vandaag terug gekomen van les trois forets , ik zal hieronder beschrijven hoe wij het ervaren hebben.
DE REIS
wij vertrokken om 06.00 uur vanaf amsterdam we reden door duitsland heen en moet zeggen helemaal geen file gehad en een heerlijke weg .
wel een tolweg en moesten 2,30 betalen .
we zijn onderweg 2x gestopt en we waren daar om 12:15 uur .
we hebben gewoon gereden en waren daar dus erg snel vonden wij.
DE AANKOMST
bij aankomst is het altijd erg spannend vooral als je op een park komt waar je nog nooit geweest bent omdat dan alles nieuw is .
we zijn friends en kregen bij de slagboom met onze e-ticket gelijk onze sleutels / kaartjes voor onze cottage .
we konden zo in de auto blijven zitten en alles ging erg snel.
wel alles in engels maar goed dat was goed te doen.
omdat we friends zijn mochten we om 13:00 uur onze cottage in maar het was pas 12:30 toen we onze cottage hadden gevonden.
gelukkig waren de schoonmaaksters erg aardig en mochten wij al onze cottage in .
dus wij waren om 13:00 uur al helemaal uitgepakt.
en konden we op naar de fietsen verhuur.
omdat we hier op het forum gelezen hadden dat de golfkarretjes erg snel weg waren gingen we daar maar meteen naar toe .
we hadden van tevoren al fietsen gehuurd voor de hele week maar ons plan was om dit om te zetten naar een golfkarretje .
CYCLE CENTER
wij waren om 13:45 uur bij de cycle center en werden van de ene medewerker naar de andere medewerker gestuurd om een golfkarretje te huren, dit was erg raar en voelde alsof we van het kastje naar de muur gestuurd werden.
uiteindelijk waren we bij een meneer die over de golfkarretjes ging en konden we gelukkig de allerlaatste golfkarretje huren voor de hele week.
dit koste ons 185 euro maar we hadden die fietsenbonnen kunnen omzetten en moesten nog 85,00 bijbetalen.
wij waren dolsgelukkig omdat het echt erg heuvelachtig was / is.
we zaten in ons golfkarretje om 14:20 uur.
maar goed we hadden er 1 .
geloof me als je een golfkarretje wilt huren wees er dan op tijd bij.
ook kun je er 1 van te voren reserveren werd ons vertelt maar dan moet je deze telefonisch met het park reserveren.
DE COTTAGE
EEN 4 PERSOONS EDEN PREMIUM .
best mooi alles is nieuw ,maar ik vondt het toch nog wel erg klein.
de slaapkamers waren oke de badkamer ook.
alleen de keuken en de huiskamer vondt ik erg klein.
ook de televisie hebben we amper gebruik vangemaakt, of hij deed het niet of er was niets om naar te kijken omdat er maar 1 kanaal is.
dus hadden wij veel spelletjes meegenomen en nog eventueel de playstation 3 en konden we ook nog dvd kijken.
en de kids konden nog gamen.
dit was goed te doen.
internet is nog steeds gratis en hebben van de hele week 1 halve dag geen internet gehad.
tuinset was erg mooi en de houtenvlonder was ook erg mooi.
naast ons waren gezellige nederlandse buren.
MARKET DOME
erg mooi vooral bij aankomst erg indrukwekkend en erg groot van de buitenkant.
erg mooi om te zien.
het winkeltje vonden wij niet zoveel keus ook waren er geen leuke kaartjes om te sturen naar huis /familie.
toch maar gekocht wat er was maar geloof me echt hele rare kaartjes .
wij vonden het winketje dus erg tegenvallen , alle winkeltjes die je in de nederlandse cp tegenkomt zitten hier in 1 bij elkaar.
DE BAKKERIJ
hebben wij geen gebruik van gemaakt omdat we ontbijt hadden elke dag in het market buffet.
DE SUPERMARKT
was ook erg klein er waren zelfs geen winkelwagentjes omdat je er ook zo weer uit bent.
erg klein dus , maar je vindt er wel wat je nodig hebt.
COLIBRI CAFE
erg saai en moesten voor 4 ijsjes 23,60 betalen.
