, dat bijvoorbeeld de meeste oud-Gran Dorado huisjes nu ook best binnen het CP concept vallen. Deze cottages zien erg "random" uit, dat had ook door bijvoorbeeld Landal gebouwd kunnen worden, geen mens ziet het verschil. En dat vind ik jammer, naar mijn mening wordt hier geen rekening gehouden met de basis van Center Parcs, hoe mooi de huisjes straks ook zijn...

Hou ook er rekening mee dat concept van Center Parcs met de jaren kunnen veranderen. Voor de ene bevalt nieuwe concept niet en de andere weer wel.
1x VB 1x HB 1x PZ 1x KV 4x EH 3x LB 1X BSH 1x LF 1x EF 1x BH

*

Offline Tom...

• **
  • 836
  • +2/-0
« Reactie #13 Gepost op: 9 februari 2019, 18:16:39 »
Hou ook er rekening mee dat concept van Center Parcs met de jaren kunnen veranderen.

Nee hoor, een concept van een bedrijf verandert niet zomaar. Wel de uitwerking daarvan, zoals bijvoorbeeld de uitstraling van de Market Domes. Het concept is dan "winkelen en eten/ drinken in een groene of jungle achtige omgeving". De uitvoering in de jaren '90 was: een dak eroverheen, witte tegels en planten in bakken. Rond de millennium wisseling, werd dit zoals de MD's van bijvoorbeeld HH/ KV/ MD nu zijn: veel hout, natuursteen op de vloer en veel jungle achtige aankleding. Daarna kwamen de nieuwe parken, zoals LTF en BaD, met weer een nieuwe uitvoering van het concept. Nu zien we de MD's, zoals op Limburgse Peel en Port Zélande: het moet allemaal wat goedkoper, maar ziet nog steeds prima uit en past nog altijd binnen het concept.

Kijk naar de cottages op LTF of BaD, dat zijn gewoon nieuwe invullingen van het oude concept. Of de Eden cottages, dat is "oude stijl, nieuwe tijd", maar volledig Center Parcs stijl.

De cottages en faciliteiten op bijvoorbeeld Le Lac d'Ailette zijn ook een concept-breuk als je het mij vraagt, maar dat komt omdat dit park eigenlijk gewoon een Pierre et Vacances park had moeten worden en ze daar uiteindelijk toch maar CP van hebben gemaakt. Toen wist PV nog niet zo goed, wat men aan moest met "het CP concept".

Maar ach, ik dwaal af  ;)
Misschien valt het straks allemaal reuze mee, want de tekeningen van de buitenkant, zien er wél echt CP uit vind ik, dus ik ben erg benieuwd wat ze er van maken!
-