Auteur Topic: [Ervaringen & Vragen] Parc Sandur  (gelezen 46661 keer)

Offline hartonline

• Parc Plaza
Re: [Ervaringen & Vragen] Parc Sandur
« Reactie #150 Gepost op: 31 januari 2012, 20:07:08 »
@sandra
Wat ik mij herinner van die steigers is dat ze aan het eind van de kreek die tussen de "eilanden" waren en dat ze door iedereen gebruikt konden worden, volgens mij waren ze niet bungalow-gebonden.
Volgens mij heb ik nog wel ergens een foto hiervan zal ff kijken en hem dan hier plaatsn.

De steigers zijn allen bungalow gebonden, er zijn geen algemene steigers.
Maar zoals gezegd, en door Sandra ook geconcludeerd, de walkanten lopen geleidelijk af, en vanaf de walkant is het prima vissen.

216 heeft dezelfde ligging als 211, maar iets verder van de "doorgaande weg" af. Net als 217 overigens.
Rustig straatje, tuin op het zuiden en geen over buren, maar een brede groenstrook voor het huis.

Offline armiva

• Market Dome
NK marathon op Parc Sandur
« Reactie #151 Gepost op: 5 februari 2012, 18:36:12 »
Woensdag wordt het NK marathon schaatsen vereden op Parc Sandur.
Edit: topic samengevoegd.
« Laatst bewerkt op: 5 februari 2012, 18:50:13 door Menno. »

Offline Jeroen

• Redacteur
  • Market Dome
  • Geslacht: Man
    • Nog even in aanbouw...
« Reactie #152 Gepost op: 17 februari 2012, 15:31:35 »
Woensdag wordt het NK marathon schaatsen vereden op Parc Sandur.

Foto van de Center Parcs-website:

« Laatst bewerkt op: 17 februari 2012, 15:50:02 door Jeroen »

Offline sandra72

• Market Dome
« Reactie #153 Gepost op: 22 februari 2012, 14:15:41 »
iemand toevallig een foto van bungalow 216 of 217 of van die rij bungalows. Oja en hebben alle 8 persoons bungalows 2 toiletten?

Offline dutchie52

• Market Dome
« Reactie #154 Gepost op: 22 februari 2012, 20:42:04 »
@sandra72, de SR379 en de SR381 hebben zowel boven als beneden een toilet, de SR380 alleen een toilet beneden. Heb helaas van die rij bungalows geen foto's.
Centerparcs verslaafd dat ben je nogal gauw........... of niet soms?
Loohorst aka Limburgse Peel Sept 2007 - apr 2009 - apr 2012 Heijderbos apr 2008 - Huttenheugte sept 2009 - Parc Sandur apr 2010 - Kempervennen mei 2011 - Eemhof  sept 2011

Offline sandra72

• Market Dome
« Reactie #155 Gepost op: 23 februari 2012, 09:26:47 »
@dutchie52 en type SR381 mogen daar gewoon in elke bungalow een hond of verschilt dat?

Offline dutchie52

• Market Dome
« Reactie #156 Gepost op: 23 februari 2012, 17:57:52 »
@sandra72
Dat van de huisdieren daar kan ik je geen passend antwoord op geven, want er zijn bungalows bij van partikulieren die via CP verhuurd worden, en sommige van deze daar mogen geen huisdieren in.
Loohorst aka Limburgse Peel Sept 2007 - apr 2009 - apr 2012 Heijderbos apr 2008 - Huttenheugte sept 2009 - Parc Sandur apr 2010 - Kempervennen mei 2011 - Eemhof  sept 2011

Offline sandra72

• Market Dome
« Reactie #157 Gepost op: 25 februari 2012, 10:57:27 »
toch weer een vraagje van mijn kant. heb contact gehad met centerparcs en het klopt dat niet overal een huisdier in mag. nu heb ik een aantal opties gehad en vroeg mij af of daar een foto van is hoe ze liggen aan het water.
243
286 en 287 deze liggen aan de zijkant (kopsekant) en wil dus graag weten hoe dit water afloopt.

bedankt.

Offline dutchie52

• Market Dome
« Reactie #158 Gepost op: 25 februari 2012, 12:02:39 »
@sandra72
Wat ligging betreft qua uitzicht heb je het meeste aan de 286 volgens mij, vrij rechtuit een kijkje over het water.
Heb hier geen fotos van maar wel van hoe het afloopt naar het water

Dit was achter onze bungalow toen wij daar waren.

Offline sandra72

• Market Dome
« Reactie #159 Gepost op: 25 februari 2012, 12:53:23 »
@dutchie52 mag ik vragen welk nummer dat was. kan ik even kijken op het plattengrond.

