Center Parcs en Albron zien belang in van afstemmen horeca op kinderen

Jungle Kitchen

Afgelopen najaar is zonder al te veel promotie de Jungle Kitchen geïntroduceerd op Het Heijderbos. Pas met de recent uitgegeven brochure wordt het concept aangekondigd bij het grote publiek, hoewel niet echt duidelijk wordt of het inmiddels op nog meer parken is te vinden.

De Jungle Kitchen is geen nieuw horecadeel, maar blijkt een speciaal gecreëerd loyaliteitsprogramma te zijn, dat bedoeld is om van het eten en drinken een beleving voor kinderen te maken. Na de in 2010 gestarte samenwerking tussen Center Parcs en Albron zijn de restaurantformules op de schop gegaan, met name in pilotpark Het Heijderbos. Dat de vernieuwingen uiteindelijk niet op alle parken zijn doorgevoerd, wordt nu verklaard door diverse organisaties. De formules waren wel vernieuwend en eigentijds, maar misten een klik met de jongere gasten. De restaurantbezoeken liepen terug en Albron leed voor het eerst in haar bestaan verlies, omdat het simpelweg niet rendeerde. Men kwam tot de conclusie dat de kinderen het meest essentieel zijn in de beslissing waar en wat te eten en dat men daardoor de koers meer moest aanscherpen en richten op deze kinderen. De vernieuwde restaurants voldeden niet genoeg daaraan.

De belangrijkste verandering die is doorgevoerd, is dus de Jungle Kitchen. Deze wordt op diverse vlakken ingezet. Het draait om een vrolijk gekleurd bos met voedsel en fantasiefiguren, de zogeheten Jungles.

Jungles

Naast placemats, knutselacties, een kindermenukaart en een kidsbox zijn er ook verzamelexemplaren van deze figuurtjes uitgebracht. De speeltjes worden bij het eten en drinken cadeau gegeven.

Buiten de Jungle Kitchen zijn op Het Heijderbos ook een speelhuis met glijbaan en een theatertje toegevoegd aan de restaurants. Bij het theatertje kunnen kinderen voor of na het eten filmpjes kijken.

Kijk voor meer informatie en ontwikkelingen op ons forum!

Ontwerp beeldmateriaal: De Reclamefabriek van Roorda en BrandMedia Productions

3 comments on “Center Parcs en Albron zien belang in van afstemmen horeca op kinderen

  1. het heeft ons als trouwe bezoeker van center-parcs(al 25 jr.)verrast dat de albron formule zo anders is als eerst bij de restaurants het drinken is gratis en dat doen kinderen graag en veel een gouden greep van albron,want dan eten ze niet zo veel en spelen doen ze ook graag vaak willen ze niet eens eten zo leuk vinden ze het als ze ook nog naar films kunnen kijken.
    wij zijn net terug van een lang weekend heyderbos en gaan over 14 dagen weer een week naar de kempervennen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *