Auteur Topic: [Aqua Mundo] Openingstijden  (gelezen 49276 keer)

Offline kaatje

• Market Dome
Re: [Aqua Mundo] Openingstijden
« Reactie #60 Gepost op: 12 september 2006, 12:25:52 »
Ik snap je stelling ook niet goed jbroeders? Het gaat erom om de openingstijden te maken zoals ze "vroeger"altijd waren tot 22:00 uur en niet zomaar overal uren voorplakken, daar gaat dit topic niet over!

Het blijft zo dat het met de lichtjes aan veel leuker is, om 21:00 uur in de zomer is het nog niet schemerig, dus dan heb je niet zo'n leuke sfeer zoals om 22:00 uur als het al wel wat schemerig is, dat heb je 's ochtends om 10:00 uur ook niet als je als een van de eerste gaat zwemmen.

En ook dat de wat oudere kinderen graag nog 's avonds gaan zwemmen. Ik bedoel dan kids in de leeftijd 11 - 14/15 jaar, daar die nog niet alleen, neem ik aan tenminste, in de disco mogen rondhangen van pa en ma en net iets te oud zijn om een hele avond met pa en ma op een terras rond te hangen, wat is er dan leuker dan te mogen zwemmen tot 22:00 uur en je dan bij je pa en ma te voegen in de market dome. Dan kunnen ze wel langer alleen zwemmen, dan als ze maar kunnen zwemmen tot 21:00 uur, plus dat ikzelf het nogsteeds in de schemering leuker vindt dan vroeg in de ochtend, dan doe ik liever andere dingen op het park!

Offline Jbroeders

• Beheerder
  • Market Dome
  • Geslacht: Man
  • Hoho baas, niet zo jagen
    • www.centerparcsforum.nl
« Reactie #61 Gepost op: 12 september 2006, 13:04:28 »
Het gaat om het idee dat er zoveel mensen en zoveel wensen zijn. Jij wil niet sochtends zwemmen, een ander wellicht wel. Moeten die dan ook maar allemaal naar CP gaan melden zodat zij dat daar patsboem in kunnen voeren? Lijkt mij niet in ieder geval. Net als dat iemand tot 22.00 uur wil zwemmen zullen er ook mensen zijn die om 20.00 uur gaan eten en tot 22.30 uur zouden willen zwemmen.

De drukte voor wat betreft Heijderbos kan ik trouwens weerleggen, er waren nog geen 20 mensen in het bad na 20.30 uur. Toen het uiteindelijk 22.00 uur werd kwam je er maar met 5 man uit.
Omdat de dag veel leuker is als je hem start met een lach!

Offline kaatje

• Market Dome
« Reactie #62 Gepost op: 12 september 2006, 14:29:52 »
Ik vindt toch ook niet dat ze het patsboem hadden moeten invoeren, gewoon terugdraaien zoals het vroeger is, het is toch geen ingrijpende wijziging, alleen zoals het eerst altijd was, is voor de vaste CP gangers toch niets vreemds of raars ofzo! zij weten niet beter!

Wat betreft die drukte, ik werk niet bij CP en dus ook niet in het zwembad van het HB, dus dat kan ik niet oordelen, maar is dat je visie in het algemeen gezien, een gemiddelde zeg maar, want ik kan me voorstellen dat er ook drukkere periodes zijn!

Wat ik me wel afvraag, wie heeft dat de bezetting 's avonds niet heel erg groot was in het zwembad, eigenlijk gemeld aan de hoge heren in pakken, de directie dus, ik kan me niet voorstellen dat die zelf komen kijken hoe het gaat op de afzonderlijke parken.... wie oh wie is de schuldige???? ;)

Offline Jbroeders

• Beheerder
  • Market Dome
« Reactie #63 Gepost op: 12 september 2006, 14:35:04 »
Dat meten ze met dat barcode/magneetstripkaartje. Ik werk niet op HB, maar ben er wel in de vakantieperiode geweest tijdens carnaval en zodoende kan ik het omschrijven, dat is hoogseizoen voor HB. Je hebt op die 20 mensen net zoveel personeel nodig als op 500 mensen, en dan is het dus relatief duur. Ze doen iets niet zomaar hoor.

Offline cp-freak

• Market Dome
    • TV-Visie - voor méér tv!
« Reactie #64 Gepost op: 12 september 2006, 21:26:11 »
Ik denk dat Marcels reactie nog de beste reactie vind tot nog toe. Ik volg hem helemaal. De ene gaat graag vroeg zwemmen (ik dus), een andere laat. Ooit al eens er over nagedacht dat personeel geld kost? Ze gaan voor die 20 man/vrouw niet een ganse ploeg betalen. Maar aangezien ze toch een volledig team moeten inzetten, schaffen ze gewoon het laatste uurtje af. Ik snap hun wel. Ik ben ooit ook eens (verschillende keren zelfs) gaan zwemmen rond 21 uur, ín hoogseizoen, en er was heel weinig volk. Nog zelfs geen 20 man/vrouw denk ik.
Trouwens: zwemmen na een stevige maaltijd is niet echt gezond ;) en kan soms heel vervelend zijn (denk maar aan die zuuroprispingen ;) ;) )

Misschien nog een tip voor wie graag in de schemerdonker zwemt. Nu (halfweg september) gaat de zon al onder rond 20 uur. Ideaal dus om met de lichtjes te zwemmen. Echter nog gezelliger is in het donker zwemmen. Daar is nog heel wat gelegenheid toe. Zo denken we maar aan de kerst-, herfst en krokusvakantie. Enkel in Juni-juli-augustus kun je helaas niet meer in de schemerdonker zwemmen...

Marcel

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: 13 september 2006, 05:27:25 »
Wat ik met mijn stelling heb gepoogd aan te geven is inderdaad: zoveel mensen, zoveel wensen. Net zoals er mensen zijn die graag tot 22 uur willen zwemmen, is er ook een grote groep die graag al om 7 uur 's morgens zouden willen zwemmen, en als je met ál die wensen rekening zou moeten houden, dan krijg je (gechargeerd gezegd natuurlijk, ik moet jullie toch een beetje prikkelen ;D) de situatie die ik beschreef van om 5 uur 's morgens open gaan en om 3 uur 's nachts sluiten.

De cruciale vraag in deze discussie is: waar leg je als organisatie de grens tussen gastenbeleving en omzetcijfers/werkurenplanning? JBroeders had namelijk gelijk: zo héél erg veel extra drukte levert dat uurtje vroeger en/of later namelijk over het algemeen écht niet op, het is niet voor niks dat ze het eraf hebben gehaald! Daarbij: wat veel mensen zich niet realiseren is wat er vóór openingstijd en ná sluitingstijd nog allemaal moet gebeuren in een zwembad!  Dat ondervang je niet door de werkdiensten op te splitsen in twee ploegen (overigens wordt in de meeste zwembaden al lang en breed met 'ploegendiensten' gewerkt).

Om een voorbeeld te geven: in het zwembad waar ik jarenlang heb gewerkt, begon de eerste dienst 's morgens om 8 uur, terwijl het zwembad pas om 10 uur open ging; het bad was meestal om 21 uur dicht en dan had je met twee, en soms drie personen (bij grote drukte) nog tot 22 uur werk, en het was dan echt dóórpezen om om 22 uur klaar te zijn.

Ik bedoel maar: je moet als organisatie zoals al gezegd een afweging maken tussen gastenbeleving en wat reëel is qua kosten-/batenanalyse voor wat betreft omzet en personeel.

Daarnaast, en dat werd hier al eerder gezegd: het is gewoon niet mogelijk om het iederéén naar de zin te maken, wensen blijven er altijd.

Dat was wat ik bedoelde aan te geven met mijn vorige bericht in dit topic, en daarmee is dan mijns inziens ook meteen de vraag beantwoord of dat bericht iets toevoegde aan de discussie hier (antwoord: ja), c.q. de stelling dat het bericht niet echt iets toevoegde aan de discussie weerlegd.

Trouwens Kaat: ik had er geen hekel aan om badmeester te zijn hoor ;). Entertainen is alleen nóg leuker ;D.
« Laatst bewerkt op: 13 september 2006, 05:45:23 door Marcel »

Offline marie

• Market Dome
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #66 Gepost op: 13 september 2006, 11:14:51 »
ik kreeg net een mailtje terug van cp met de standaard opmerking het is vervelend voor u maar dat laatste uurtje werd niet veel gebruik van gemaakt stja ik weet toch zeker dat het toen ik er altijd was toch redelijk gebruik van gemaakt werd net zoveel als nu het laatste uurtje lag dat dan aan mij  :-\ en marcel het is niet zo dat wij rare of heel vreemde afwijkende dingen vragen wij vragen gewoon de oude voorziening terug en als je dat werk doet weet je toch dat je voor en na de openingstijden nog moet werken dat zou cp nu dus wat personeel betreft 1 uur per man schelen ,nou daar zullen ze ook echt niet falliet op gaan hoor maar even vraagje waar doe je persies de entertaining en wat doe je presies?
mij dochter van 14 vind het nl geweldig en vraagt zich af wat voor opleiding en nivo daar voor nodig is