Offline dutchie52

• Market Dome
« Reactie #160 Gepost op: 25 februari 2012, 14:22:44 »
Ja hoor mag altijd ... het was 435 dus op het achterste eiland, leuk stukje lopen elke dag
Alvast een tip: loop langs het rijtje 225,226 227 dan kun je langs het speeltuintje over 2 bruggetjes naar de MD en het zwembad via de achteringang, scheelt een heel stuk lopen  ;D
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2012, 14:24:21 door dutchie52 »

Offline jeroom

• Market Dome
    • Mijn mooie plekje op aarde
« Reactie #161 Gepost op: 28 februari 2012, 19:36:31 »
Is er qua entertainment nog iets te beleven (savonds dan)

Offline dutchie52

• Market Dome
« Reactie #162 Gepost op: 28 februari 2012, 21:40:50 »
qua entertainment heb je 1x per week live music
voor de rest - bingoavond
                    - quizavond
                    - Hollandse avond
en elke dag kidsdisco

Offline sunwebpark

• Market Dome
Exclusief concert 10cc unplugged op Parc Sandur
« Reactie #163 Gepost op: 10 april 2012, 19:31:42 »
Exclusief concert 10cc in Parc Centrum Sandur

Op vrijdag 8 juni, een dag voor het Retropop festival in Emmen, vindt er in het Parc Centrum Sandur in Emmen een uniek unplugged concert van 10cc plaats. Het besloten concert, van een uur, is alleen toegankelijk voor gasten van Center Parcs Sandur, Van der Valk Hotel Emmen en de Retropop Camping die tevens in het bezit zijn van een toegangsbewijs voor het festival Retropop een dag later. 10cc staat zaterdag 9 juni ook op Retropop.

10cc, de band van oprichter Graham Gouldman is bij het grote publiek vooral bekend om hun megahits ‘Dreadlock Holiday’ en ‘I’m Not In Love’. Maar ook nummers als ‘The Things We Do For Love’, ‘Donna’, ‘Rubber Bullets’ en ‘The Wall Street Shuffle’ zijn regelrechte 70’s klassiekers. Gouldman wordt gezien als een van de beste Engelse liedjescomponisten uit de vorige eeuw.

10cc (unplugged) op vrijdag 8 juni in Parc Centrum Sandur in Emmen mag u als 10cc fan natuurlijk niet missen.

U boekt uw verblijf, in combinatie met de benodigde retropop toegangsbewijzen op: http://www.centerparcs.nl/NL/NL/aanbieding/retropop-aanbod

Offline Whimpie

• Parc Plaza
« Reactie #164 Gepost op: 9 mei 2012, 18:01:20 »
Is dit park ook een beetje gericht op jongeren tussen de 16 en 18 jaar ?
Komen er meer mensen van die leeftijd daar? Want wij gaan met een groep van 5, maar hebben dan niet veel zin om daar als enige jongeren te zijn. 

En hoe is het uitgaansleven in Emmen ?   

Offline Menno.

• Moderator
  • Market Dome
  • Het logo uit de goede oude tijd!
« Reactie #165 Gepost op: 9 mei 2012, 19:23:39 »
Volgens mij is er voor ''jeugd'' niet veel te doen op het park zelf. Dit is meer een park voor jonge gezinnen, die niet veel om een echt AM geven dan!
VM'03 - EP'04/'08/'11/'12/'12/'13/'13/'14 - VB'05 - KV'06/'08/'14 - LB'07/'13 - HB'08/'09 - HH'10/'13 - EH'11/'11/'12/'14 - MD'11 - LTF'13

Offline sunwebpark

• Market Dome
« Reactie #166 Gepost op: 9 mei 2012, 22:00:08 »
Volgens mij is er voor ''jeugd'' niet veel te doen op het park zelf. Dit is meer een park voor jonge gezinnen, die niet veel om een echt AM geven dan!

PaintBall, GPS tochten, boogschieten, klimwand,....

Offline vlaasje

• Parc Plaza
« Reactie #167 Gepost op: 12 juni 2012, 08:00:12 »
Nog 6 dagen en dan gaan we.
huisje 240. Ben benieuwd want op de kaart staat dat een huisje ernaast nog in aanbouw is. hopelijk ondervinden we hier niet teveel last van Iemand die dit weet hoe de huisjes daar momenteel staan met verbouwingen?

We hadden eerst een ander huisje want het zijn maar 20 VIP huisjes die verbouwd zijn. let dus op je type nummer. Gelukkig konden we hem tegen een klein prijsje om laten boeken naar een nieuw Vip huisje.