MARKET RESTAURANT.
wij hebben ontbeten en ook gebruik gemaakt van af en toe het dinnerbuffet.
het ontbijt was redelijk te doen , maar wij zijn best vervelende eters en hadden meer nederlands verwacht.
maar dit dus echt totaal niet.
zowel met ontbijt als met het diner.
maar dit is ieders eigen smaak natuurlijk , maar moet je zeggen dat dit onze vakantie wel een beetje verpest heeft.
als je niet lekker kunt eten scheelt dit al een hoop in je vakantie gevoel.
maar nogmaals wij zijn vervelende eters dus we hadden het kunnen weten .
dus niet dat er weinig keus was want dat was er best wel , dit ligt waarschijnlijk puur aan onszelf.
TROUWENS NIEMAND gezien die nederlands sprak van het personeel eigelijk in het hele park niet .
engels ook bijna niemand maar een enkele die engels sprak.
moet zeggen dat er ook geen moeite voor gedaan werd om t proberen te begrijpen.ze spreken alleen maar frans en als je dat niet spreekt heb je pech dan helpen ze je gewoon niet.
we zijn er gelukkig wel altijd uitgekomen ,maar niet met hulp van het personeel.
dit vondt ik zeer kwalijk.
PIZZA EN PASTA hebben wij geen gebruik van gemaakt, was er wel elke avond erg druk , waarschijnlijk dus erg lekker voor de mensen die dit lusten.
GRILL rest.
ook geen gebruik van gemaakt, was ook niet erg druk.
MR CROCK
hebben we 1x gegeten maar ook dit was niet te eten.
vonden wij .
DE BOWLING
was erg mooi en de drankjes gingen eigelijk niet zo vlot maar was redelijk te doen.
personeel was er erg vriendelijk.
maar ook hier een enkeling die engels sprak maar deze mensen wilden wel proberen te begrijpen dus kwamen we uiteindelijk waar we wilden.
HOUSE OF GAMES
stelde niet veel voor was erg klein en je was er zo klaar.
de kids vinden het er altijd erg geweldig maar hier was niet veel aan.
jammer.
AQUA MUNDO
erg mooi erg groot mooiste zwembad die ik gezien heb van cp echt erg mooi.
waterplayhouse is erg leuk voor de kinderen en ook voor de allerkleinste is hier veel te doen in de baby/peuterbaden lekekr warm water.
het buitenbad vondt ik ook erg mooi en heb nergens zo een mooi bad gezien. vondt dit echt het mooiste van alle cp die ik gezien heb.
ook tevens de grootste buitenbad want ik vindt de rest maar best klein.
wildwaterbaan was erg wild vooral in het begin.
hier opletten geblazen .
verder alle glijbanan erg leuk .
BALUBA / LA FERME
WAS ERG DRUK ELKE DAG , MAAR VOOR DE KIDS GEWELDIG.
VONDT HET SOMS EEN BEETJE CHAOTISCH .
SUZETTE / PANNEKOEKEN RESTAURANT
rook erg lekker en omdat het eten al best moelijk was hadden wij daar onze hoop op gevestigd.
maar helaas toen we daar kwamen en wilde bestellen hadden zo voor mij geen stroop.
ik lust mijn pannekoek alleen maar met stroop en ja ik weet het een vervelende eter.
helaas hadden ze dus geen stroop, en viel mijn pannekoek en mn hoop in duigen.
buiten de baluba was het erg mooi en groot echt een speelparadijs voor kinderen.
kinderboerderij erg leuk .
SPORTHAL
is gratis als je zelf badminton rackets hebt en of tafeltennis batjes hebt.
zo niet zijn deze wel te koop in het winketje.
PARK ALGEMEEN
nou we vonden het erg mooi en het mooiste park die we tot nu toe gezien hebben van cp.
maar het eten heeft ons echt een deel van de vakantie verpest.
erg jammer maar we komen hier niet meer terug.
ook het personeel vonden wij erg slecht.
ik hoop dat jullie hier allemaal iets aan hebben en het is nog aardig lang geworden.
tot slot nogmaals we vonden het erg mooi maar het eten was echt slecht.
maar waarschijnlijk ligt dit echt aan ons dus voor mensen die bijna alles lusten is dit een gewelidig park.
geen frankrijk cp meer voor ons dus