Offline kaatje

• Market Dome
« Reactie #67 Gepost op: 13 september 2006, 15:40:00 »
He Marie, beetje oftopic he, open een nieuw topic, is misschien wel leuk voor nog meer mensen om te weten waar wie welk werkt in het entertainment team. Misschien dat er nog meer mensen willen weten welk niveau je ervoor moet hebben.

Offline Jbroeders

• Beheerder
  • Market Dome
« Reactie #68 Gepost op: 13 september 2006, 18:29:20 »
Zullen we het moderaten overlaten aan de moderators? Dit soort opmerkingen kunnen natuurlijk ook middels een privebericht gedaan worden. Ontopic maar weer.

Offline Jeroen

• Redacteur
  • Market Dome
  • Forumteam
    • Nog even in aanbouw...
« Reactie #69 Gepost op: 24 augustus 2008, 22:14:41 »
Voor het geval het verkeerd is dat ik dit topic omhoog haal, alvast mijn excuses, maar dit leek me toch wel belangrijk om te melden in dit topic.
Waar 2 jaar geleden nog geklaagd werd over de vervroeging van de sluitingstijd van de Aqua Mundo van 22.00 uur naar 21.00 uur, daar kan ik bij vermelden dat de Aqua Mundo op Loohorst (en misschien dus ook wel andere parken?) de afgelopen week nog maar tot 20.00 uur geopend was, elke dag weer. Dit stond ook netjes aangegeven in het foldertje met openingstijden. Toch vind ik dit weer een hele achteruitgang, wie weet waar het de komende 2 jaar naar toe gaat met de sluitingstijd. :D

Offline Clown

• Market Dome
« Reactie #70 Gepost op: 25 augustus 2008, 09:11:47 »
In de tijd van Gran Dorado was de AM op LH ook maar geopend tot 20:00 uur. Dus ik denk dat deze AM altijd al vroeger is gesloten...

Offline GJ75

• Market Dome
« Reactie #71 Gepost op: 25 augustus 2008, 09:50:48 »
Dit voelt een beetje als; met kleine stapjes de dienstverlening van CP verminderen en hopen dat het niemand opvalt!

Ik vind het juist lekker wanneer je later op de avond nog even kunt gaan zwemmen.

Nog een andere irritatie m.b.t. de opneingstijden van de AM; waaarom kan deze 's ochtends niet een ururtje of half uurtje eerder open. Zeker voor mensen met kleine kinderen zou dat fijn zijn. Mijn zoontje is altijd op zijn laatst om 7.00 wakker en dan duurt het erg laaaaaaaaang voordat het 10.00 is....

Nu weet ik dat er baby en kinderzwemmen is op sommige ochtenden, maar ik ozu het gewoon prettig vinden om 'gewoon' te gaan zwemmen om 9.00 of 9.30.

Offline marloes

• Market Dome
« Reactie #72 Gepost op: 25 augustus 2008, 14:14:58 »
Ik vind 10:00 ook vrij laat. Met mijn dochter is het ook altijd wachten wachten wachten totdat het zwembad éindelijk open is (tenminste, zo voelt het he ;) ).

En 20:00 dicht zou ik ook nogal vroeg vinden. Dan heeft het helemaal geen zin meer om na het eten nog even te gaan zwemmen, en dat is juist een lekkere afsluiter van de dag.

Het kan nog altijd erger hoor. In Italie ging het zwembad op de camping tussen 13:00 en 15:00 dicht ;).

Offline marie

• Market Dome
« Reactie #73 Gepost op: 25 augustus 2008, 14:54:41 »
Ik sta nog steeds achter hetgeen ik toen al aangaf,nl dat ik het nod steeds zonde vind dat het om 21.00 uur (en nu zelfs 20.00 uur) dicht gaat.
De kids zijn intussen 16 en 15 maar vinden het nog steeds te gek om sávonds te gaan zwemmen en daarna lekker bij ons op het terras te komen zitten,nog even en het opent om12 .00 uur en sluit om 18.00 uur.
Dan komen namelijk de meeste gasten ::)

Offline Jbroeders

• Beheerder
  • Market Dome
« Reactie #74 Gepost op: 25 augustus 2008, 15:12:37 »
Hier zie je dus al waar het misgaat. Ieder maakt zijn eigen keuzes. De kleine kinderen om 9 uur al, de oudere willen tot 22.00 uur zwemmen. Er zit geen maat meer in. Persoonlijk heb ik nooit de drang gehad na 20.00 uur nog te willen zwemmen.