Offline Jeroen

• Redacteur
  • Market Dome
    • Nog even in aanbouw...
« Reactie #168 Gepost op: 16 juni 2012, 19:28:58 »
Leuk dat je in zo'n vernieuwde VIP-cottage verblijft, fijne vakantie alvast! Ik ben zeer benieuwd wat je er straks van vindt. :)

Offline Baarlandbuitengebied

• Market Dome
  • Geslacht: Vrouw
  • Grillig als de natuur in al zijn schoonheid.
« Reactie #169 Gepost op: 26 augustus 2012, 15:52:24 »
Even wat vraagjes over de vernieuwde 4-pers VIP SR 359.
Ik zie er geen plattegrond van staan en als ik naar de foto's kijk dan vraag ik me af of er beneden wel een slaapkamer is.
Of zijn beide slaapkamers boven?
Misschien zijn er meerdere type cottages SR 359?

Offline Nick

• Market Dome
« Reactie #170 Gepost op: 30 augustus 2012, 20:18:57 »
Je kunt er vanuit gaan dat de meeste SR 359 cottages géén slaapkamer op de begane grond hebben.
Er is een klein aantal cottages dat geheel gelijkvloers is.

Offline MJ.be

• Parc Plaza
« Reactie #171 Gepost op: 1 september 2012, 00:33:50 »
Vorig jaar super vakantie gehad op dit park.  Rust, mooie natuur, veel privacy en met in gedachten dat het nog maar net in handen van Centerparcs was en er nog veel zal aan veranderd worden.
Dus dit jaar met veel enthousiasme terug, maar wat een tegenvaller!!!  Er is nog NIETS veranderd (met uitzondering van de 4 persoons VIP, maar daar hebben wij niets aan met 5 personen!).  Vraag me af wat ze met al die zuurverdiende centjes van de vakantiegangers doen  :(

Offline armiva

• Market Dome
« Reactie #172 Gepost op: 8 september 2012, 21:13:38 »
De supermarkt op het park is van 19 sept t/m 3 okt. gesloten ivm verbouwing.
Op 5 minuten rijden in het dorp is er wel een supermarkt.

Offline Blanco

• Market Dome
« Reactie #173 Gepost op: 10 september 2012, 10:39:21 »
Is er ook een kidsclub op dit Park?
Mijn zoontje wil altijd aan alle wannabee activiteiten meedoen namelijk.
3x Heijderbos,2x meerdal,port Zelande,erperheide,4 x kempervennen, Vossemeren.

Offline Menno.

• Moderator
  • Market Dome
  • Het logo uit de goede oude tijd!
« Reactie #174 Gepost op: 10 september 2012, 11:48:02 »
Volgens mij niet!
VM'03 - EP'04/'08/'11/'12/'12/'13/'13/'14 - VB'05 - KV'06/'08/'14 - LB'07/'13 - HB'08/'09 - HH'10/'13 - EH'11/'11/'12/'14 - MD'11 - LTF'13

Offline armiva

• Market Dome
« Reactie #175 Gepost op: 16 september 2012, 16:45:29 »
Er zijn wel activiteiten voor de kinderen, maar geen wannabee.

Offline hartonline

• Parc Plaza
« Reactie #176 Gepost op: 17 september 2012, 22:21:17 »
Momenteel wordt de Plus Markt volledig verbouwd. Een volgende stap in de upgrade van de centrum voorziening op Parc Sandur!

Offline fred_33jr

• Market Dome
« Reactie #177 Gepost op: 15 oktober 2012, 18:10:52 »
Zojuist thuisgekomen van een week Parc Sandur...
Aangezien ik hier maar relatief weinig over dit park vind dus een revieuw!

Aankomst
Bij aankomst zie je direct waarom het park anders is dan alle andere CP-parken, er is nl naast het vakantiepark nog een woonpark. Dit is een woonwijkje van Emmen. De plaza scheidt deze parken van elkaar.

Incheck
Er stond buiten een kraampje met medewerkers die de sleutels uitdeelden, dat ging snel dus op naar de cottage.

Cottage
Wat een prachtige cottage!! Wij hadden een 8-persoons comfort. Maar wel 2 badkamers, volledig uitgerustte keuken met vaatwasser en combi-magnetron. De ruimte van de cottage viel op. Alles was lekker ruim en zag er prima schoongemaakt uit. De banken zaten heerlijk, flat-screen.
De slaapkamers waren ook zeer groot, met gemak konden wij een eigen indeling maken, geen stof onder de bedden!!! De auto kon gewoon voor de deur blijven staan.