Offline GJ75

• Market Dome
« Reactie #75 Gepost op: 25 augustus 2008, 15:21:03 »
Waar het echt misgaat; de steeds kortere openingstijden van (sommige) AM's!
Het aantal uren dat ze open zijn wordt in ieder geval steeds korter. Het was anders geweest wanneer ze hadden gezegd; oke we gaan nu wel om 20.00 dicht, maar we openen wel een uur vroeger (of vice versa), want dan kunnen de jonge kinderen (of de jongeren) eerder (later) gaan zwemmen. Dan had er nog een zekere gedachte achter gezeten. Nu is het echter een pure geldkwestie.

Sluipenderwijs is CP aan het bezuiniging met dit soort maatregelen. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor de steeds minder gunstige Friends-voordelen.

Dit terwijl de prijzen van cottages/eten/etc niet echt dalen......

« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2008, 15:24:43 door TommieG »

Offline colake

• Market Dome
« Reactie #76 Gepost op: 25 augustus 2008, 16:35:40 »
De Aqua mundo van Lac d'Ailette is net op zijn mooiste als het donker is.
We zijn er bij ons verblijf dan ook regelmatig 's avonds gaan zwemmen.
Dat was begin oktober dus gelukkig vrij snel donker.

Bij ons verblijf in Hochsauerland hebben we slechts 1 keer een beetje kunnen genieten van de sfeerverlichting.
Dat was in juni en dan is het natuurlijk langer licht.

Natuurlijk is het niet echt realistisch om te verwachten dat Center parcs de Aqua mundo gaat open houden voor 3 mensen terwijl er bv. 6 reders of ander personneel nodig is.  Misschien moet men die openingsuren wat meer laten afhangen van de bezettingsgraad van het park.

Offline Smedts

• Market Dome
  • ex-Medewerker Retail Park Loohorst / Meerdal
« Reactie #77 Gepost op: 25 augustus 2008, 16:39:41 »
Om nog even te reageren op de openingstijden van LH...
Dit is al sinds dat alle tijden zijn veranderd... LH was altijd tot 21u open, is nu 20u geworden, op hetzelfde moment van dat de 22u parken zijn veranderd naar 21u :)
sta positief in het leven, en haal eruit wat erin zit!!

Offline Jeroen

• Redacteur
  • Market Dome
  • Forumteam
    • Nog even in aanbouw...
« Reactie #78 Gepost op: 25 augustus 2008, 18:27:18 »
De Aqua mundo van Lac d'Ailette is net op zijn mooiste als het donker is.

Dat was grotendeels ook de reden van mijn ergernis wat betreft de nieuwe sluitingstijd. Het heeft bij mij niks te maken met wel of niet willen zwemmen voor of na etenstijd of dat ik 's avonds ineens pas zin heb om te zwemmen o.i.d., maar vooral vanwege de belichting van het gebouw en de baden als het donker is, dat maakt de Aqua Mundo nog een stuk mooier, voor mijn gevoel nog wel het mooist in vergelijking met overdag. Maar wanneer een zwembad sluit om 20.00 uur in de zomervakantie, zie je daar niet veel van. :P

Offline rvwezel

• Market Dome
« Reactie #79 Gepost op: 25 augustus 2008, 18:33:41 »
Ach eigelijk mogen we nog van geluk spreken. toen ik 9 jaar geleden naar Sunparks ging, besloten zij het zwembad maar om half 8 te sluiten. Dat vond ik toen helemaal niet prettig.

Een mooie oplossing zou ik vinden om het zwembad bijv. 2 dagen in de week tot 22.00 uur openhouden. En het zelfde smorgens: 2 dagen het bad om 8.00 uur openen. Dan heb je ook niet veel meer personeelskosten en de bezettingsgraad van het bad is op die twee avonden/ ochtenden hoger dan als het elke avond/ochtend geopend is.

Offline Jeroen

• Redacteur
  • Market Dome
  • Forumteam
    • Nog even in aanbouw...
« Reactie #80 Gepost op: 25 augustus 2008, 18:43:52 »
Die langere openstelling 's avonds zou een mooie oplossing zijn voor op de aankomstdagen, omdat op die dagen meestal wel veel mensen gaan zwemmen.

EdB

• Gast
« Reactie #81 Gepost op: 26 augustus 2008, 16:33:36 »
Het punt is, dat áls het zwembad langer openblijft, het meestal súper rustig is! Dus dan is het niet lonend om langer open te blijven, dan kost het juist weer teveel. De mensen die blijkbaar willen dat het later sluit, komen dan juist net niet zwemmen ..

Idem met de openingstijden. Toegegeven, in de zomer zou het lonend zijn om eerder open te gaan / later te sluiten, maar buiten de zomer (ook in de weekenden) zie je praktisch niemand om 10u.

Offline Avanaart

• Market Dome
  • Bad times at home, good times at Center Parcs!!
« Reactie #82 Gepost op: 28 augustus 2008, 11:02:49 »
Waarom maakt CP er niet gewoon 09:30u- 21:30u van, en op de ''mindere'' parken 10:00u- 20:30u.

Zo simpel..
Bolletjeslantaarnpalen moeten blijven!!

Offline Jbroeders

• Beheerder
  • Market Dome
« Reactie #83 Gepost op: 28 augustus 2008, 12:50:45 »
Een uur langer mensen betalen ;)

Offline Jeroen

• Redacteur
  • Market Dome
  • Forumteam
    • Nog even in aanbouw...
« Reactie #84 Gepost op: 28 augustus 2008, 12:55:58 »
Maar ook een uur langer inkomsten bij het Aqua Café :), je ziet 's avonds in de Market Dome ook meer mensen een drankje nemen dan overdag (behalve gezinnen met jonge kinderen natuurlijk).

Offline Sprinter

• Market Dome
« Reactie #85 Gepost op: 28 augustus 2008, 13:46:49 »
Wat is eigenlijk het laatste moment waarop men nog nieuwe bezoekers toelaat tot het zwembad? Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat men -wanneer het zwembad geopend is tot 20.00 u- de toegang voor nieuwe mensen sluit als het al 19.30 u is.
ˮFaith is empty space but if you fill it up with hope it`s your way back home.ˮ

EdB

• Gast
« Reactie #86 Gepost op: 29 augustus 2008, 10:42:15 »
Je kan als het zwembad tot 21.00u geopend is, gewoon erin tot 21.00u. Althans ... Op Port Zélande is dit zo. Helaas moet je dan wel de mensen teleurstellen dat als ze om 21.00u in zwemkleding boven komen, dat ze dan meteen weer moeten omkleden omdat het zwembad écht dichtgaat ..
Deuren gaan namelijk niet eerder van 21.00u dicht, want de mensen moeten er ook nog uitkunnen. Heb je niet in de gaten dat het zwembad dichtgaat, kan je wel eens in je swimsuit staan terwijl je toch niet meer het water in mag. De poortjes die gaan trouwens ook gewoon nog open ...

Offline hans26

• Parc Plaza
« Reactie #87 Gepost op: 26 juli 2009, 23:57:24 »
hallo

we wilden een midweekje centerparcs boeken ( vossemeren of heijderbos heeft de voorkeur) in het najaar, te weten in november.

nu zien we echter bij reserveren nergens een optie staan dat je na oktober hier ook nog terecht kunt (terwijl Heijderbos een binnenbad heeft).

weet iemand of het mogelijk is na oktober nog terecht te kunnen in Aquamundo baden?  
of hebben ze voor het najaar andere vervangende optie's met andere faciliteiten ipv Aquamundo.

wie iets weet hierover, .....we horen het graag.

gr Hans en Bianca
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2010, 16:37:46 door Jeroen »

Offline Belg

• Market Dome
« Reactie #88 Gepost op: 27 juli 2009, 08:32:25 »
Alles is altijd het hele jaar open hoor.
« Laatst bewerkt op: 27 juli 2009, 09:13:02 door -Martijn- »
De groeten uit Belgie

Offline hans26

• Parc Plaza
« Reactie #89 Gepost op: 27 juli 2009, 10:01:24 »
waarom kan ik dan niet verder dan oktober voorruit kijken en boeken voor november bij Aquamundo ?

moet ik dan gaan bellen naar CP ofzo?

mvrgr,
hans en bianca