Plaza
Een nette plaza, deze bestaat uit een centraal punt onder een koepel, hier bevind dit een Vuurtoren met daar omheen een ronde bar. Aan dit plein liggen 3 lobben met een supermarkt,  restaurants, zwembad etc.
Het ziet er echt niet uit als CP-original maar is het vooral functioneel en wordt dus ook gebruikt door bewoners van het woonpark.
Er is een ruime sportschool en sporthal. De kinderen vermaakten zich uitstekend met een klim- en klautertoestel, ballenbak en glijbaantjes. Dit was zeer netjes ingericht!!
De receptie vind je ook in één van de lobben en daar wordt je keurig geholpen.
Voor de kinderen was er regelmatig iets te doen zoals een bingo en disco. Dit vond plaats in een eigen hoekje op het centrale plein. Lekker overzichtelijk voor ouders.

Park zelf
Het is een zeer rustig park, dat staat bij het park aangegeven. Dat het een rustig park is. Het ligt als een soort schiereiland in een meer. Hier kun je lekker met een bootje varen. Weinig bossages maar veel grasvelden. Het is een zeer schoon en net onderhouden park!
Er loopt 1 centrale weg en aan weerskanten de straatjes met cottages. Deze bieden altijd volop ruimte gezien ze allemaal vrijstaand zijn.

Omgeving
Binnen een kwartier ben je in het centrum van Emmen! Hier is echt vanalles te doen, denk aan lekker shoppen in grote overdekte winkelcentra, dierentuin bezoeken, hunnebedden bekijken.
Maar het ligt ook in de buurt van Coevoorden en Plopsaland.

Eten en drinken
Wij hebben 1x van het buffet genoten, het is wat minder uitgebreid dan de overige parken maar wel goed! Het eten wat heerlijk en dit buffet kost 25 euro pp incl drank (bier, fris, wijn). Ook nog gegeten van de snackbar, deze is goed en meer keuze dan in de original parken.

Zwembad
Zoals bekend echt geen subtropisch zwemparadijs of aquamundo. Het is een klein maar functioneel zwembad dat meer weg heeft van een tropisch gemeentelijk zwembad. Het is ontdaan van alle poespas.

Personeel
Het viel ons allemaal op hoe vriendelijk de medewerkers waren! Dit wil ik toch even extra benadrukken!

Wat nog meer bijzonder was...De cottages hebben een telefoon. Wij werden 2x gebeld door de receptie. De eerste keer was bij aankomst waarbij men vroeg of alles in orde was, problemen etc. De 2e maal had men een aanbieding in het buffetrestaurant, normaal 27.50 nu 25 euro.
Heel grappig en zeer vriendelijk.

Conclussie
Als je denkt voor de originalsfeer te gaan dan kom je echt bedrogen uit! Het lijkt in de verste verte niet op CP-original.
Kun je dat gevoel loslaten en genieten van een prachtig park dan moet je naar Sandur!!
Het is echt een aanrader, rust, vriendelijkheid, prima eten, normale supermarkt, ruime cottage.
Kortom wij komen hier nog zeker een keer terug!!! Het was boven verwachting leuk geweest.

Offline belinda

• Moderator
  • Market Dome
  • ben zo lief als ik er uit zie
« Reactie #178 Gepost op: 15 oktober 2012, 21:06:41 »
Wauw, leuke enthousiaste revieuw! Duidelijk beschreven , bedankt voor het delen.

Offline armiva

• Market Dome
« Reactie #179 Gepost op: 15 oktober 2012, 22:19:16 »
Ik vind het ook een heerlijk park. Rustig en alle bungalows zijn mooi gelegen aan het water, op een paar kinderbungalows na. Het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam. Wij werden de eerste dag ook gebeld of alles naar wens was. Het enige nadeel was dat de bungalow niet rolstoelvriendelijk was, terwijl ik nog gebeld had met CP om dit te vragen. Er werd mij verteld dat de bungalow rolstoelvriendelijk was, men kon gemakkelijk met een rolstoel de bungalow inkomen. Maar er zat best een hoge drempel voor, zodat je niet met de rolstoel naar binnen kon. En als je de deur van de gang naar de woonkamer open deed, stond er gelijk een bank achter de deur. Er was 30cm ruimte om langs te komen. Dus echt niet rolstoelvriendelijk. Wij haddden een 6 pers. bungalow. Ik zag later dat een andere bungalow van hetzelfde type wel ruimer was. Andere indeling, wel hetzelfde type. Verder kan je er ook heerlijk lopen met de hond, bij het strandje en op de eerste schiereilandjes. En overal hangen poepzakjes.